Groom slingert van de kar; dag bronzen plak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Groom slingert van de kar; dag bronzen plak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 05:58

www.destentor.nl

Een elfde plek op een WK in eigen land is absoluut iets om trots op te zijn, maar het had zoveel mooier kunnen zijn voor Theo Timmerman.
Na een zeer goede dressuurproef bleek zijn vierspan paarden in topvorm voor de spectaculaire marathon. Zo spectaculair als Timmerman de uithoudingsproef maakte, was echter niet helemaal de bedoeling. Groom René van Lanen werd in een korte bocht van de wagen geslingerd. Dag bronzen medaille.

"Toch ben ik ben enorm tevreden", laat de menner uit Putten weten. "De groom eraf plus de tijd naar z'n grootje, maar dan toch nog elfde worden, is echt goed hoor. Normaal eindig je dan ergens ver in de veertig als zoiets gebeurt."

Het was één hele beroerde seconde. "René kon er helemaal niks aan doen. Die jongen heeft heel veel ervaring. Hij gaat al vanaf 1992 mee. Het was pure onmacht. We reden ergens om een paal heen en de paarden trokken er nogal hard aan, dus de kar maakte van achteren een zwieper. De bocht ging heel rustig, maar ik was net één seconde te vroeg met het aanzetten van de paarden om weer voorwaarts te gaan. De paarden waren de bocht al wel weer uit, maar de kar nog niet. René werd gewoon gelanceerd."

Het koste Timmerman tien strafseconden. "En je concentratie is even weg want je kijkt toch of er niks met de groom is en dan neem je vervolgens een iets langere weg dan gepland dus dat is ook drie, vier seconden extra. En precies die dertien, veertien strafpunten eraf was goed geweest voor brons. Het is heel jammer, maar ik ben echt blij met de elfde plek. En ook met de prestaties van de paarden."

En juist door die prestaties van zijn viervoeters heeft sportman Timmerman een beslissing genomen die compleet indruist tegen de handelsgeest van zijn alter-ego. "Deze paarden zijn nog maar zes, zeven en acht jaar oud, hebben weinig ervaring en lopen nu al geweldig. Ook hier op het WK stonden hele serieuze kopers aan de kant, maar we hebben besloten ze te houden tot en met het WK in Kentucky over twee jaar. Daar gaan we ons op richten en daar werken we naartoe."

Misschien dat Timmerman dan ook weer deel uitmaakt van het Nederlandse team dat in Beesd de WK-titel won. Dit keer gaf bondscoach Tjeerd Velstra de voorkeur aan Mark Weusthof. "We hebben ons er ons dit jaar niet druk om gemaakt. We hebben heel veel gewisseld met de opstelling van de paarden om maar te testen welke paarden in welke opstelling het best bij elkaar zouden passen. Dat pakte voor onszelf heel goed uit, maar ik denk dat het voor Velstra een reden was om ons niet op te nemen in het team. We hebben niet met een constante koppel paarden gereden."

MoniqueT

Re: Groom slingert van de kar; dag bronzen plak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 07:58

Ik vind het een geweldige prestatie. Heb Theo op alle onderdelen zien rijden, petje af!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:03

Haha!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:20

Ik zag het gebeuren. Zonde...hij deed het tot dan toe echt zo goed in de hindernissen....
Maar ja...zo is deze sport...het hoort er allemaal bij!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:24

Niets is zeker tot de laatste deelnemer de laatste kegel gereden heeft, en ja helaas
zit een ongelukje in een klein hoekje........
Blijft sport he........

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:00

Echt zonde, hij was zijn marathon uitermate sterk begonnen met een snelste tijd in hindernis 1.
Maar hier kon niemand wat aan doen. Zo een zwieper overleef je alleen als je je met 2 handen voor 100% vast hebt. Als dat niet zo is, slinger je er zo af. De groom van Ijsbrand had wat dat betreft wat meer geluk, die kon zich in zo eenzelfde slinger wel vasthouden.

Op naar de USA.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:32

rene had zich met beide handen vast, heb het terug gekeken op de video, maar er was echt geen houden aan, de groom van peter is er ook precies daar vanaf gegaan.. koos heeft hem daarom anders gereden, ijs heb ik niet gezien..
ach je moet ook een beetje geluk hebben he.. ijs ging op 2 wielen en komt gelukkig weer recht koos komt op 2wielen en kiept om.. alles moet ff meezitten..

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:50

MoniqueT schreef:
Ik vind het een geweldige prestatie. Heb Theo op alle onderdelen zien rijden, petje af!

Geweldig gedaan Theo en jou Team en je paarden zijn nog zo jong ,en je hebt nog 2 jaar voor de volgende WK in Kentucky 2010 !! Monique, heeft hele mooie foto's, ook van Theo Timmerman gemaakt....zie op haar weblog.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:03

Citaat:
Monique, heeft hele mooie foto's, ook van Theo Timmerman gemaakt....zie op haar weblog.

Via de site is makkelijker, daar is de link naar alle foto's rechtstreeks te vinden: www.nieuwenoord.nl

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:25

ga straks meteen kijken als ik thuis ben (heb hier niet zo'n vlotte computer Clown ).. zal de link ook doorsturen naar theo, mooie foto's zijn altijd leuk om te zien Haha!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:20

Zonder gekheid hoor: wie weet toevallig al op welke dagen in Kentucky de Vierspannen rijden?? Wij gaan elk jaar naar Amerika en ik zit te kijken of we de reis van 2010 zo kunnen plannen dat we een paar dagen kunnen meepakken daar. We reizen altijd per camper en ik denk dat ik héél vroeg zou moeten reserveren om op de campground van het Kentucky Horse Park te kunnen staan.

Kijk, ik weet dat de WEG van 25 september tot 10 oktober zullen zijn, maar 15 dagen is me wel erg lang en ik wil gewoon bij de marathon en vaardigheid zijn als het even kan Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:44

http://www.feigames2010.org
Misschien dat je op die site meer informatie erover kan vinden en anders zal er wel een contactadres te vinden zijn Lachen

_Rebecca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:45

MoniqueT schreef:

haha je let zeker wel goed op Haha! maarja kijk je elke keer via tv ?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:05

Sjonniej schreef:
http://www.feigames2010.org
Misschien dat je op die site meer informatie erover kan vinden en anders zal er wel een contactadres te vinden zijn Lachen

De site heb ik al wel gevonden, zelfs dat er bij het Kentucky Horse Park een campground is, maar volgens mij staat er nog geen programma op.

Misschien toch maar eens een mailtje aan wagen ...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:06

_Rebecca_ schreef:
MoniqueT schreef:

haha je let zeker wel goed op Haha! maarja kijk je elke keer via tv ?

Nee hoor, ik ben gewoon elke dag op het WK geweest. Dressuur, marathon en vaardigheid gezien dus. Natuurlijk heb ik hem niet op alle hindernissen gezien in de marathon, zo snel ben ik niet Haha!

Suus_Boytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:07

Oef xD
Dan baal je wel zeg, was het echt zoon korte bocht?
Kon die groom dan niet snel terug rennen ofzo?
Of is de tijd dan helemaal verloren, echt lastig hoor xD
Heeft iemand dat wel eens gedaan, mennen?
Ik wel, op ponykamp dat is echt lastig xd

Ciao guys!

lohengrin39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:01

inderdaad ontzettend jammer....ik denk dat die groom zich erg beroerd zal voelen ondanks dat ie er helemaal NIETS aan kan doen!! ook ontzettend profecioneel van Theo dat hij dat duidelijk vermeld!!!!!ongeluk zit in een klein hoekje!!!

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:33

Ha, het was toch een heeeel beste prestatie van Theo. Van de wagen af duikelen kan zomaar in de marathon, niks om je voor te schamen. Verdrietig wel heel jammer natuurlijk.
Op naar 2010 in Kentucky!!!
Doei!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:37

MoniqueT schreef:
Zonder gekheid hoor: wie weet toevallig al op welke dagen in Kentucky de Vierspannen rijden?? Wij gaan elk jaar naar Amerika en ik zit te kijken of we de reis van 2010 zo kunnen plannen dat we een paar dagen kunnen meepakken daar. We reizen altijd per camper en ik denk dat ik héél vroeg zou moeten reserveren om op de campground van het Kentucky Horse Park te kunnen staan.

Kijk, ik weet dat de WEG van 25 september tot 10 oktober zullen zijn, maar 15 dagen is me wel erg lang en ik wil gewoon bij de marathon en vaardigheid zijn als het even kan Haha!

meestal doen ze de eerste week de dressuur en springen ohz zeg maar en dan de 2de week mennen.. verwacht dus dat dat de laatste dagen zal zijn..

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:38

Suus_Boytje schreef:
Oef xD
Dan baal je wel zeg, was het echt zoon korte bocht?
Kon die groom dan niet snel terug rennen ofzo?
Of is de tijd dan helemaal verloren, echt lastig hoor xD
Heeft iemand dat wel eens gedaan, mennen?
Ik wel, op ponykamp dat is echt lastig xd

Ciao guys!

haha geen menkenner denk Knipoog als de groom in de hindernis met 2voeten de grond raakt krijg je daar 10strafpunten voor vandaar Lachen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:46

OK, bedankt, fijn dat ik een beetje rekening kan houden met de eerste/tweede week oktober dan. Is belangrijk voor hoe onze route zal gaan lopen. Het wordt New York - Denver of andersom en dat scheelt nogal in het weer bijvoorbeeld.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:27

Misschien kan je nog wel het programma van Aken terugvinden of eerder WEG's ??

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:30

Yep, in Aken was de op een na laatste dag de dag van de vaardigheid en de dagen ervoor dus marathon en dressuur. Geeft me in elk geval een richtlijn waar we aan kunnen denken.

Kentucky in oktober, mooi! Fall Foliage, was vorig jaar een van onze mooiste trips.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:48

oow dat had ik gezien Tong uitsteken
wij stonden in een stand van het CNV wie op de wii's heeft gespeelt of heeft zien staan weet wel waar het was