Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Nicole987 schreef:Ha eindelik worden ze eens wakker, tuurlijk is het een vriendje's politiek dat is bijna nooit anders geweest, geld niet voor alle jurie's er zijn eerlijke jurie's er tussen . Als je een goede bekende bent met zeer goede naam en je les bij een zeer bekende dressuurstal dan heb je punten al in preciepe binnen. Dat is me hier in Prov Groningen al meedere malen opgevallen. Voorbeeld in Appingedam was een Amezone in L1 ze reed een zeer nette proef, na haar kwam een paard binnen wou niet langs de jurie , niet langs de hekkie's lopen met de kop hoog in de lucht net een tuiger steigeren, geen fatsoenlijk onderdeel laten zien geen enkele galop.. De eerste amezone had 174 punten en die andere die na haar kwam had 186 punten omdat die van een bekende stal kwam en een bekende amezone is , iedereen die het hadden gezien schudden met hunnie hoofd en zeiden van ( dat klopt voor geen meter ) ...
Zo en vertel me niet dat de jurie niet aan vriendje's politiek doet het is me al meedere keren opgevallen dat dit degelijks voorkomt . En dat is bij meedere gevallen zo alleen ze durven hunnie mondje niet open te doen want er word direct aangevallen en scoren geen punten meer dat is een vriendin van mij overkomen, en ze is maar gestopt met rijden na een jaar bijna geen punten meer had gekregen. Na half jaar is ze weer gestart met de zelfde paard alleen ze gebruikte nu haar meisje'snaam en daar kwamen haar punten weer aangevlogen
Tigger schreef:Ben ik nou maf?? Een beetje rekenwerk en je kan toch prima toewerken naar een gelijk resultaat? Of mis ik iets?
Ik ben voor een jurysysteem waarbij de hoogste en laagste jurering niet meetellen.
wake_up schreef:Nicole987 schreef:Ha eindelik worden ze eens wakker, tuurlijk is het een vriendje's politiek dat is bijna nooit anders geweest, geld niet voor alle jurie's er zijn eerlijke jurie's er tussen . Als je een goede bekende bent met zeer goede naam en je les bij een zeer bekende dressuurstal dan heb je punten al in preciepe binnen. Dat is me hier in Prov Groningen al meedere malen opgevallen. Voorbeeld in Appingedam was een Amezone in L1 ze reed een zeer nette proef, na haar kwam een paard binnen wou niet langs de jurie , niet langs de hekkie's lopen met de kop hoog in de lucht net een tuiger steigeren, geen fatsoenlijk onderdeel laten zien geen enkele galop.. De eerste amezone had 174 punten en die andere die na haar kwam had 186 punten omdat die van een bekende stal kwam en een bekende amezone is , iedereen die het hadden gezien schudden met hunnie hoofd en zeiden van ( dat klopt voor geen meter ) ...
Zo en vertel me niet dat de jurie niet aan vriendje's politiek doet het is me al meedere keren opgevallen dat dit degelijks voorkomt . En dat is bij meedere gevallen zo alleen ze durven hunnie mondje niet open te doen want er word direct aangevallen en scoren geen punten meer dat is een vriendin van mij overkomen, en ze is maar gestopt met rijden na een jaar bijna geen punten meer had gekregen. Na half jaar is ze weer gestart met de zelfde paard alleen ze gebruikte nu haar meisje'snaam en daar kwamen haar punten weer aangevlogen
Ja, zo jureren ze ook echt bij de Grand Prix![]()
En de meeste juryleden die jureren eerlijk.
Dus ga me nou niet vertellen dat bijna alle juryleden alleen maar naar de naam e.d. kijken.
CharleyT schreef:Kleine kanttekening: Jokano, jij vond dat Isabelle beter reed. Maar ja, jij zat daar niet te beoordelen. En er zijn er legio die Anky weer beter vonden in die proef.
Dus zoiets blijft een heerlijke eindeloze discussie, lang leve de dressuursport.
Citaat:tuurlijk is het een vriendje's politiek dat is bijna nooit anders geweest, geld niet voor alle jurie's er zijn eerlijke jurie's er tussen