www.nhd.nl
Langzaam maar zeker herstelt koetsier-in-hart-en-nieren Martin Plevier in het Gelre Ziekenhuis in Zutphen van de zware val zondag tijdens een tocht met rijtuigen langs kastelen in lommerrijk Gelderland.
Plevier woont nu dan in Hengelo waar hij een stoeterij heeft, maar is op en top Schagenaar gebleven. Zijn opa, ouders en hijzelf hadden een uitspanning/café aan de Laan naast Trapman. Ook voor de Folklore is hij vaak in touw geweest. Nu is hij door heel Nederland betrokken bij rijtuigdagen, die vooral veel in Gelderland worden gehouden door en voor de 'happy few'.
Tijdens de traditionele koetsentocht van Vorden afgelopen zondag ging het echter goed mis. Bij het passeren van een brug kregen de paarden van zijn vierspan een slagboom tussen de benen, waardoor Plevier als het ware van de bok van de koets werd gelanceerd. Martin Plevier: ,,Ik hield de leidsels in een reflex vast. Als ik ze had losgelaten was er weliswaar met mij niets aan de hand geweest. Maar dan waren de paarden aan de loop gegaan. Dan is de ellende helemaal niet te overzien met het publiek waar de paarden op af rennen.