Iers onderzoek naar nieuwe dopingrichtlijnen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Iers onderzoek naar nieuwe dopingrichtlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 18:56

www.horses.nl

De paardensportfederatie in Ierland heeft experts ingezet om het bestuur te adviseren over procedures en controles om dopinggebruik zoals bij de Olympische Spelen te voorkomen. Voorzitter

Joe Walsh vertelt dat de federatie zich volledig wil richten op een schone sport; het welzijn van het paard is de belangrijkste prioriteit.

Nu het paard van de Ierse springruiter Deni Lynch positief is bevonden op doping wil de federatie er alles aan doen om herhaling te voorkomen. „Het is een zeer complex onderwerp met ingewikkelde veterinaire en wettelijke regels waarmee rekening gehouden moet worden. Ik heb de experts gevraagd maatregelen voor te stellen, zodat de verboden stoffen geen rol meer spelen in de hippische sport”, aldus Walsh. Eind dit jaar worden de bevindingen verwacht, zodat er in 2009 een nieuwe procedure gestart kan worden.

De Noorse springruiter Tony André Hansen, die ook verdacht wordt van dopinggebruik bij zijn paard, houdt vast aan zijn onschuld en zal vechten om zijn naam te zuiveren. De bronzenmedaille van het Noorse springteam is in gevaar na de positieve dopinguitslag. „Ik weet dat we onschuldig zijn en ik zal er alles aan doen om dat te bewijzen”, aldus Hansen.

De hoorzitting over de vijf dopinggevallen tijdens de Olympische Spelen vindt volgende maand plaats.

Verwante artikelen:

[VN] Springpaard Cöster positief getest op doping tijdens Spelen
[VN] Naast Cöster nog 3 andere paarden positief getest op doping
[VN] Olympische Springfinale gaat gewoon door
[VN] KNHS: Dopingzaak is zeer slecht voor de sport
[VN] Equiblock is de boosdoener in dopingzaak springruiters
[VN] Ahlmann draait mogelijk op voor transportkosten Spelen

_Rebecca_

Re: Iers onderzoek naar nieuwe dopingrichtlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:00

ben er benieuwd naar Haha!