Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Maanling schreef:Twee meter springen... gossie... vanaf welke hoogte is het niet meer verantwoord?
detour schreef:Maanling schreef:Twee meter springen... gossie... vanaf welke hoogte is het niet meer verantwoord?
.. Kunnen ze straks idd ook gehandicapte paarden financieel gaan ondersteunen..
Lijkt me trouwens bizar, een paard met down syndroom, maar is chromosomenkwestie. Laat dat nou net oko het geval zijn met het Mongoolse Steppenpaard, de Przewalski!
suleilitha schreef:Wahahahaha, maar het is niet zo dat mensen met het syndroom van Down een stap terug zijn in de evolutie, toch???
Natuurlijk is het leuk, dit initiatief, maar ik vind het een beetje generalisatie, er zijn veel meer groepen van mensen met verstandelijke en lichamelijke handicaps dus waarom niet actie voeren over een grotere breedte in plaats van één groep er tussen uit te vissen.
Charlenexx schreef:Ik was er gisteren ook bij. vooral de party was erg leukGod denk dat voer de helft van het bedrag is opgehaald aan drank
detour schreef:Charlene, het goede leven van iemand met Downsyndroom hangt voroal af van de medicatie en het type zorg dat het krijgt, ook qua begeleiding.. Dan is geld echt niet zaligmakend hoor!
Daarom ben ik benieuwd of ze research willen doen mbt dementie.
suleilitha schreef:Of denk je eens in, dronken Neanderthalers....
Mis, het is niet afhankelijk van geld maar van tijd en aandacht van andere mensen. Dit peuter ik niet uit mijn neus. Ik ben zelf werkzaam geweest als vrijwilliger binnen een woonvorm/dagbesteding voor verstandelijk gehandicapten, waar onder ook mensen met het syndroom van Down.Citaat:daar is nou eenmaal meer geld voor nodig dan voor "normale" mensen.
suleilitha schreef:Mis, het is niet afhankelijk van geld maar van tijd en aandacht van andere mensen. Dit peuter ik niet uit mijn neus. Ik ben zelf werkzaam geweest als vrijwilliger binnen een woonvorm/dagbesteding voor verstandelijk gehandicapten, waar onder ook mensen met het syndroom van Down.Citaat:daar is nou eenmaal meer geld voor nodig dan voor "normale" mensen.
Charlenexx schreef:detour schreef:Charlene, het goede leven van iemand met Downsyndroom hangt voroal af van de medicatie en het type zorg dat het krijgt, ook qua begeleiding.. Dan is geld echt niet zaligmakend hoor!
Daarom ben ik benieuwd of ze research willen doen mbt dementie.
is er voor die medicatie en het type zorg, en de opleidingen dan geen geld nodig??? Alles draait toch om genoeg geld om het mogelijk te maken? Zodat je eens niet afhankelijk bent van alleen maar vrijwilligers maar ook mensen met verstand ervoor kunt betalen. of vrijwilligers opleidingen laten doen etc.
Tevens is het voor Down syndromers () toch ook leuk als ze vaker een dagje "uit" kunnen gaan etc. Daar is meer zorg voor nodig en dus ook méér geld.