Vijf paarden sterven in brand in Lembeek

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Vijf paarden sterven in brand in Lembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 13:31

www.editiepajot.com

Vier Arabische volbloeden en een veulen stierven woensdagavond omstreeks 23.30 uur in een zware schuurbrand aan de Dokter Spitaelslaan 374 in Lembeek. De eigenaar was niet thuis en werd door de buren van de uitslaande brand verwittigd. Die konden wel enkele paarden die in een aanpalende stal stonden, redden. De brandweer van Halle, die net een werkvergadering in de kazerne hield, stuurde alle aanwezige manschappen ter plaatse. De brandweerlui plaatsten leidingen om het vuur te doven in de schuur een eindje van de Dr Spitaelslaan lag op meer dan 50 meter. Toen de brandweer ter plaatse kwam, sloegen de vlammen hoog uit het dak.

Gelukkig konden ze tijdig beletten dat het vuur niet oversloeg naar de nabije woning achter en voor de schuur. De brandweer had het vuur relatief vlug onder controle. Voor de vier volbloed paarden en het veulen kwam alle hulp te laat. Hoe het vuur ontstond is niet geweten. Volgens de eigenaar die ter plaatse kwam was er niet echt veel brandbaar materiaal aanwezig in de schuur.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-08-08 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangepast naar de regels voor op VN

Al_Zawraa

Re: Vijf paarden sterven in brand in Lembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 13:31

Vreselijk, de nachtmerrie van elke paardeneigenaar Huilen
Veel sterkte voor de eigenaren.

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:31

verschrikkelijk zeg..!!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:40

Ach, die dieren...

Wat een verschrikkelijk bericht.
Het is inderdaad mijn grootste angst.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:08

Vreselijk zeg..

Verbranden... Niks is erger volgens mij..

Heel veel sterkte aan de eigenaren.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:57

Deze namiddag heb ik kenissen van de eigenaars van de volbloeden kunnen contacteren en ze hebben mij daarna opgebeld omdat ze niet zeker waren dat het hun vrienden waren, blijkbaar is het gedeelte met de dode paarden ontploft dus hebben ze niet lang afgezien, ze hebben enorm geluk gehad omdat hun kampioenhengsten in het andere stal gedeelte stonden en die zijn gered geweest maar toch zal dit een enorme kostelijke zaak zijn want volbloeden zijn toch niet goedkoop...

Ik wens ze enorm veel sterkte toe!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 01:17

Vreselijk zeg dit is echt een nachtmerrie!
Laten we idd maar hopen dat het voor de paarden snel voorbij is geweest.

heb hier 7 jaar geleden mn paard uit de brandende stal gehaald, sindsdien ben ik panisch voor brand ook al liep het bij ons goed af gelukkig het blijft echt vreselijk!
Wil de eigenaren heel veel sterkte toewensen!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:11

Er stond niet veel brandbaars in de stal..... dat riekt naar brandstichting...

Gewoon ronduit verschrikkelijk om zoiets mee te maken.
Sterkte voor de eigenaar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:14

kampioen hengst of niet...arme beesten

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:19

Wat een nachtmerrie.. veel sterkte voor de eigenaren!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:51

Eponastable schreef:
Deze namiddag heb ik kenissen van de eigenaars van de volbloeden kunnen contacteren en ze hebben mij daarna opgebeld omdat ze niet zeker waren dat het hun vrienden waren, blijkbaar is het gedeelte met de dode paarden ontploft dus hebben ze niet lang afgezien, ze hebben enorm geluk gehad omdat hun kampioenhengsten in het andere stal gedeelte stonden en die zijn gered geweest maar toch zal dit een enorme kostelijke zaak zijn want volbloeden zijn toch niet goedkoop...

Denk dat je je even anders moet verwoorden, komt heel erg over alsof het dan niet zo erg meer is dat die paarden zijn en dat het allemaal alleen maar een geld kwestie is ipv liefde voor het dier. Kan mij die waarde van die volbloeden schelen, al waren het goedkope paarden die je aan de straat stenen niet kwijt raakt.. dier is een dier en laten we wel zijn, ze zijn op een verschrikkelijke manier omgekomen wat nou geluk.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:15

BRRR hier krijg je de koude rillingen van. Wat vreselijk voor de paarden en ook voor de eigenaar.
Heel veel sterkte.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:30

Benfan schreef:
Eponastable schreef:

Denk dat je je even anders moet verwoorden, komt heel erg over alsof het dan niet zo erg meer is dat die paarden zijn en dat het allemaal alleen maar een geld kwestie is ipv liefde voor het dier. Kan mij die waarde van die volbloeden schelen, al waren het goedkope paarden die je aan de straat stenen niet kwijt raakt.. dier is een dier en laten we wel zijn, ze zijn op een verschrikkelijke manier omgekomen wat nou geluk.

Inderdaad, het maakt toch niet uit nu wat voor paarden het waren? :S
Het is al erg genoeg!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 08:06

Nou gelukkig maar dat de dure paarden nog leven......

Hele vreemde reactie dan van de eigenaren of Eponastable verwoordt het wel erg ongelukkig...

AndiraStud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:05

Hallo allemaal,

even ter verduidelijking:

de paarden die in de brand gebleven zijn waren van onze buurman en niet van AndiraStud. Twee van onze stallen staan wel op 5m van de stallen van de buurman dus de vlammen konden heel gemakkelijk zijn overgeslagen. Wij konden Ra Moonn en Antar tijdig evacueren. We zijn direct naar de stal van de buurman gelopen om de paarden los te laten maar door de hoge vlammen was dat onmogelijk.

Prijsbeesten of niet, dure paarden of niet, ezel of arabier daar gaat het hier helemaal niet om!!! Voor ieder persoon zijn zijn eigen paarden het kostbaarste bezit...

Aan de lichamen van de paarden was te zien dat ze al op de grond moeten gelegen hebben voor de vlammen hen omringden, dus laat ons hopen dat ze het nooit geweten hebben.

Janna, AndiraStud