Duitse bondscoach springen Kurt Gravemeier wil aftreden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Duitse bondscoach springen Kurt Gravemeier wil aftreden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 11:48

Nieuwsredactie

Afbeelding
Kurt Gravemeier (midden) tijdens de huldiging van het Duitse team
met de Samsung Super League finale in Aken

foto: Kit Houghton / FEI

Dopingschandaal had nooit opnieuw mogen gebeuren.

Het lijkt erop dat de Duitse ruiters op zoek kunnen naar een nieuwe bondscoach. Na de positieve dopingsuitslag van Cöster, het paard van Christian Ahlmann, tijdens de Olympische Spelen in Hong Kong, heeft de Duitse bondscoach Springen, Kurt Gravemeier, aangekondigd te willen aftreden.

De bondscoach vraagt zich af of hij nog de juiste man is voor het trainen van een springploeg na de dopingaffaire. Hij is er echter nog niet uit wanneer hij zich dan zou terugtrekken als coach. "Ik heb de afgelopen dagen verschillende gesprekken gevoerd en er zullen er zeker nog meer volgen. Naar aanleiding van deze discussies zal ik mijn beslissing maken.

Na de Olympische Spelen van 2000 nam Gravemeier het roer over van Herbert Meyer. Tijdens de Olympische Spelen was er ook al een Duits dopinggeval met Goldfever, het paard van Ludger Beerbaum. Volgens het team had het niet weer mogen gebeuren, en is het daarom nog meer triest dat dit dus wel het geval was in Hong Kong.

Een Duitse woordvoerder van de FEI, die ook het belangen van de Duitse ruiters vertegenwoordigd: Ik snap niet dat de coach van een Olympisch team niet voorzichtiger is geweest.

Volgens Otto Becker moet iedere steen worden omgedraaid om de waarheid boven tafel te krijgen. "We staan dikwijls bovenaan met het Duitse team, denk bijvoorbeeld aan de Beerbaums. We zijn een voorbeeld voor de rest en daarom moet er zekerheid zijn. Dit geeft ons een slechte naam. "

Becker is er trouwens wel van overtuigd dat Christian Ahlmann onschuldig is. "Ik weet heel zeker dat hij zijn paard niet wilde drogeren. Er moet gewoon sprake zijn van een stom misverstand. Christian weet echter wel heel goed wat wel en niet toegestaan is, en als hij dit middel heeft gebruikt om zijn paard te masseren en het niet heeft opgegeven bij de FEI, dan is dat gewoon heel dom geweest. Maar ik denk dat hij daar nu wel de prijs voor heeft moeten betalen. Hij is wel genoeg gestraft."

daniella74

Re: Duitse bondscoach springen Kurt Gravemeier wil aftreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:52

Ik wens zijn opvolger heel veel succes Lips are sealed

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:07

idd, wie durft?!

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:58

ja maar dit wat op de spelen is gebeurd had iedereen kunnen overkomen, gewoon pech. Klaar niet meer lullen maar gewoon doorpakken.

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:47

Uhm, tegen Cayenne; Op die foto staat de heer Gravemeier volgens mij in het midden van de drie mannen in pak.. Knipoog

Nou, ik hoop voor het team dat Kurt nog even blijft want volgens mij is hij wel een heel goede coach.. En aardig issie ook dus wat wil je nog meer?

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:32

Cayenne schreef:
Nieuwsredactie

Dopingschandaal had nooit opnieuw mogen gebeuren.
Een Duitse woordvoerder van de FEI, die ook het belangen van de Duitse ruiters vertegenwoordigd: Ik snap niet dat de coach van een Olympisch team niet voorzichtiger is geweest.

Pardon? de coach moet 24 uur per dag doorbrengen, inclusief slapen voor de stallen van de geselecteerde paarden? Moet niet gekker worden dat een coach verantwoordelijk zou zijn. Op deze manier is er straks geen enkele gek meer te vinden. Nederland heeft het probleem jarenlang gehad nadat Hans Horn opstapte tot eindelijk Rob Ehrens het roer overnam en dat hopelijk nog heel heel lang blijft doen want anders heeft Nederland ook weer een probleem.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:18

Het had zeker niet nog een keer mogen gebeuren maar de schuld van Kurt. Daar ben ik niet zo zeker van, eerder de schuld van christian.

_Rebecca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:35

Ik wens zijn opvolger heel veel succes Knipoog