Adelinde: Parzival is gewoon bikkelhard

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Adelinde: Parzival is gewoon bikkelhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 06:32

www.kwpn.nl

Adelinde Cornelissen heeft de afgelopen maanden meer ervaringen opgedaan dan de vorige jaren bij elkaar. "Ja, het was even een stoomcursus Olympische Spelen", lacht Adelinde. Omdat ze deel uit maakt van het Olympisch kader voelt ze zichzelf een ‘completere' ruiter geworden.

"Wat wist ik nou eigenlijk? Ik rijd ook nog maar kort Grand Prix en wil vooral nog heel veel beter worden. Door de veelzijdige aanpak in het Olympisch kader ben ik gaan denken over fysieke voorbereidingen, mentale voorbereidingen, media-training, al dat soort dingen. Ik heb echt meer bagage gekregen!", zegt Adelinde.

Het probleem van het kijkerige van Parzival (Jazz uit Fidora van Ulft), fokker J.M. de Klein-Beijer, dat zo'n essentiële rol speelde bij de selectiewedstrijden op Outdoor Gelderland en het CHIO Rotterdam speelde in Aken en ook nu in Hong Kong helemaal geen rol meer. "Ik heb enkele malen de wedstrijdring binnen mogen rijden en Parzival keek nergens naar. Niet naar het scherm, niet naar iets anders. Dat is nu hopelijk definitief achter de rug. Ik ben heel blij met deze ervaring."

Thuis is haar 6-jarige Wolfgang x Investment-merrie inmiddels gedekt door Armani, de hengst die geboren is uit de volle zus van Parzival. Ook gaat ze einde van het jaar beginnen als ruiter bij de nieuw op te zetten stal Arcadia in Diever. "Alles overkomt mij nog steeds min of meer bij toeval. Het telefoontje van stal Arcadia ook. Leuk. Verder plan ik nu wel wat wereldbekerwedstrijden te rijden. Ik laat het maar komen allemaal. Tot nu toe kan dat geen kwaad, ik vaar mee in de stroom."

MJ_

Re: Adelinde: Parzival is gewoon bikkelhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 07:09

Dat is het wel het mooie als je een relatief "groene" combi meeneemt als reserve, voor hen is het hele verhaal eromheen al de moeite waard om af te reizen! Echt leuk om te lezen dat ze het zo leerzaam vond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:09

Super gaaf voor Adelinde! Ja Gaan we vast en zeker nog veeel van horen! Haha!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:31

Adelinde is ook lekker hollands nuchter he!
Ik gun het haar.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:51

Deze ervaring is zeker een investering in de toekomst.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:14

Lijkt me echt een aardige amazone, beide benen op de grond en genieten maar. Ja
Hopelijk komt ze nog heel ver en een belofte voor de toekomst.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:46

ik hoop voor d'r dat ze lekker veel wereldbekerwedstrijden gaat rijden. dan is zij blij en wij beilenaren Haha! Tong uitsteken
trouwens ik krijg biologie van haar moeder Haha! Tong uitsteken

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:05

miss_jumpy schreef:
Dat is het wel het mooie als je een relatief "groene" combi meeneemt als reserve, voor hen is het hele verhaal eromheen al de moeite waard om af te reizen! Echt leuk om te lezen dat ze het zo leerzaam vond!

ja inderdaad, ze heeft denk ook zonder te starten enorm veel ervaring opgedaan, alleen de reis etc. al.