Dat was dus 150 meter bij mij vandaan, in Kessenich-Kinrooi en niet Molenbeersel.
Ik kwam terug van boodschappen doen en zag een pluim rook en dacht net als de eerste melding een vuilbrandje. Toen ik ons land in liep schrok ik me rot. Vlammen kwamen de schuur uit. Ik heb ff staan janken. Je kent de mensen en je weet dat er koeien in de stal staan en de wintervoorraad voor de koeien. De brandweer heeft uren lang gespoten en ik hoopte dat hun gloed nieuwe huis en het huis wat er achter staat niet in vlammen op ging. Er waren meer sjoffels om de balen er uit te halen.
In het begin stond er haast geen wind en de rook ging omhoog. Onze paarden konden gelukkig in het land blijven. In eens ging het wat waaien en de hele omgeving was 1 en al rook. We hebben de ramen moeten sluiten. Het stinkt nu nog naar de rook als je buiten bent.
We gingen om ongeveer 00.30 naar bed en ze waren nog steeds balen brandend naar buiten aan het rijden. Vanmorgen zijn we er even geweest. Gelukkig is het bij de ene opslag schuur gebleven. De koeien waren gisteravond al verweid. Vanmorgen lag er een hele grote berg stro in het land. In de gewezen schuur lag nog smeulend stro. Er is niks meer van de schuur over.
Brr, zo dichtbij en zo eng.