Toppers op veulenveiling Prinsjesdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Toppers op veulenveiling Prinsjesdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 13:18

www.horses.nl

Tijdens de Prinsjesdag veulenveuling zijn 66 veulens onder de hamer gegaan van veilingmeester Hans Sinnige. Uiteindelijk vonden 63 veulens een nieuwe eigenaar. De topper van de veiling is het bruine hengstveulen Dream King (Montender x Fedor keur). Voor € 28.000 wisselde hij van eigenaar.

Shadeena de Landetta ging voor een bedrag van € 24.000 onder de hamer. Het bruine merrieveulen is aan nakomeling van het Duitse springfenomeen Stakkato. De schimmelmerrie Acarola (Carolus II x Lansing) bracht een bedrag van € 23.000 op. De dressuurgefokte Dark Brown, nakomeling van Sirr Donnerhall x Ferro pref, werd geveild voor € 22.000. Het laatste veulen dat geveild werd voor een bedrag boven de € 20.000 was Donna, een vosmerrieveulen van Florencio I x Rubinstein I. Voor € 21.000 veranderde zij van eigenaar.

Klik hier voor een filmpje van Dream King.

Klik hier voor alle bedragen.

Honeys

Re: Toppers op veulenveiling Prinsjesdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:10

Allemachtig!!! wat een bedragen ! En nu maar afwachten of t later nog wat presteerd ook Duivel ..

Dat mensen zoveel geld voor een veulen neerleggen verbaasd me nog altijd.... En dan nog een topverzorging geven en een goede training, want dat moet je dan haast wel anders is het nog zonde...

Wauw... Bloos

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:29

Ik was er als medewerker!

Super leuk!

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:47

Heerlijk deze commercie voor mensen met veel te veel geld!

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:10

Eerlijk gezegd viel het mij vies tegen wat er voor de creme-de-la-creme van genetisch Nederland is betaald.

En Jeroen Dubbeldam wou zo graag dat Carolus merrie veulen, was ook prachtig! Goed, de tegenbieders hadden zijn interesse natuurlijk ook gezien ...

En dan waren er ook nog koopjes ... de Baloubet uit de volle zus van Corofino slechts 7000 Euro (als ik het goed herinner) .. een koopje als je het dekgeld van Baloubet er even bijhaald.

DaantjeBente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:36

Ik heb er ook gewerkt gister. Was wel leuk!!
Zaten mooie beestjes tussen, maar ja ze zijn nog jong he.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:51

Wat een bedragen?? Dit valt vies tegen, maar misschien wel weer passen bij het huidige economische beeld Haha!

Oei 7000 voor dat veulen is idd weinig...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:25

Ik was er gisteren ook nog, ben halverwege de avond binnen gekomen (vlak voor de pauze). Daarna werden nog een hoop beste veulens geveild. Prijzen vielen me i.v.t. voorgaande jaren wel wat tegen. Wat een geweldig dier was die Sir Donnerhall uit de moeder van Painted Black en ZiZi Top, hele aparte beweger. En zo waren er wel meerderen. Dream King de veilingtopper was ook een klasse apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:25

Er zijn gisteren toch echt een aantal veulens ver onder de verwachte prijs gebleven. Maw: men had voor relatief weinig best een goede slag kunnen slaan. Het blijft natuurlijk allemaal belofte, maar het is wel fijn dat je er niet op voorhand al alles bij hoeft te fantaseren Knipoog.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:05

Ik heb met verbijstering zitten kijken naar het aanbod, en de bedragen welke geboden werden voor de veulens. Veels te weinig natuurlijk. Er gingen pracht veulens weg voor weinig geld hoor. Valt mij op dat er weinig mensen waren met betrekking tot het grote geld. Slapen

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 09:27

hilden1971 schreef:
Ik heb met verbijstering zitten kijken naar het aanbod, en de bedragen welke geboden werden voor de veulens. Veels te weinig natuurlijk. Er gingen pracht veulens weg voor weinig geld hoor. Valt mij op dat er weinig mensen waren met betrekking tot het grote geld. Slapen

Bij de mensen thuis zijn er ook heel veel goede(en minder goede Knipoog ) veulens voor nog minder geld ! Pling

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:31

Alle mensen, 7000-, is behoorlijk veel geld hoor! Ik zit juist met verbijstering al die reacties te lezen! Doe ff normaal zeg, 4500-, voor een veulen is meer dan genoeg!
Zo klein kreng moet nog helemaal uitgroeien, gevoerd worden en er zit altijd wel ergens een OCD'tje...pff, maargoed het is gelukkig niet mijn geld!

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:05

Dacht al dat ik gek was met m'n reactie. K denk dat ik wel veulens kan vinden van dezelfde kwaliteit voor minder geld.

Beter gezegd van die bedragen kan je paarden kopen die al wat gepresteerd hebben, dat moet je van die veulens maar afwachten. En niet te vergeten, of ze de jaren voor ze dat doen wel overleven.

Maar zo'n veiling lijkt me wel een hele gebeurtenis, mooie veulens veel poeha en mensen die met geld smijten. Misschien moet ik er zelf ook maar een keer heen om dit te zien...

( zei een nuchtere hollandse meid, hahaha Clown )

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:52

Honeys schreef:
Dacht al dat ik gek was met m'n reactie. K denk dat ik wel veulens kan vinden van dezelfde kwaliteit voor minder geld.

Beter gezegd van die bedragen kan je paarden kopen die al wat gepresteerd hebben, dat moet je van die veulens maar afwachten. En niet te vergeten, of ze de jaren voor ze dat doen wel overleven.

Maar zo'n veiling lijkt me wel een hele gebeurtenis, mooie veulens veel poeha en mensen die met geld smijten. Misschien moet ik er zelf ook maar een keer heen om dit te zien...

( zei een nuchtere hollandse meid, hahaha Clown )

Ja en amen Afgod ! De mensen die met geld smijten zijn meestal de stillere mensen, die lui met een grote waffel en veel poeha moeten het hebben van de leningen Haha!