Oranje Afterparty is een doorslaand succes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Oranje Afterparty is een doorslaand succes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 13:45

www.knhs.nl

"Deze Oranje Afterparty moet, als er daadwerkelijk iets te vieren is, uitgroeien tot een traditie", was de overheersende mening van de ruim 750 mensen die naar het KNHS centrum Ermelo waren gekomen om de Nederlandse hippische sporters die beladen met medailles terug zijn gekeerd van de internationale kampioenschappen te huldigen. En er was daadwerkelijk iets te vieren, want de Nederlandse hippische sporters zijn nog nooit zo succesvol geweest als in 2008.

De presentatie van de avond was in handen van Jan Douwe Kroeske, die er, geassisteerd door de deejays DJC&DJG, een spetterende en flitsende avond van maakte. De weergoden waren deze eerste Oranje Afterparty zeer goed gezind, want zittend in het gras voor het kleurrijke grote podium kon men, hoofdzakelijk in oranje gekleed, genieten van een knallende fuif. Bijna iedereen die iets met een medaille winnend team te maken had was aanwezig, waardoor de avond ook iets weg had van een enorme reünie. Iedereen vond het leuk om iedereen weer tegen te komen en daarnaast waren er de supporters die met eigen ogen de gehuldigden hun medailles hadden zien winnen. De Olympische sporters (springen, dressuur en eventing) waren er en natuurlijk de mensen die zo top hebben gepresteerd op het WK enkelspannen. Het Para equestrian menteam verscheen op het podium en uiteraard het nog zo vers in het geheugen liggende gouden team van de vierspanners in Beesd. IJsbrand Chardon ging op de schouders van Mark Weusthof en Koos de Ronde en er werd menig magnum champagne over teamgenoten en het massaal toegestroomde publiek leeg gespoten.

Voor Anky van Grunsven was er de cheque van de Rabobank van 20.000 euro. In het contract tussen Rabobank en KNHS is er ook ruimte gecreëerd om medaillewinnaars financieel te belonen, vandaar dat de zilveren teamgenoten van Anky, Imke Schellekens-Bartels en Hans Peter Minderhoud ieder een cheque kregen overhandigd door Vincent Pijpers van 3.333 euro. Voor Chardon was er ook een cheque van 20.000 euro en zijn teamgenoten Weusthof en De Ronde kregen ieder een cheque van 6.666 voor hun gouden teammedaille.
Voor Chardon was er ook het afscheid van zijn sponsor The Greenery en de bekendmaking van zijn nieuwe sponsor: Primeval. Aan IJsbrand werd door rijtuigmaker Van der Heuvel en Primeval een nieuwe marathonwagen aangeboden, helemaal in de kleuren van Primeval gespoten.

Een spetterend en knallend vuurwerk sloot de eerste Oranje Afterparty af. Op de Nederlandse hippische sporters rust nu de zware taak om volgend jaar weer zeer succesvol te zijn, omdat een tweede Oranje Afterparty alleen maar kan uitgroeien tot een traditie als er daadwerkelijk iets te vieren valt.

Klik hier voor een uitgebreide fotoreportage.

MoniqueT

Re: Oranje Afterparty is een doorslaand succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 13:54

Ik vind het wel heel jammer dat niet gewacht is tot na de Paralympics ... Maar vooruit, het zal best een prachtig festijn geweest zijn, hier in Beesd was het zondag al superleuk!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:00

En tot na het WK endurance in Maleisië dat over 5 weken is. Endurance is ook een KNHSdiscipline tenslotte en we gaan met een heel team...
Ben gisteren wel naar het feest geweest trouwens.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:11

Djilan schreef:
En tot na het WK endurance in Maleisië dat over 5 weken is. Endurance is ook een KNHSdisciplene tenslotte en we gaan met een heel team...
Ben gisteren wel naar het feest geweest trouwens.

Zo zie je, zo vergeten we allemaal wel iets. Succes in Maleisië!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:14

Het initiatief is prima maar (zoals wel duidelijk werd) moet je daar niet te lang mee wachten na een evenement. Olympische Spelen was alweer te lang geleden, terwijl de sfeer van Beesd er na Viva Hollandia (hadden ze er direct en vaker in moeten knallen) direct weer was.
Ik vind het een rooskleurige weergave van het feest van gisteren, laat ik het daar op houden... Knipoog

joep10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:17

De KNHS zit blijkbaar goed in de slappe was, moet allemaal opgehoest worden door de gewone basisporter en recreatie ruiter

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:17

Ik ook Haha! Massaal toegestroomd publiek? Waar? Clown

roos22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:29

Ik vond het een heel gezellig feest gisteren!
En met de Jaarhuldiging in januari worden alle medaillewinnaars gehuldigd. Alleen is dat normaal gesproken niet voor iedereen toegankelijk.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:33

Ik vind het flink overdreven.
De mensen die die prestatie leveren waren al flink moe en dan moet er nog een feest bij van mensen die ze niet eens kennen. En idd zoals al gezegt er worden ook mensen vergeten. (oa. Paralimpiërs als ik het goed typ)

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:46

MoniqueT schreef:
Ik vind het wel heel jammer dat niet gewacht is tot na de Paralympics ... Maar vooruit, het zal best een prachtig festijn geweest zijn, hier in Beesd was het zondag al superleuk!

Inderdaad Monique..helemaal mee eens .....ik vind ook dat de Paralympics-sporters er maar een beetje achteraan komen huppelen.....ook wat de TV uitzendingen betreft en wat die met hun handicaps er nog veel meer voor moeten doen ...maarja de BOOB'S beslissen toch......

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:06

Ik was er voor uitgenbodigd maar kon gisteraovnd niet Tong uitsteken had ene boel huiswerk de rest is allemaal wle geweest, wij mochten komen omdat wij hadden geholpen op het piddiade 2 weken geledne op zaterdag.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:36

In principe heeft heel (wedstrijd)rijdend Nederland er een uitnodiging voor gehad Knipoog

Ik ben niet geweest, maar ik zag het ook niet zitten Scheve mond (ziek)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:47

MoniqueT schreef:

Dat is niet jammer, dat is ronduit belachelijk en behoorlijk onbeschoft!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:08

mistid schreef:
In principe heeft heel (wedstrijd)rijdend Nederland er een uitnodiging voor gehad Knipoog

Ik ben niet geweest, maar ik zag het ook niet zitten Scheve mond (ziek)

eeen hellebole hbbn via de mail gehad ikke niks en ben toch lid van het KNHS

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:30

[quote="Gitta1977"]Het initiatief is prima maar (zoals wel duidelijk werd) moet je daar niet te lang mee wachten na een evenement. Olympische Spelen was alweer te lang geleden, terwijl de sfeer van Beesd er na Viva Hollandia (hadden ze er direct en vaker in moeten knallen) direct weer was.
Ik vind het een rooskleurige weergave van het feest van gisteren, laat ik het daar op houden... Knipoog[/quote]
Ben het hier geheel mee eens!

nienkefandeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:09

Leuk zo'n persbericht, maar 750 mensen??? Ik heb ze niet gezien. In eerste instantie was deze huldiging voor de Olympische ploeg en Nederlandse deelnemers aan WK Beesd.... dat WK mennen para/equestrian en WK enkelspannen ook geweest was moest even verteld worden!

En dan die 20.000 euro voor Ijsbrand en voor Anky.... van harte gegund, dat staat voorop! Maar zijn de Wereldkampioenen Enkelspan en Wereldkampioen menners met een handicap minder Wereldkampioen dan Ijsbrand???? Of is hun gouden medaille minder waard? Waarom dat geld niet verdelen over de gouden deelnemers van alle WK's dit jaar? Of een andere verdeelsleutel erop loslaten, zodat ze allemaal een "kleine" bijdrage (zoals de Rabo-bank meneer zei) kunnen krijgen. Denk dat Anky en Ijsbrand goed gesponsord worden, dat is mooi. Maar er zijn een heleboel anderen die het goed kunnen gebruiken. En meneer Rabobank ook nog zeggen dat ze voor de breedtesport gaan Haha! Haha! ! Hier is het laatste woord niet over gezegd, dat weet ik wel. Er waren gisteravond een hoop verbaasde, ontevreden en vragende gezichten!

Ik vond het een mooi feest, beetje weinig mensen. Maar wel heel mooi vuurwerk!