Woedende menner Christiaan Provoost toch niet naar WK

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Woedende menner Christiaan Provoost toch niet naar WK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 08:29

www.pzc.nl

Menner Christiaan Provoost gaat toch niet naar het WK in het Poolse Jarantow.
De inwoner van Domburg was eerst niet geselecteerd voor de titelstrijd, toen wel maar uiteindelijk toch weer niet. Provoost is woedend over de gang van zaken.

Bondscoach Tjeerd Veldstra gaf aanvankelijk de voorkeur aan de Brabantse Leonne van Gestel, maar na Provoosts ijzersterke optreden bij een wedstrijd in het Duitse Krefeld, koos hij toch voor de Walchenaar met zijn talentvolle paard Umiro. Die beslissing werd teruggedraaid door de topsportcommissie. De eerste selectie was aangekondigd als de definitieve en moest daarom zo blijven.

Voor dat laatste heeft Provoost wel begrip, maar niet voor de eerste beslissing van Veldstra. Hij won drie van de vier selectiewedstrijden en kan een flinke waslijst aan internationale ervaring overleggen. Zijn concurrente kan dat allemaal niet.

Christiaan Provoost heeft naar aanleiding van de gang van zaken een brief op poten naar de topsportcommissie en het bestuur van de Nederlandse paardensportbond KNHS gestuurd. Daaroverheen is nog een brief gestuurd door een advocaat.

Provoost richt zijn pijlen vooral op bondscoach Veldstra. Die functineert volgens de Domburger slecht. Er is ook sprake van oud zeer. Tien jaar geleden stuurde het nationale team - met daarin Provoost - Veldstra weg omdat hij niet functioneerde. Dat is hij waarschijnlijk nog niet vergeten, denkt Provoost. ,,Het laatste woord is hierover nog niet gezegd. Ik ga dit hoog spelen. Eerlijk gezegd ben ik nog steeds een beetje witheet.''

imd

Re: Woedende menner Christiaan Provoost toch niet naar WK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:31

Dat is indrdaad wel een minder leuke gang van zaken. Ik kan me voorstellen dat hij erg teleurgesteld is..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:40

Dit is inderdaad niet fijn, ik snap zijn woede heel goed. Ben benieuwd of hij er nog iets mee gaat bereiken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:07

De Heer Velstra heeft na de wedstrijd Heyenrath zijn beslissing kenbaar gemaakt en heeft nooit daarvan afgeweken.
Dit alles is pertinent niet waar en komt alleen bij de heer Provoost vandaan.
Zelfs zijn mederijders enkelspan zijn het over de gang van zaken van de heer Provoost niet eens.
Dit stukje staat ook alleen in een blaadje bij hem in de buurt en er wordt verder nergens opver gesproken.

Beetje flauw om het zover te laten komen omdat je niet mee mag en 3 van de 4 wedstrijden gewonnen is gelogen Jan vd Broek heeft alle wedstrijden gewonnen.
Sterker nog selectiewedstrijd Exloo heeft Provoost niet eens geredne..
Sorry maar van deze mentaliteit zakt mijn broek werkelijk af en net als het vorige stuk hierover vind ik ik het niet geschikt om
op bokt te plaatsen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:44

Echwel schreef:
De Heer Velstra heeft na de wedstrijd Heyenrath zijn beslissing kenbaar gemaakt en heeft nooit daarvan afgeweken.
Zelfs zijn mederijders enkelspan zijn het over de gang van zaken van de heer Provoost niet eens.
Dit stukje staat ook alleen in een blaadje bij hem in de buurt en er wordt verder nergens opver gesproken.

Beetje flauw om het zover te laten komen omdat je niet mee mag en 3 van de 4 wedstrijden gewonnen is gelogen Jan vd Broek heeft alle wedstrijden gewonnen.
Sorry maar van deze mentaliteit zakt mijn broek werkelijk af en net als het vorige stuk hierover vind ik ik het niet geschikt om
op bokt te plaatsen.

Heb toch ook andere verhalen gehoord van de enkelspan rijders dan de versie die jij nu noemt...
Vind de kritiek die je op Provoost uit dan ook niet terecht.
Het verhaal heeft meer kanten.
Maar daar ga ik op internet niet over uitwijden Knipoog

jina001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:39

manie schreef:
Echwel schreef:

op bokt te plaatsen.

Heb toch ook andere verhalen gehoord van de enkelspan rijders dan de versie die jij nu noemt...
Vind de kritiek die je op Provoost uit dan ook niet terecht.
Het verhaal heeft meer kanten.
Maar daar ga ik op internet niet over uitwijden Knipoog

Ik steek nu toch maar even mijn nek uit : jammer dat er iets geschreven wordt wat dus echt niet op waarheid berust. Ik kan jullie verzekeren (!) dat het verhaal van Echwel, sorry Echwel, in dit geval namelijk helaas niet klopt.
De heer Velstra heeft de eerste beslissing, nog op de avond van Krefeld zelf, teruggedraaid in het nadeel van Leonne van Gestel. Dit was op het moment van mededeling aan betreffende partijen echter (nog) niet voorgelegd c.q. afgestemd met de topsportcommissie. Derhalve werd deze toezegging al weer heel snel in de daaropvolgende week 'terug naar af' gezet : Leonne wel, Christiaan niet.
Het is helaas Christiaan zelf die e.e.a. middels een artikel in een plaatselijke krant alles naar buiten heeft gebracht.
Ik gun het Christiaan van harte maar als de beslissing van een topsportcommissie op Leonne valt zoals in 1e instantie, dan zullen ze daar écht wel een goede reden voor hebben.
En ja, waar mensen beslissen kunnen fouten gemaakt worden, kijk maar naar de dressuurjury van de OS.
Ik sluit me dan ook volledig aan bij de uitspraak van Manie met dat verschil dat ik voor alle duidelijkheid voor de lezers dit bericht wél even wil toelichten.............

En om dan maar even helemaal compleet te zijn : de 'overwinningen' die Christiaan claimt moet men lezen als 'overwinningen' t.o.v. Leonne waarin Christiaan dus in 3 van de 4 wedstrijden beter uit de verf kwam (als allrounder !) als Leonne.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:52

@jina001 ik ben het helemaal met je eens.
Dit is ook (ongeveer) de versie van het verhaal dat ik ken...

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:06

De wereld zit vol met mooie praatjes....vaak vullen ze alleen de tijd en niet de gaatjes

jina001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:39

Mija schreef:
De wereld zit vol met mooie praatjes....vaak vullen ze alleen de tijd en niet de gaatjes

Ja inderdaad : zonder nadere tekst en uitleg is dit dus het vullen van gaatjes...........?!

devrieskoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:29

hallo,

hier een berichtje van koen de vries, degene die het berichtje over christiaan provoost in de pzc geschreven heeft. christiaan heeft me niet verteld dat hij drie van de vier observatiewedstrijden gewonnen heeft, maar dat hij in drie van de vier observatiewedstrijden zijn concurrente leonne van gestel verslagen heeft. hij heeft de waarheid niet verdraaid o.i.d. christiaan is volgens mij een zeer integere paardensporter.

koen de vries
sportredactie pzc

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:04

devrieskoen schreef:
hallo,

hier een berichtje van koen de vries, degene die het berichtje over christiaan provoost in de pzc geschreven heeft. christiaan heeft me niet verteld dat hij drie van de vier observatiewedstrijden gewonnen heeft, maar dat hij in drie van de vier observatiewedstrijden zijn concurrente leonne van gestel verslagen heeft. hij heeft de waarheid niet verdraaid o.i.d. christiaan is volgens mij een zeer integere paardensporter.

koen de vries
sportredactie pzc

Ik denk dat de meeste mensen hier de integriteit van Provoost niet in twijfel trekken.
Maar voornamelijk reageren op de post van Echwel, die volgens mijn gegevens kant nog wal raakt!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:25

Echwel had dit bericht uit eerste hand gekregen dus slaat wel ergens op.
Het is dat ik geen email openbaar mag maken, maar heb wel degelijk deze info gekregen.
Daarbij vind ik de stap met advocaten enz not done, heb dat 3 jaar geleden ook gezien
bij een 2span menner en het laat een nare smaak achter.

Dit soort dingen vecht je binnenshuis uit en niet via de media zoals ik ook eerder zei...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:27

Sorry, maar ik vind de wijze waarop jij Provoost wegzet in je eerste post volledig onterecht.
Er is in dit verhaal maar 1 iemand die dwaalt en dat is denk toch de bondscoach zelf...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:28

Dan nog niet via de media en via advocaten,,
Daar hou ik gewoon niet van..

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:34

Echwel schreef:
Dan nog niet via de media en via advocaten,,
Daar hou ik gewoon niet van..

Nee via bokt iemand op deze wijze neerzetten dat is pas chique