Adelinde Cornelissen doet verslag van haar 4 weken Hong Kong

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Adelinde Cornelissen doet verslag van haar 4 weken Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:19

www.adelinde.nl

Jawel… dan eindelijk the story of Hong Kong! (Een verkorte versie uiteraard!)

Na een week quarantaine in Handel, was het dan zover… een reisje Hongkong!

Even spannend, want de paarden moesten per vrachtwagen naar Schiphol vervoerd worden, en Parzival had nog nooit op de vrachtwagen gestaan… Maar, nothing to worry about: hij liep erop alsof hij het al jaren deed! En hetzelfde gold voor de reis per vliegtuig. Hij heeft zich uitstekend gedragen!

In HK aangekomen was het best warm… gelijk de tweede dag kregen we al een record luchtvervuiling om onze oren en 36,6 graden met een hoge luchtvochtigheid… Maar ik moet eerlijk zeggen dat het weer me wel behoorlijk meegevallen is. Tuurlijk, het was warm en midden op de dag rijden was absoluut geen optie. Sterker nog: het mocht niet eens. Op warme dagen mochten de paarden niet naar buiten tussen 11 uur ‘s morgens en 16 uur ‘s middags.

Verder hadden we de beschikking over een airconditioned binnenbak… Ik heb alleen de eerste dag binnen gereden, maar het verschil met buiten was zo enorm groot dat ik het niet fijn vond. (moest binnen gewoon een jas aan!) Daarbij bleek dat Parzival prima tegen de warmte bestand was, dus was buiten trainen een goede optie. Zo kon hij gelijk goed acclimatiseren. We hebben voornamelijk ’s avonds getraind, omdat ook de wedstrijden op dat tijdstip plaatsvonden. Dus bij kunstlicht trainen was een van de dingen die geoefend moest worden.

Parzival heeft echt super gelopen in Hongkong. Jammer dat ik dat niet in de ring hebben kunnen laten zien natuurlijk! Zelfs bij het verkennen van de hoofdpiste was Parzival absoluut niet onder de indruk! Er was zelfs een groot videoscherm en de ring was uiteraard op en top aangekleed, maar Parzival was niet van z’n stuk te brengen… Zeker met de gedachte dat wanneer hij ontspannen in de ring is, hij geweldige proeven kan laten zien, is het best zuur dat ik niks heb mogen laten zien tijdens de wedstrijd. Aan de andere kant is het wel een enorme ervaring geweest! Een fijn idee om te weten dat hij zich niet gemakkelijk van de wijs laat brengen door het verre reizen, ander klimaat etc…

Naast de dagelijkse training zijn we met de groep ook nog wat dagen op onderzoek uitgegaan in Hong Kong en omgeving. We zijn bij The Peak geweest, de Harbour, een boottochtje gemaakt, een vissersdorpje bezocht, niet te vergeten de shopping mall! Verder zijn we de eerste week een kijkje wezen nemen bij de training van de zwemmers en de voetballers. Erg interessant! Ook hebben we uiteraard zo af en toe een feestje gevierd, zeker na het teamzilver en de gouden plak van Anky!

Kortom, een inspirerende 4 weken Hong kong… Hopelijk een goede ervaring voor over 4 jaar….

Adelinde

Klik hier voor foto's.
Laatst bijgewerkt door delerium op 25-08-08 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spelfout in titel verbeterd

yvonnepuntnl

Re: Adeline Cornelissen doet verslag van haar 4 weken Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:39

Leuk stuk; jammer voor haar dat ze niet de plek van Imke nog kon innemen, toe Sunrise kreupel werd

kally

Re: Adeline Cornelissen doet verslag van haar 4 weken Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:43

Leuk verhaal en de foto's op de site......even een leuke impressie hoe
het er was....Jammer dat ze er niet heeft kunnen invallen voor Imke, maar helaas
een goed ervaring voor later misschien......

Mistic

Re: Adelinde Cornelissen doet verslag van haar 4 weken Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:53

Leuk om haar verhaal te lezen. Jammer dat ze zich niet heeft kunnen laten zien in de ring, wie weet in Londen wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:06

Had het op dr hyves (deels) al gelezen. Echt super jammer dat ze niet kon starten..

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:15

Had het al op haar site gelezen, leuk verslag!

Jammer dat ze niet mee heeft mogen/kunnen rijden, maar zo te horen was het sowieso een hele leerzame ervaring! Lachen

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:27

Leuk verslag Lachen

Inderdaad jammer dat ze niet mee gereden heeft

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:49

Leuk stukje.
Inderdaad jammer dat we deze combinatie niet in de ring hebben gezien.
De combinatie vind ik persoonlijk veel fraaier dan Imke-Sunrice Bloos

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:39

Prachtig verslag en een mooie ervaring voor deze geweldige amazone!

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:29

Heel mooi verslag ,jammer dat je niet mee mocht doen, maarja dat is altijd als je reserve bent....
je weet hoe het nu gaat ....ik denk dat dit ook best een mooie ervaring is.......De volgende keer ben jij er gewoon bij toch... OK dan!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:44

Ik vind het nog steeds jammer, had graag Parzival gezien in de ring (ik bedoel dan niet ten koste van Imke) vind het een enorm leuk paard!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:24

Waarom mocht ze inderdaad niet invallen voor Imke?
Heb dat helaas niet helemaal helder wat daarvan de reden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:36

Omdat Adelinde reserve was voor het team en Imke viel pas uit na de teamwedstrijd..

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:51

Relaxed schreef:
Omdat Adelinde reserve was voor het team en Imke viel pas uit na de teamwedstrijd..

Maar als Imke zich gekwalificeerd had voor de special dan mag Adelinde daar toch gewoon invallen?

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:03

nee dus Ach gut alleen als je je persoonlijk hebt geplaatst. na dat alle 3 de combinaties van start zijn gegaan,mag er niet meer ingevallen worden.jammer he Verdrietig stom geregeld eigenlijk,hoop dat ze dat ook weer ter discussie stellen.4 starten en 1 wegstreep score bijvoorbeeld,of iets anders waardoor iedereen aan de start komt die fit is Haha! ik vond het wel een drama toen sunrise kreupel wer,voor imke maar ook voor adelinde.t kwam gewoon n paar dagen te laat! maar hun kans komt nog wel! Knipoog

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:33

Zeer leuk verslag! en de foto`s. Ook grappig dat hij (Parzival) nog nooit op een vrachtwagen had gestaan (nou ja, er in dan Lachen ) Meestal verwacht je van paarden op zo`n nivo dat ze altijd naar wedstrijden gaan in zo`n mega (kwijl) wagen. Overigens heb ik de wagen bij ons om de hoek zien staan (vrijdag) wachtend tot de paarden weer terug kwamen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:04

silfie35 schreef:
Relaxed schreef:

Maar als Imke zich gekwalificeerd had voor de special dan mag Adelinde daar toch gewoon invallen?

Nee dus Knipoog Imke had zich gekwalificeerd en Adelinde helaas niet..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:32

Leuk verslag, maar jammer inderdaad dat Adelinde niet meer voor Imke in kon vallen. Volgende keer beter Lachen

annemarieke9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:53

ik dacht al zet ze helemaal niets meer op haar website, de anderen hielden het bij van uit daar

_Rebecca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:37

volgende keer beter