Advertentie 'Amazone zoekt paard' leidt naar China

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Advertentie 'Amazone zoekt paard' leidt naar China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 08:20

www.gelderlander.nl

Een heuse 'contactadvertentie' zorgde ervoor dat Sjerstin de Vries-Vermeulen zondag begint aan haar vierde Paralympics. Met haar eigen paard Kenzo lukte het haar niet zich te kwalificeren voor Peking.

Bondscoach Diederik Wismeijer wilde de Amazone uit Varik toch graag bij het team houden. In januari plaatste hij daarom een oproep in het blad PaardenSport: 'Amazone zoekt paard'.

Het paard moest beschikken over een FEI paspoort, minstens van ZZ-licht niveau zijn en beschikbaar zijn tot 20 september 2008. Het resultaat is dat Vermeulen in Hongkong – waar de dressuur- en springwedstrijden worden gehouden – van start gaat op Sultano, de voormalig NRPS dekhengst die door Petra van Esch uit Gemonde in de Grand Prix is uitgebracht.

"Begin februari heb ik voor het eerst op Sultano gereden, half februari kreeg ik hem hier op stal en in mei plaatste ik me alsnog voor Peking. Het was heel kort dag, maar het klikte."

De 36-jarige amazone die vanaf haar geboorte een hand mist, is inmiddels een ervaren paralympiër. Dat was ook de reden dat bondscoach Wismeijer haar graag bij het team wilde hebben in Peking. "Ik zag te weinig progressie met Kenzo en heb haar daarom geadviseerd een ander paard te zoeken", vertelt Wismeijer. "Het was inderdaad kort dag, maar het grote voordeel van Sjerstin is dat ze heel veel ervaring heeft en een relatief lichte handicap. Ze rijdt op de meeste paarden zo weg."

Vermeulen zelf had zich er al bij neergelegd dat ze er in Peking niet bij zou zijn. " Mijn eigen paard Kenzo was te braaf. Op het wereldkampioenschap, één van de laatste kwalificatiemomenten, was ik als negende geëindigd, terwijl ik bij de eerste zes had moeten rijden. Daarna besloot ik te stoppen, want ik wil sowieso niet mee voor een twaalfde plaats, daarvoor ben ik te eerzuchtig."

De amazone uit Varik heeft inmiddels als zeven olympische medailles in de prijzenkast liggen. Ze won in 1988 in Seoel, toen nog als zwemster, twee zilveren en drie bronzen plakken.

Acht jaar geleden debuteerde ze als amazone in Sydney, waar ze met het landenteam zilver won. Vier jaar geleden was er opnieuw een medaille, dit keer in de landenwedstrijd. Vermeulen was samen met Joop Stokkel en Gert Bolmer goed voor een bronzen plak. In de individuele kür reed ze met Jeffrey, ook al een leenpaard, naar de vijfde plaats.

"Maar dit keer zal het moeilijk worden om als team een medaille te winnen", verwacht Vermeulen die uitkomt in de lichtste handicapklasse grade IV en haar proeven rijdt op ZZ niveau..

"We zijn dit keer niet vertegenwoordigd in de zwaarste handicapklasse en daar zijn nu eenmaal de meeste punten te verdienen. Individueel zie ik meer kansen. Een plaats bij de eerste vijf moet mogelijk zijn en ik hoop op een medaille."

lique

Re: Advertentie 'Amazone zoekt paard' leidt naar China

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:58

ik hoop voor dr dat het goed gaat..

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:27

Nou sjerstin heel veel succes en we gaan duimen dat er een medaille mee naar huis komt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:44

Wow wat een kippenvel verhaal.. op naar de goude plak natuurlijk!

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:24

Sjerstin is echt een topper! Kan me goed voorstellen dat je haar in het team wil hebben, ook voor de onderlinge sfeer.
Heel veel succes (ook voor de andere leden)! Hopelijk komt er nog iets door op de Nederlandse tv...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:57

Hoop echt dat ze het goed gaat doen! En in 2 verschillende sporten medailles halen, dat wel echt een hele prestatei!

spirith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:06

nou ik ken haar persoonlijk en het is echt een toppertje, sjerstin zet hem op.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 01:08

Sjerstin woont toch allang niet meer in Varik. Op die plaats zit nu Marcel Van Bruggen
met stal Lingewaal

Citaat:
Chiara H wordt beschikbaar gesteld door Johann Hinnemann.

Had ze Chiara H niet kunnen lenen omdat de amazone van dit paard niet naar Hong Kong gaat
ivm een blessure van haarzelf? Dit paard was toch bedoeld voor de *Paralympics* Ik weet alleen niet hoever Chiara in de africhting is.