'Hondendrollen en paardenvijgen risico's voor de gezondheid'

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Hondendrollen en paardenvijgen risico's voor de gezondheid'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 08:08

www.ad.nl

Je zou zeggen dat de gemeente Korendijk wel iets belangrijkers heeft te doen dan zich bezig te houden met hondendrollen en paardenvijgen op straat.
Toch waarschuwt de gemeente op haar website dat eigenaars van deze dieren poep meteen moeten opruimen. Er zijn namelijk risico's voor de gezondheid.

,,Dit onderwerp is wel degelijk belangrijk,'' legt Anneke Willigenburg van de gemeente uit. ,,Stel dat kinderen in het gras aan het spelen zijn en ze komen in aanraking met hondendrollen. Dat is niet alleen vervelend, maar er is ook een kans op infecties.''

In hondenpoep kan namelijk de hondenspoelworm zitten. Infectie met die worm kan leiden tot griepachtige klachten en zelfs hersenvlies- en oogontsteking.

Poep achter de hond en het paard opruimen, is dus de boodschap. ,,We proberen honden- en paardeneigenaren zo veel mogelijk daarop aan te spreken,'' zegt Willigenburg, die geregeld klachten van burgers krijgt over poep op straat. Ook andere Hoeksche Waardse gemeenten houden zich bezig met het poepprobleem. In Oud-Beijerland is zelfs een speciale poepzuiger, die de straat schoonhoudt.

ikenindi

Re: 'Hondendrollen en paardenvijgen risico's voor de gezondheid'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:12

hmz, waar betalen de hondeneigenaren de hondenbelasting voor dan? Tong uitsteken dacht dat dat was omdat de gemeente de stront jaarlijks op moest ruimen?

tzal wel. tegenwoordig is toch altijd alles slecht voor de gezondheid, terwijl het vroeger werd gezien als: `goed voor de weerstand` Tong uitsteken

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:22

had voor mij ook niet op de VP gehoeven. Het gaat gewoon over poep op de stoep en de paarden worden erbij aangehaald.... Nou die zullen niet veel op speelveldjes in stad of dorp te vinden zijn.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:33

Ja daag, dan staat kattenpoep met bijbehorende infecties toch echt een stuk hoger qua risico's. Maar ja, om dat aan te pakken moet je echt drastische maatregelen nemen en dan maak je jezelf zo impopulair. Ik weet niet hoor, maar tenzij je met je blote handen door de hondenpoep gaat roeren en daarna zonder wassen een boterhammetje eten is er niks aan de hand. Bij katten is het risico dat kinderen in de poep zitten veel groter omdat katten hun poep begraven in zandbakken etc.

Wat niet wegneemt dat het uberasociaal is om de poep van je hond op de stoep te laten liggen. Leer het beest op het hondentoilet te poepen of ruim het op, hoe moeilijk is dat nou.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:37

Mm ook niet echt Voorpagina nieuws nee..

Maar goed, idd is kattenpoep dan risicovoller... nou ja even risicovol als hondenpoep in elk geval.

Hondenbelasting mag wat mij betrefd afgeschaft worden, maar dan wel hoge boetes voor loslopende en wildschijtende honden Knipoog

katten ... gewoon binnen houden en eigen tuin afzetten . Voor beestje veiliger en voor buurt gezelliger Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:43

wat is het risico van paardenpoep dan?
ik denk dat ik mijn honden en paarden maar weg doe...stel je voor dat ik iets oploop...
trouwens ,kinderen zitten op heel jonge leeftijd ook in hun eigen poep te roeren..
ik vraag mij inderdaad af wat er met dat geld gedaan word wat de hondenbezitters aan belasting betalen...gouden handdrukken,wachtgelden misschien??

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:51

jaja, alsof een kind de straat op loopt om met een hoop paardenpoep te gaan spelen, dacht dat de straat voor verkeer was en niet voor op de lopen/spelen... zal t wel weer mis hebben.
En daarbij hoe gaat ze t zich voorstellen om een hoop paardenpoep op te ruimen als je op je paard zit? een vuilnis zak mee en die lekker achter je aan laten slepen? krijg je dan weer een artikel dat er ineens vele ongelukken met paard en ruiter gebeuren.....
en die honden poep, hier is iemand die voorbij komt met zn hond en die deze precies voor de ingang van mijn bak laat schijten, loopt mijn paard door , neemt het mee naar stal, komt in de stal te liggen en paard is in de stal aant eten, wordt die dan niet ziek???

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:51

Heb gister nog in de poep zitten roeren haha, heb de wei gemest.. ohoh zou ik iets opgelopen hebben, want er is vast wel wat mest per ongeluk op mij terecht gekomen Knipoog

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:54

Haha, je zou in die gemeente wonen....... (Ik dus) Huilen

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:08

Tja, dat wordt allemaal verhuizen naar de gemeente Bronckhorst... die hadden enkele maanden geleden een artikel uitgevaardigd met een titel in de trant van: paardenpoep moet terug in het straatbeeld ofzo....

Ik vind ook dat de overheid en gemeentes zich wel overal mee bemoeien tegenwoordig. Stel je voor dat er burgers komen te overlijden, anders dan van ouderdom?
Nee, dat kunnen we beter voor zijn met dure campagnes en boetes.....pfff.... en roken doe ik ook nog steeds, evenals deelnemen aan het verkeer, ik drink wel eens alcohol (kun je ook aan doodgaan, weet je!).....enz
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 15-08-08 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:10

Hmm.. Ik wist niet dat er in Korendijk zoveel stront lag?? Verward

Vraag ik me af waar.. Ik woon namelijk ook in Korendijk, en dit is de eerste keer dat ik er wat van hoor Clown

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:12

Cayenne schreef:
www.ad.nl
In hondenpoep kan namelijk de hondenspoelworm zitten. Infectie met die worm kan leiden tot griepachtige klachten en zelfs hersenvlies- en oogontsteking.

Poep achter de hond en het paard opruimen, is dus de boodschap.

Ik zie de link in dit verhaal tussen hondenpoep en paardenpoep niet helemaal ...
Of kijk ik er overheen?

Poep van een vleeseter is volgens mij totaal niet vergelijkbaar met poep van een planteneter. Of is het zo dat het hier om worminfectie gaat? Nou dan kan ik nog wel een paar besmettingsplekken opnoemen; wat te denken van een openbaar toilet?

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:16

paardenpoep ligt toch niet in het gras van de speeltuintjes, tenminste hier niet Verward

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:27

Tallie_Ho schreef:
Hmm.. Ik wist niet dat er in Korendijk zoveel stront lag?? Verward

Vraag ik me af waar.. Ik woon namelijk ook in Korendijk, en dit is de eerste keer dat ik er wat van hoor Clown

Ik heb al een boze reactie gestuurd via de website!!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:49

Straks komt er ook een grote plastic zak achter elke uitlaat van auto's, brommers, motoren, vrachtwagens etc. Dan moeten die ook hun ziekteverwekkende gassen achter zich opruimen..... Van die luchtverontreinigin heb je in wezen meer last. Je ziet het niet en het is overal. De poep op straat? Dat zie je, en dus loop je er om heen.

Hondepoep in speeltuintjes en dergelijke vind ik trouwens wel van een andere orde, voor de duidelijkheid Knipoog En als mijn paard op buitenrit recht voor een oprit mest, dan haal ik dat echt wel weg, maar midden op de weg? kom op zeg!

Laten ze zich eerst maar over belangrijke dingen druk maken.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:50

Goh, had de gemeente daar weer een nieuwe voorraad 'muggenzifters' binnen gekregen?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:02

Weet je wat pas slecht is voor de volksgezondheid?

SMETVREES!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:13

Paardenpeoep kan wel degelijk 'gewaarlijk' zijn. Een van de redenen dat tetanus vrijwel uitgeroeid lijkt is omdat er in verhoudinging minder paarden op straat komen. Als de drollen de straat besmetten, persoon valt, krijgt wond en er bestaat een kans op tetanus. Maar goed, zo extreem risicovol is dat nou ook weer niet. Paardenmensen die iedere dag uitmesten lopen meer kans Tong uitsteken

Ach waarschijnlijk hebben er een aantal oudjes gezeurd en probeerd zo de gemeente te doen alsof ze er werkelijk wat aan doen. Tja, zucht..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:14

RianneH schreef:
Paardenpeoep kan wel degelijk 'gewaarlijk' zijn. Een van de redenen dat tetanus vrijwel uitgeroeid lijkt is omdat er in verhoudinging minder paarden op straat komen. Als de drollen de straat besmetten, persoon valt, krijgt wond en er bestaat een kans op tetanus. Maar goed, zo extreem risicovol is dat nou ook weer niet. Paardenmensen die iedere dag uitmesten lopen meer kans

Volgens mij is tetanus vooral uitgeroeid doordat men tegenwoordig standaard geënt word als je op straat valt... Dus of je nu in de buurt van poep valt of niet.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:17

Als je erna in het ziekenhuis beland wel. Maar als ik in mn kortte broek van mn fiets af donder en ik lig niet volledig open, dan ga ik echt niet langs het ziekenhuis voor een prikje. Maar de bacterie (?) kan nog wel op de straat aanwezig zijn. Maar goed, voor mij niet relevant, want ik ben geënt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:30

Equinecoach schreef:
Goh, had de gemeente daar weer een nieuwe voorraad 'muggenzifters' binnen gekregen?

ROFL ROFL ROFL Ik denk het!! Huilen van het lachen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:36

Dus aan hondenpoep hangt een risico en paardenpoep is gewoon storend, komt het daar op neer?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:37

In Levende Have staat nu een artikel dat men gaat onderzoeken of er niet te veel koper en zink in paardenmest zit (komend uit het paardenvoer), want dit zou wel eens belastend kunnen zijn voor het milieu ... ...
er komt nog eens een moment dat we echt een kurk in het achterwerk van onze paarden moeten steken Bloos

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:45

Isapaardje schreef:
er komt nog eens een moment dat we echt een kurk in het achterwerk van onze paarden moeten steken Bloos

Dat word dan toch een beetje een probleem Bloos Mijn paard schijt eigenlijk nooit als we buitenrijden, maar hij laat wel behoorlijk wat poepies ROFL Schijnheilig Clown

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:47

Je hoort zoveel geklaag over hondenpoep, paardedrollen etc. maar ik was van de week in Numansdorp en daar liep een moeder met zoontje, dat jong gillen dat ie moest poepen en moeders trekt die broek van zn hol en laat dat jong zn gang gaan.......... Bloos! . Hup broek aan en weer doorgaan. Daar word niks van gezegd, of liever gezegd, daar mag je niks van zeggen.
Ik rij vrachtwagen, sta wel eens bij een benzinestation met flinke parking, dan zie ik zo vaak kerels, ja sorry hoor, effe lekker wildzeiken terwijl ze naar een toilet kunnen. Dat vind ik nou goor. Heb je wel eens geroken op zo'n parkeerplaats....., je gaat compleet over je nek. Over bacterieen gesproken.

Tis begrijpelijk hoor maar mensen klagen overal overal over maar wat bevuilen ze zelf........