Verdachte valkuilenzaak Heldense bossen heeft bekend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Verdachte valkuilenzaak Heldense bossen heeft bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 08:49

www.limburger.nl

De 24-jarige Ferry B. uit Maasbracht heeft de ijzeren pinnen gemaakt die vrijwel zeker zijn gebruikt voor de drie valkuilen in de Heldense Bossen. Hij heeft dit bekend in een van zijn eerste verhoren, blijkt uit bronnen rond het onderzoek.

Na de arrestatie van B. heeft de politie soortgelijke pinnen in Maasbracht gevonden. B. stelt dat hij de spiesen tegen betaling voor Heldenaar Johan van L. (37) heeft gemaakt, zonder te weten wat die er mee van plan was. Van L. werd op 20 augustus gearresteerd. Volgens een goed ingevoerde bron kwam de politie hem op het spoor na een anonieme tip.

Van L. heeft Ferry B. en een 22-jarige Haelenaar, allebei oud-Heldenaren, aangewezen als de daders. Zij zouden hem een hak hebben willen zetten, omdat Van L. een hennepplantage, die de drie samen hadden opgezet, zou hebben leeggeroofd. In het dossier zitten tot nu toe geen verdere aanwijzingen voor betrokkenheid van de 22-jarige Haelenaar bij de valkuilenkwestie.

Tijdens doorzoekingen vorig week in een huis en een bedrijfspand in Maasbracht vond de politie ijzeren staven, waaraan al scherpe punten waren geslepen, en op maat geknipte stukken ijzer die nog niet waren bewerkt. Toen de verhorende rechercheurs B. met deze vondsten confronteerden, gaf hij toe dat hij de pinnen heeft gemaakt.

De politie trof bij de doorzoekingen in Maasbracht een betonmolen, acht speciekuipen en zes grote plastic plantenbakken aan waarin ook betonmortel is gemaakt. Na de arrestatie van Johan van L. in Helden vond de politie ook een betonmolen en een speciekuip. De verdachte zegt dat hij die heeft gebruikt bij het maken van een eendenvijver. Analyses van betonmonsters zullen duidelijkheid moeten verschaffen.

Volgens Johan van L. denken B. en de Haelenaar dat hij honderd hennepplanten heeft gestolen. Van L. heeft opgebiecht dat hij in het verleden in Helden samen met de twee een wietplantage heeft opgezet. De anderen zouden uit wraak de kuilen zijn gaan gegraven, en sporen hebben uitgezet die de politie naar hem moesten leiden. Zo lag een afgescheurd deel van een plastic zak die in de buurt van een van de valkuilen is gevonden, op het perceel waar Van L. met zijn ouders woont.

Marie-José Bouten, de advocate van Ferry B., wil geen enkele reactie geven op het nieuws dat haar cliënt een gedeeltelijke bekentenis heeft afgelegd. Advocaat Misha Geeratz van Van L. was in het weekeinde niet bereikbaar voor commentaar.

Verwante artikelen:

[VN] Gevaarlijke boobytrap ontdekt op ruiterpad Groesbeekse bos
[VN] Nu ook valkuil ontdekt op ruiterpad in Haaksbergen
[VN] Ruiter gewond door gespannen metaaldraad over pad
[VN] Opnieuw gevaarlijke boobytrap-valkuil ontdekt in bos
[VN] Vermoedelijke Heldense kuilengraver door wandelaars betrapt
[VN] Gevaar dreigt voor ruiters en paarden in "vallenbos"
[VN] Beruchte valkuilengraver waarschijnlijk toch niet betrapt
[VN] Na kuilen met pennen nu ook valstrikken in Heldense bossen
[VN] Aanhouding in verband met valkuilen in Heldense Bossen
[VN] Opnieuw aanhouding rond valkuilen in Heldense bossen

celticpony

Re: Verdachte valkuilenzaak Heldense bossen heeft bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:01

wat een domme domme domme vent is dit zeg...zoveel wraakacties te bedenken, maar dan een actie bedenken waar zoveel risico's voor buitenstaanders aan vastzit. Echt wat een lowlife( ja ,ik kan hier echt heel boos over worden). Mag hopen dat de straf gepast is!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:02

En nu maar bidden dat alle valkuilen gevonden zijn... en dat het hiermee ophoudt!!
Wat mij betreft komen mensen die voor dit soort zaken verantwoordelijk zijn de cel
nooit meer uit! Boos!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:04

de reden, het hoe of wat, interesseert mij geen zier. Ik hoop echt dat het hiermee ophoudt en dat iedereen daar weer veilig kan wandelen.
Wat een verdraaid brein moet je hebben zeg...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:15

Sukkels, wat een rede...... om zoveel, mensen en dieren in gevaar te brengen.
Ben benieuwd wat de straffen worden....... een vermanend vingertje van de rechter of een
toepasselijkke straf.......... ben benieuwd.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:19

Wat een zieke geest...opsluiten,sleutel afbreken in het slot en de rest weggooien Boos!

Blij dat ze ze hebben,nu hopen dat er geen anderen op het idee komen.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:50

jezus wat een zieke geest heeft die kerel zeg.
beter dat ze op gepakt zijn.
van mij mogen ze alle drie levenslang krijgen. het is toch allemaal poging tot moord en moord op voor bedachte raad.

wie weet wat voor straf ze gaan krijgen? ben er wel benieuwd naar.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:53

Nou het is alweer duidelijk uit welk crimineel circuit de heren komen...

Ik hoop iig dat ze flink bestrafd gaan worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:22

Jeetje wat achterlijk dat iemand zo iets verzint als wraak actie. Gelukig hebben ze hem nu te pakken zodat eindelijk over is met die valkuilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:24

celticpony schreef:
wat een domme domme domme vent is dit zeg...zoveel wraakacties te bedenken, maar dan een actie bedenken waar zoveel risico's voor buitenstaanders aan vastzit. Echt wat een lowlife( ja ,ik kan hier echt heel boos over worden). Mag hopen dat de straf gepast is!

L. beschuldigt B en die onbekende van een wraakactie. Zou ik ook doen! Gewoon zeggen dat je er niets mee temaken hebt.

Alsnog goed kans dat we hier temaken hebben met drie zieke mensen die niet uit wraakmotieven maar met opzet anderen in gevaar hebben gebracht. En nu elkaar de schuld proberen te geven, door het te hebben over een wraakactie (L. tegen B.) of opdracht van iemand anders tegen betaling (B. tegen L.).

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:29

Wat een Achterlijke mensen weer!!!!! Oppakken en niet meer vrij laten, want naar mijn idee zijn ze ziek!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:33

Pollen schreef:
En nu maar bidden dat alle valkuilen gevonden zijn... en dat het hiermee ophoudt!!
Wat mij betreft komen mensen die voor dit soort zaken verantwoordelijk zijn de cel
nooit meer uit! Boos!

mee eens, niks aan toe te voegen!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:15

Deze gekken wonen amper 10 kilometer van mij vandaan en mijn paarden amper 5 kilometer.
Leuk wraakplannetje waar andere mensen en dieren de dupe van kunnen worden.
En wat een onzin dat diegene niet zou weten waarvoor die die dingen maakt er is zoveel van in het nieuws geweest.
Want er zat steeds een tijd tussen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:25

Yes!!!!! eindelijk hebben ze die zieke geest te pakken!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
levensgevaarlijk gewoon, opsluiten en nooit meer loslaten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:27

Goed dat de politie ze toch gepakt hebben Lachen

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:25

Cayenne schreef:
www.limburger.nl
Marie-José Bouten, de advocate van Ferry B., wil geen enkele reactie geven op het nieuws dat haar cliënt een gedeeltelijke bekentenis heeft afgelegd. Advocaat Misha Geeratz van Van L. was in het weekeinde niet bereikbaar voor commentaar.

Zou ook maar m'n mond houden als ik advocaat was van iemand waar ze zulk bewijsmateriaal vinden of zou misschien zelfs nog beter onvindbaar zijn Clown
Laat de rechtbank creatief zijn en ze tijdens hun 10 jarige celstraf dagelijks 3 keer over die stalenpennen laten lopen met blote voeten. Moet mogelijk zijn paar lesjes van Ratelband dan zullen ze er niks van merken Vork

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:57

Valkuilen okay, maar hoe zit het dan met die ijzerdraden die gespannen waren? Dat was toch ook in Helden?

Ik moet zeggen dat zelfs ik -hoewel ik nogal een eind uit de buurt woon- extra oplettend ben geworden in het bos. Ik vind het doodeng.. Nu wonen die specifieke figuren niet hier in de buurt, maar ze kunnen wel mensen op ideeën brengen.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:42

Inderdaad. Ik snap ook niet hoe iemand het in zijn hoofd haalt zoiets ergs te doen!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:46

ik hoop dat snel alles duidelijk is!!