Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
NatasjavE schreef:Wat ik dan nog steeds niet snap is waarom Cabochon NIET Gelders is en Nimmerdor wel. Farn, een holsteiner x Koridon XX, juist een volbloed x een groninger moederlijn (en groninger wil ik juist NIET in mijn Gelderse merrie Op een paar uitzonderingen na...Sinaeda mag bv wel van mij) volbloedprecentage 39%
Cabochon is Vincent x Commandant Sgldt) x Ulex Sgldt volbloedprecentage 28%.
En geloof me nou het type word niet vergeten. Zou nog beter zijn als iedereen die hier gaat roepen dat het geweldig is dat een aantal politici die er geen bal verstand van hebben zich ermee bemoeien voortaan allemaal zo'n Gelders toppaard kopen ipv een donkerbruin of zwart "dressuurpaard" dan komt het ook echt helemaal goed met dat Gelderse paard.
(pffff Slechte nederlande zin)
![]()
![]()
NatasjavE schreef:Echt voor de allerlaatste keer.
Het is geen ras..Nooit geweest ook!
Lia_ schreef:@ NatasjavE, Cabochon is nu via Zethar ook vertegenwoordigd in het Gelderspaard
Alani schreef:CGJ; lachen hoor!
CGJ12 schreef:Er worden geloof ik geen hengsten meer afgekeurd (of op wacht gezet?) naar aanleiding van de veulenrapportage........ anders was dit een bijzonder sterke kandidaat geweest........
pandabeertje schreef:Veulen 9 spreekt mij erg aan trouwens vanaf foto.
de Zethar x Galant X Elegant
Xander schreef:De veulens corresponderen niet echt met het negatieve rapport van de HK jury van het KWPN.
Vindt ze aansprekend met een mooi beengebruik.
Overigens drijft de discussie helemaal weg van het ingestoken item n.l. de fokkerij van Gelderse paarden in Nederland. Wanneer een meerderheid van de Gelderse fokkers van mening is dat het allemaal goed gaat via het KWPN dan zal het nooit lukken om correcties aan te brengen of enkele fokkers moeten hun eigen weg volgen.
De vraag is evenwel of dat leuk is, dan wel uiteindelijk iets oplevert.
pandabeertje schreef:Vind het wel grappig dat ze Nimmerdor een gelderse noemen.
Daar zou ik nou nooit opgekomen zijn![]()
In mijn ogen heeft hij niks te maken met gelders.