Pony's en geiten in J.p, Thijsenpark Update

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lennardi

Pony's en geiten in J.p, Thijsenpark Update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 21:34

Vandaag 22 Augustus werd ik gebeld.
1 van onze trouwe bokkers had via, via gehoord dat er een hele groep jongeren in mijn land waren.
Tot mijn spijt, verbazing en woede klopten dit.
God zei dank waren er 4 mensen eerder als ik die net toevallig koffie dronken in de flat die de jongeren uit het land hebben zien springen en hebben ze horen roepen.
Er is niks gebeurd met de dieren gelukkig, maar toch zijn we allen zeer geschokt.
Opnieuw aangiften gedaan want ook de politie was terplaatsen.
Zij zijn met gillende sirenes gekomen en konden dus direct aangiften opnemen.
Dankzei de snel terplaatse mensen is er dus niks met de dieren gebeurd.

En Kim, Bedankt voor je belletje

Groet,

Iris(eigenaar)

Veulen84

Re: Pony's en geiten in J.p, Thijsenpark Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:56

Lennardi schreef:
Vandaag 22 Augustus werd ik gebeld.
1 van onze trouwe bokkers had via, via gehoord dat er een hele groep jongeren in mijn land waren.
Tot mijn spijt, verbazing en woede klopten dit.
God zei dank waren er 4 mensen eerder als ik die net toevallig koffie dronken in de flat die de jongeren uit het land hebben zien springen en hebben ze horen roepen.
Er is niks gebeurd met de dieren gelukkig, maar toch zijn we allen zeer geschokt.
Opnieuw aangiften gedaan want ook de politie was terplaatsen.
Zij zijn met gillende sirenes gekomen en konden dus direct aangiften opnemen.

En Kim, Bedankt voor je belletje

Groet,

Iris(eigenaar)

Geen echt veilige plek voor je paarden daarzo Boos!

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:04

@##$#$%^$^alweer!
hebben ze kunnen zien wie die jongeren waren? en weet je zeker dat je de ponies daar wil laten staan?

Lennardi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 08:09

Het is daar veilig,
Er gaat heel veel veranderen de komende tijd en de jongens staan op de foto.
De politie heeft deze foto's al voor de rest is de zaak van hun.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:18

ok, ik hoop dat ze snel hun straf krijgen. En dat dit dermate is dat ze dit soort dingen in het vervolg uit hun hoofd laten.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:10

Gelukkig is er niets gebeurd. Wat een samenwerking, hihi, Gulpje belt Ninx, die mij vervolgens weer belt, top gedaan dames Knipoog en dat binnen no time keurig geregeld. Fijn dat die gasten op de foto staan, ben alleen bang dat de politie niets kan doen, behalve ze in de gaten te houden..zie maar te bewijzen of ze iets met de mishandelingen te maken hadden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:48

Elke keer als ik er langs rijd check ik de ponies. Ik zag vrijdagavond een idioot met een petje bovenop het stalletje zitten, en een stuk of 9 ernaast. Geen idee of deze jongens ook verantwoordelijk waren voor de mishandeling natuurlijk maar deze gasten vervelen zich omdat ze geen donder uitvoeren en uit verveling kunnen er hele nare dingen gebeuren. Dus daarom heb ik Ninx gebeld en vervolgens de politie.

Ik heb het je al eerder gezegd Lennardi, maar ik vind het nog steeds belachelijk dat je die ponies daar niet weghaalt. Ik snap niet dat je nog lekker kan slapen terwijl ze er open en bloot staan. Natuurlijk, elke keer als ik er langsrijd check ik en bel ik direct weer de politie als het nodig is en genoeg andere mensen die dat ook doen, maar je hebt zelf gezien hoe ver ze kunnen gaan doordat zelfs je geit te pakken is genomen door die hufters. De ponies zijn NIET veilig daar,e n het is eigenlijk gewoon wachten tot het de volgende keer echt mis gaat.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:51

Lennardi schreef:

Je zegt het zelf al.... omdat er snel mensen ter plaatse waren is er niets gebeurd. Wat nou als ze 's nachts komen om rottigheid uit te halen? Dan loop je dus weer achter de feiten aan.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:45

En negeer het vooral maar....tot er écht iets heel ergs gebeurd. Dan kan je jezelf wel voor je kop slaan...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:23

Feit blijft wel, dat Gulpje of wie dan ook niet continue langsrijd om te kijken of er wat gaande is, jijzelf ook niet..dat er nu toevallig het gezien werd, kan een volgende keer fout lopen. Al worden de hagen weggesnoeid en er meer zicht is, wat er na uitgaan daar kan gebeuren ziet niemand, tenzij er daar een hoop achter de ramen met geraniums zittende ouwe wijven gluren.

Ik begrijp ten zeerste dat je niet je fijne plekje op wilt geven, dat je niet zomaar afscheid neemt van je stalletje..maar afscheid van een pony lijkt me toch ook niet je bedoeling.
Kijk, als je nou geen ander keuze had dan een dure pensionstalling en de centjes er niet voor het, dan snap ik dat nog dat je je paarden niet a la minute weg kunt halen..maar er is je een gratis land aangeboden en nog een tijdelijk plekje. Je had er wellicht een kijkje kunnen nemen..
Klinkt mss allemaal wat hard en wil niet zeggen dat je slecht bent voor je paarden, enkelt mn verbazing uiten dat je nog je paarden durft te laten staan..je triggert de mishandelaar er alleen maar mee denk ik dan.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:58

Mooi verwoord Amy, en ook helemaal waar.

Cayenne schreef:
Nieuwsredactie

Afgelopen dinsdag kwam er bij de politie van Naarden een melding binnen over mishandeling van paarden op het Jac. P. Thijssepark. Ter plaatse werden er ondermeer 2 pony's aangetroffen. Een van de pony's was bij de achterhoef ingesneden bij de pezen en had tevens steekwonden aan de achterzijde.

De andere pony had een steekwond aan de linkerzijde. Ook een geitje bleek gewond te zijn.
De eigenaresse heeft aangifte gedaan van de mishandelingen.

Helaas was dit niet de eerste keer. De pony's zijn de afgelopen weken meerdere malen mishandeld in de avond/nachturen.

Tja, ik weet het ook niet meer. Als je graag koppig wilt zijn en je niet weg wil laten jagen zoals je in het andere topic zei, waarom maak ik me dan nog druk? Ik word er boos en verdrietig van, natuurlijk vooral omdat er klootzakken rondlopen die de beestjes expres pijn doen. Ik vind het echter heel kwalijk dat jij als eigenaresse en verantwoordelijke voor de ponies niet voor je dieren opkomt en ze verplaatst. Zoals Amy/Kim al zegt; er zijn heel behulpzame mensen met suggesties geweest, waarom luister je daar niet naar?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:31

Ik meld me ook nog maar even....
Zo te lezen is alles wel zo'n beetje gezegd door Amy777 en Gulpje.
Ik kan me goed voorstellen dat je je in een hoek gedreven voelt en niet goed weet wat je nu moet doen.
Er komt echter een moment waarop wij, of anderen, even niet in de buurt zijn... en dat moment moet je absoluut voorkomen!
Wanneer je afscheid moet nemen van je dieren zul je er eeuwig spijt van hebben dat je ze niet eerder in veiligheid gebracht hebt.

En tja, je niet weg laten jagen...? Wat is dat waard? Dat iedereen weet dat je dapper bent en je niet terzijde laat schuiven door een stel rotjongeren? Wat hebben je ponies daar aan als ze met open wonden lopen? Helemaal niets.
Dus slik je trots in, ontvang met open armen de goede wil van anderen om je te helpen, en breng die dieren in veiligheid.....

We hebben ons behoorlijk veel zorgen gemaakt, je netjes geïnformeerd en de politie gealarmeerd. Dus we zouden het heel fijn vinden om op de hoogte gehouden te worden.

ps: het zou mooi zijn wanneer deze jongeren idd dezelfde jongeren blijken te zijn die de dieren hebben verwondt. Er bestaat echter een grote kans dat het andere mensen/ jongeren betreft, en dan heb je niets aan die foto's....
Houdt je wel rekening met de mogelijkheid dat dit wellicht de daders niet eens zijn en dat je dieren dus nog net zoveel kans lopen opnieuw mishandeld te worden?

lisetje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:37

hey iris

ik lees dat er weer jongeren in het land waren Verdrietig !
ben het met de vorige berichten wel eens!
je kan ze daar beter weg halen voor er echt erge dingen gebeuren.........
het is zoiezo een linke plek je weet niet wat ze je pony's te eten geven!!! en nu dit met die wonden en die jongeren Huilen
en ik heb je ook al aangeboden dat ik voor je wil vragen of ze tijdelijk bij mij mogen staan!
krijgen ze mis ook wat meer rust en worden ze wat dikker

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:23

Ik zou het heel erg op prijs stellen wanneer we wat horen....
We maakten ons veel zorgen, en hebben die avond ook gezorgd dat de politie op tijd ter plekke was en dat jij ingelicht bent.
Een kleine update zou dan wel fijn zijn.

Lennardi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 19:09

Ik ben teneerste op het moment erg druk met vanalles en heb nog geen 10 minuten voor me zelf de dieren, mensen die van alles van me vragen ik ben blij als ik op bed lig.
Zoals ik al beschreef gaat het goed emt de dieren.
Zijn vrolijk, nieuwgierig en vooral leergierig.
De politie houd het nog steeds in de gaten in het land.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:27

lennardi, je hebt zo'n groot bord voor je kop dat ik me verbaas dat je er nog niet over bent gestruikeld. Je bent elke dag online geweest en je hebt alles gelezen maar je bent gewoon te laf om inhoudelijk op de laatste posts in te gaan.

Ps: Leergierig? Ze leren dat ze moeten gaan rennen als er vreemden in hun land staan 's nachts?

Lennardi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:28

IK LOG NOOIT UIT

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:21

Weet je, wat je allemaal doet moet je zelf uiteraard allemaal weten. Wij hebben ons best gedaan, zelfs Liset, welke een vriendin van je is, ga je niet op haar aanbod in..
Je zegt te weinig tijd te hebben voor jezelf en je dieren, maar rijfoto's plaatsen kan wel en rijden dus ook.
Ik trek me terug. Het is je eigen keuze en hopelijk kun je tegenover jezelf verantwoorden als er straks weer wat gebeurd en kom dan niet aan dat je je zo schuldig voelt..want je hebt meerdere malen aanbiedingen gehad.
Het ga je goed en vooral voor je paarden ook..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:26

Ook ik maak me er maar van los....
Het lijkt onderhand wel of derden zich drukker maken over die ponies dan de eigenaar zelf.
Nu ben je in de mogelijkheid iets anders te krijgen, de ponies veilig te stellen, en benut je die kans niet.
En als je daar nou een prachtig stuk had.... het is slechts een postzegel.... dus je kan er alleen maar op vooruit gaan lijkt me!
Zoals ik al zei, ik laat het los....
Sterkte, en ik help je hopen dat deze beslissing het op zijn beloop te laten zich niet tegen je paarden keert.