Loslopende pony veroorzaakt zwaar verkeersongeval

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Loslopende pony veroorzaakt zwaar verkeersongeval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 07:01

www.tctubantia.nl

Een loslopende pony in de nacht van donderdag en vrijdag een zwaar verkeersongeval veroorzaakt.
Volgens de politie reed een 31-jarige vrachtwagenchauffeur uit Nordhorn om 4.10 uur op de Bundesstraat toen er ter hoogte van de Klausheide plotseling een pony de weg opliep.

De vrachtwagenchauffeur kon een botsing niet meer vermijden.

De zwarte pony raakte zwaar gewond en moest door de politie worden afgemaakt op de plek des onheils. De 31-jarige man kwam met de schrik vrij.
De politie is nog op zoek naar de eigenaar van het dier. Tips? Tel. 0049-5921 3090.

_10_

Re: Loslopende pony veroorzaakt zwaar verkeersongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 07:46

Vreselijk, je zou maar wakker worden gemaakt met dit nieuws met de politie aan de deur.
Terwijl jij lekker lag te slapen is je paard/pony uitgebroken en dan moet het ook nog eens zo aflopen.

Zowel voor de chauffeur als de eigenaar van het dier veel sterkte.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:03

Lijkt me idd geen fijne manier om gewekt te worden.
Gelukkig voor de pony dat de politie hem meten uit zijn lijden heeft verlost.
Sterkte voor de eigenaar en de chauffeur.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:48

Mijn vriend heeft afgelopen kerst net zoiets meegemaakt. Het was mistig en donker, hij reed van zijn werk naar huis en ineens stond er een zwarte shet op de weg. Het was een weg waar je 100 km/h mocht dus het was een gigantische klap. De pony is helemaal weg geslingerd en was (gelukkig) op slag dood. Later kwamen we er achter dat de pony een merrietje was en nog drachtig ook. Mijn vriend is er weken helemaal kapot van geweest zo schuldig voelde hij zich... Helaas gebeuren die dingen... daar kun je niets aan doen. De eigenaar reageerde een stuk laconieker... hij haalde zijn schouders op en zei dat hij het hek maar eens moest gaan controleren dan... Gestoord

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:54

Wat is dat toch steeds met die loslopende paarden?
Mensen moeten eens zorgen dat ze goede omheiningen enzo hebben, hoewel een ontsnapping zo kan gebeuren en ik ook niet weet waardoor de pony ontsnapt is. Arme pony...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:18

Bloos!
Dat is vlak bij ons!!
Zwarte pony.... Als het de straat is die ik denk dat het is, dan heb ik daar eigenlijk alleen Fjorden zien staan maar goed de pony hoeft natuurlijk niet direct aan de straat te staan in een weide.
Ik denk dat de politie de eigenaar snel genoeg vindt, paardenlui die vlak bij elkaar wonen kennen elkaar wel en weten wel hoeveel en welke pony's ze hebben. De plaatselijke DA's contacteren wil ook nog wel eens helpen. Mijn DA zal die pony's van mij op elk vreemd terrein herkennen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:21

Inderdaad, wat is dat toch met loplopende paarden in het verkeer???

Ongeacht de reden/oorzaak: de samenleving loopt er potentieel levensbedreigende risicos door. Is dat acceptabel?

hc

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:58

Echt erg..
Als je pony uitgebroken is schrik je je al rot laatstaan als die daarna nog eens ingeslapen is..

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:00

gelukkig voor de man dat die er met de schrik vanaf kwam.

Inderdaad sneu voor de pony maar hekwerk in orde maken ik sluit me volledig bij de rest aan

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:03

Alweer een, het is wel raak deze week..

Wel heel sneu voor de pony, en wat erg als je die vrachtwagenchaffeur bent.. Je schrikt je wezenloos lijkt me.

Ik hoop dat de eigenaar snel gevonden wordt!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:14

Veel sterkte voor de eigenaar en de chauffeur idd.

Vaduz_02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:21

Het hoef niet aan het hekwerk te liggen hoor. Mijn pony (mini shet) is jaren geleden door mensen los gelaten. Ketting om het hek was door geknipt en het hek ging naar binnen open (kon de pony niet open krijgen), daarna was het hek weer dicht geklapt. Ook liepen er 2 geiten in de wei en die waren er nog. Ik kwam terug van caroussel rijden en toen bleek dat mijn pony de snelweg was opgelopen. Deze is met volle snelheid aangereden en was op slag dood, gelukkig hadden de mensen niks. Ons hek was prima in orde en er zat een heel goed slot op. Dus het hoeft niet altijd zo te zijn dat het hek niet in orde is

Socio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:42

Vaduz_02 schreef:
Het hoef niet aan het hekwerk te liggen hoor. Mijn pony (mini shet) is jaren geleden door mensen los gelaten. Ketting om het hek was door geknipt en het hek ging naar binnen open (kon de pony niet open krijgen), daarna was het hek weer dicht geklapt. Ook liepen er 2 geiten in de wei en die waren er nog. Ik kwam terug van caroussel rijden en toen bleek dat mijn pony de snelweg was opgelopen. Deze is met volle snelheid aangereden en was op slag dood, gelukkig hadden de mensen niks. Ons hek was prima in orde en er zat een heel goed slot op. Dus het hoeft niet altijd zo te zijn dat het hek niet in orde is

Dat is echt triest echter het gebeurt veel erg vaak loslopende paarden/pony's die zelf vaak de dupe zijn. En ik zie afrasteringen waar ik mijn paarden niet achter zou willen zetten. wellicht handig dat je afrastering aan bepaalde hoogte moet voldoen zeker als ze aan de weg staan. En laagte weet van een paard die onder lint is doorgerold doordat het lint aan onderkant te hoog was. Kwam ook op de weg terecht. Zijn soms niet zo slim die viervoeters.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:46

Gebeurd niet alleen met paarden/pony's hier lopen regelmatig loslopende koeien. Jaren geleden zijn er 2 Nederlanders verongelukt toen er 2 koeien over de grote baan hier liepen op die weg mocht je toen nog 90 rijden nu 70. Ze waren wel op de vlucht voor de politie en reden veel harder.

Mijn hengst is ook ooit eens over de omheining van 1.20m gesprongen toen hij nog jong was. Gelukkig kwam toen juist één van mijn lesgevers langs die heeft hem terug op de wei gezet. Hij stond gewoon langs de graskant van het fietspad naast ons te grazen. Daar mogen eigenlijk geen auto's door.
En mijn uitgeleende shetlander die aan de andere kant van het dorp stond is ook al 2 keer naar ons thuis willen wandelen. Gelukkig 2X opgevangen door mensen juist voor hij de grote baan bereikte. Na de 2 de keer heb ik hem maar bij ons gehouden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:06

Huertecilla schreef:

Ongeacht de reden/oorzaak: de samenleving loopt er potentieel levensbedreigende risicos door. Is dat acceptabel?

hc

Ach HC, je denkt: ik ga het hier maar weer eens proberen Haha!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:04

Jeetje, zeker schrikken. Ook voor de chauffeur.

HC wil graag in ieder soortgelijk topic benadrukken hoe gevaarlijk wij paardeneigenaren in Nederland voor de samenleving wel niet zijn met onze, in zijn ogen niet goede, omheiningen.

Maar dat vind ik nogal kort door de bocht. Dan kan je ook de boeren erbij betrekken (er lopen net zo goed koeien en schapen eens op de weg vanwege slecht hekwerk, stormschade, baldadige jongens die de hekken openzetten, etc.) en de bejaarden die soms een beetje verward zijn en zo de weg oplopen. Kortom, het mag niet gebeuren, maar het gebeurt. Net als zoveel andere stomme ongelukken. Is inherent aan een diverse samenleving zoals de onze. HC vindt het niet acceptabel. Tja... wat moet je eraan doen dan? Je kan hoogstens iedereen op het hart drukken de omheiningen regelmatig te controleren op zwakke plekken.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:07

HC heeft aan de ene kant wel een punt, maar wat nou als je van die mensen hebt zoals bij Vaduz_02 die alles kapot maken???
Voor mij staat dat ook gelijk aan zware dierenmishandeling! Als ze die mensen pakken mogen die ook zware straffen krijgen, poging tot doodslag (ongelukken waarbij mensen betrokken zijn) plus zware dierenmishandeling.

Maar goed in Nederland loopt het allemaal niet zo'n vaart.... afgelopen week kreeg iemand 2.5 jaar voor poging tot doodslag!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:16

Wat vreselijk!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:19

Onze paarden hebben in onze vorige woonplaats ook een keer op de weg gelopen............... dronken jongelui hadden de stroomdraden (lint 4 cm., 3 x) op vele plaatsen doorgebrand om er toch maar zeker van te zijn dat ze de weg op zouden gaan.
Gebeurd op een zaterdagnacht plm. 04.30, wat moet je daar als eigenaar tegen doen? In de wei gaan slapen?
Uiteraard ben je als eigenaar van je paarden verantwoordlijk voor een goede afrastering, maar hoe houd je alle gekken bij je dieren weg?
Deze week nog, die twee schimmels van de woonwagen van een ouder echtpaar? Net zo lang opgejaagd tot ze de hoofdweg opgingen, 1 op slag dood, eentje afgemaakt. Eigenaren gebroken, en jongens, wat hebben jullie een lol gehad.....................

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:38

Dat bedoel ik nou!! Die mensen moeten ze toch kunnen oppakken en zware straffen geven!!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:00

Jeetje zeg, wat een vreselijk ongeluk alweer! Echt heel erg.

We kunnen het trouwens ook nog omdraaien...hoe kunnen dieren de weg oplopen? Bij snelwegen staat toch altijd een vangrail? Misschien toch de wegen ook iets beter beveiligen.

En ja HC, we weten je standpunt nu wel... Maar helaas zijn ongelukken niet te voorkomen, daarom zijn het ook ongelukken!!!

Vaduz_02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:32

Socio schreef:
Vaduz_02 schreef:

Dat is echt triest echter het gebeurt veel erg vaak loslopende paarden/pony's die zelf vaak de dupe zijn. En ik zie afrasteringen waar ik mijn paarden niet achter zou willen zetten. wellicht handig dat je afrastering aan bepaalde hoogte moet voldoen zeker als ze aan de weg staan. En laagte weet van een paard die onder lint is doorgerold doordat het lint aan onderkant te hoog was. Kwam ook op de weg terecht. Zijn soms niet zo slim die viervoeters.

Mijn shetlander was 72 cm hoog en het hek was ong 1.50 . Ook kon hij er niet onderdoor, Zelfs de geiten konden er niet uit. En geiten zijn meesters in ontsnappen. Het waren dronken gasten die het wel grappig vonden om een pony los te laten.

Vaak zijn er vang-rails bij een snelweg maar op veel plekken niet. Het is op de A.29 gebeurt en daar is geen vang-rail

Vaduz_02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:36

En tuurlijk moet je zorgen dat je paard niet ontsnapt maar soms kan je er helaas niks aan doen (als iemand je paard los laat). En het is dan heel erg dat er vele de dupe er van zijn (paard, eigenaar en degene die het paard aan rijd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:41

Nikka schreef:
Huertecilla schreef:

hc

Ach HC, je denkt: ik ga het hier maar weer eens proberen Haha!

Nikka, je haalt de woorden uit mijn mond Haha!

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 14:05

wat erg zeg!