Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:won tweemaal zilver op de Olympische Spelen in Seoul
. Zullen we hem dan ook maar clonen? Nee ff zonder gein, fokkerij is vooruitgang en clonen is stilstand of met een paard van 1990 zelfs achteruitgang. Juliette86 schreef:Cayenne schreef:won tweemaal zilver op de Olympische Spelen in Seoul
Salli heeft er inmiddels wel meer verzameld. Zullen we hem dan ook maar clonen? Nee ff zonder gein, fokkerij is vooruitgang en clonen is stilstand of met een paard van 1990 zelfs achteruitgang.
daniella74 schreef:Ik vind het geen goed idee om te klonen. Het feit dat dit nieuwe paard genetisch identiek is aan het orginele paard wil niet zeggen dat het per defenitie ook medailles gaat winnen op grote wedstrijden, daar zijn teveel andere faktoren doorslaggevend in. Ik vraag mij zelfs af of dit paard wel helemaal goed in de kop is en lichamelijk gezond.
.
TE5 schreef:daniella74 schreef:Ik vind het geen goed idee om te klonen. Het feit dat dit nieuwe paard genetisch identiek is aan het orginele paard wil niet zeggen dat het per defenitie ook medailles gaat winnen op grote wedstrijden, daar zijn teveel andere faktoren doorslaggevend in. Ik vraag mij zelfs af of dit paard wel helemaal goed in de kop is en lichamelijk gezond.
uit dit artikel maak ik op dat ze 'm gaan gebruiken om te fokken,
daarbij gaat het om de genen van Gem Twist, die het kloonpaard dus ook heeft,
of die nou tot uiting komen of niet.
waarschijnlijk maakt het ze (hoe hard het ook klinkt) dan ook niet echt uit of ie goed in zn kop is,
als ie maar de juiste genen heeft
daniella74 schreef:Juist een reden om de hengst dan toch te laten staan, gekke en gevaarlijke paarden lopen er al zat rond. Denk dat weinig fokkers het dan aandurven gezien het te verwachten einddoel van het fokproduct.