Slachtoffers op hol geslagen paard uit ziekenhuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Slachtoffers op hol geslagen paard uit ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 07:33

www.nieuwsblad.be

De twee mensen die zondag gewond raakten toen een paard op hol sloeg tijdens de Historische Ommeganck in Heist-op-den-Berg hebben het ziekenhuis mogen verlaten. Bij allebei vielen de verwondingen mee.

Het gebeurde zondagnamiddag in de F. Coeckelberghstraat. Wellicht door een gebroken dissel, die zich in de lies van het paard boorde, ging een paard op de loop en ramde een muurtje. Een slachtoffer was een begeleider van het paard, het andere slachtoffer was een toeschouwer. 'Omdat mijn vrouw van Heist-op-den-Berg afkomstig was, zijn we naar de viering van 1.000 jaar Heist gekomen. Dat wou ze meemaken', vertelt slachtoffer Firmin Mues uit Sint-Katelijne-Waver. 'Ik merkte dat een paard onrustig was. Eerst schonk ik er weinig aandacht aan, maar plots begon het te steigeren. Er ontstond paniek en verscheidene mensen vluchtten in paniek weg. Ook ik. Het volgende wat ik mij herinner is dat ik in de ziekenwagen lag.'

Volgens andere omstaanders is Firmin ten val gekomen en op die manier tussen paard en kar beland. 'Mijn schoonbroer heeft me weggetrokken', aldus nog de man. 'Ik had vooral verwondingen aan mijn been. Maar al bij al heb ik nog veel geluk gehad.'

Firmin werd naar het ziekenhuis van Lier overgebracht, maar dat mocht hij ondertussen verlaten. Ook de verwondingen van het ander slachtoffer, Harald Hanquet uit Putte, bleken mee te vallen.

Op de Historische Ommeganck waren naar schatting 20.000 toeschouwers. Volgens de politie heeft het noodplan goed gewerkt en konden de hulpdiensten ondanks de drukte vlot tot bij de slachtoffers.

Verwant artikel: [VN] Gewond paard slaat op hol tijdens festival