Mariëtte Withages bedekt protest met mantel der liefde

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Mariëtte Withages bedekt protest met mantel der liefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 10:39

www.horses.nl

FEI gedelegeerde Mariëtte Withages wil van geen protest weten laat Horses-verslaggever Fabian Brockötter weten. In de persconferentie na afloop van de Grand Prix wordt haar gevraagd hoe ze omgaat met een mogelijk protest van het Zweedse team. Eén van de ruiters had extra stress in de wedstrijd, nadat een kabel uit één van de computers van het juryhokje viel. Het paard reageerde hierop, waardoor de ruiter extra druk voelde.

Uiteindelijk werd alles met de mantel der liefde bedekt. Withages: ,,Ik heb het er met het Zweedse team over gehad. Er was even sprake van een protest omdat de ruiter vreesde dat hij door de reactie van het paard niet door zou gaan naar de Special. Dat gaat hij wel, dus is er geen protest.’’ Over de geruchten die de ronde deden dat er toch een protest zou zijn stelde de gedelegeerde: ,,Mijn reactie dat er geen protest is, is de officiële reactie.’’

Irma_Maandag

Re: Mariëtte Withages bedekt protest met mantel der liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:27

Dan nog vind ik het een onzinnig protest. Het had ook een windvlaag kunnen zijn, een streaker (hoewel, in China??) of een papiertje. Wat dat aangaat, vind ik de dressuurknollies van tegenwoordig vaak maar softies zijn, die zich overal over opwinden.
Daarentegen snap ik ook wel dat het de OS zijn, dat er extra spanning is, dat een topper looplust nodig heeft om op dit niveau te komen (wat ik wat anders vind dan snel over de zeik raken) en dat er nogal wat op het spel staat.
Probeer er echter als ruiter ook nuchter mee om te gaan, als iets dergelijks gebeurt. En lukt het even niet om fair te reageren omdat je teleurgesteld bent, doe dit dan ook niet, of op een later tijdstip, als je jezelf weer opgeraapt hebt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:11

Wat een wijsheid:0, totdat je er zelf voor staat.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:34

Ik snap wel dat die paarden schrikken. Ze zijn topfit, supergeconcentreerd en als er dan ineens iets gebeurd (vooral uit een ooghoek), dan reageren ze erop. Zowiezo denk ik dat het voor elk paard anders is, de ene reageert gewoon op meer dan de andere. Maar een protest. Je doet mee aan een wedstrijd, er kan van alles gebeuren, dat is het risico (en het leuke) van de sport. Gelukkig dat er geen protest komt...

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:27

Dat ze schrikken kan ik ook wel verklaren, alleen dat er zo kinderachtig over gedacht wordt (werd) om evt. een protest in te dienen, vind ik idd. niet terecht.
Nee, sta er zelf niet voor, dat klopt, maar ik ben ook een mens en heb ook menselijke emoties, net als zij. Ik kan me best voorstellen dat er teleurstelling gevoeld wordt.
Echter kunnen zij (aangezien zij ook mens zijn), net als ik, proberen hun emoties (wanneer ze overtrokken zijn) onder controle te houden.
Ik vind dit dreigen met een protest namelijk niet kunnen en onprofessioneel overkomen.