Resultaat van Grand Prix valt weg bij dressuurruiters

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Resultaat van Grand Prix valt weg bij dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 07:40

www.dehoefslag.nl

Op deze Olympische Spelen tellen, in tegenstelling tot in Athene 2004, de resultaten van de Grand Prix niet mee voor het individuele klassement. Dit betekent dat de laag beoordeelde proeven van Imke Schellekens-Bartels (derde na dag 1 met 70,88%) en Hans Peter Minderhoud (vijfde na dag 1 met 69,63%) wegvallen.

Zaak voor de ruiters is zich te plaatsen bij de beste 25 van de Grand Prix. Dit aantal zal starten in de Grand Prix Spécial op zaterdag 16 augustus. De beste vijftien uit deze wedstrijd plaatsen zich voor de Grand Prix Kür op dinsdag 19 augustus. Voor de bepaling van het individuele klassement worden de resultaten van de Spécial en Kür opgeteld en gemiddeld.

Verwante artikelen:

[VN] Titanengevecht tussen dressuurruiters wordt zware strijd
[VN] Brazilië heeft geen dressuurteam meer
[VN] Nederland als eerste van start in landenwedstrijd Dressuur
[VN] De ingewikkelde positie van Adelinde Cornelissen
[VN] Nederlandse dressuurpaarden topfit door de keuring
[VN] Nederlandse dressuurruiters zijn er klaar voor
[VN] Hans Peter rijdt in eerste proef 69,625%
[VN] Imke rijdt 70,875% en staat voorlopig derde
[OS] Teamgoud dressuur lijkt buiten bereik
[VN] Domper voor de Nederlandse Olympische Dressuurruiters
[OS] Beslissing landenwedstrijd dressuur valt vandaag

swatch

Re: Resultaat van Grand Prix valt weg bij dressuurruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 07:44

kijk dat geeft weer hoop op mooi gekleurde medailles... Haha! Haha!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:53

Juist inderdaad. Lachen
Uit welke scores wordt eigenlijk het landenklassement bepaald? Ben een beetje de kluts kwijt Clown

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:54

Ooooooh da's mooi! Haha!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:57

voor het landenklassement teld volgensmij wel de grandprix proef

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:09

Cayenne schreef:
Op deze Olympische Spelen tellen, in tegenstelling tot in Athene 2004, de resultaten van de Grand Prix niet mee voor het individuele klassement. Dit betekent dat de laag beoordeelde proeven van Imke Schellekens-Bartels (derde na dag 1 met 70,88%) en Hans Peter Minderhoud (vijfde na dag 1 met 69,63%) wegvallen.

Wat een zielige berichtgeving van de Hoefslag eigenlijk.
De Hoefslag insinueert eigenlijk dat de lage score aan de jury lag, en niet aan de ruiters/paarden.........

Waarom schrijft de Hoefslag niet "matig gereden proeven" ?
Zo super was het namelijk niet. Dat hebben Imke en HP zelf ook ronduit verklaard.
Probeer voor de gein zelf maar eens in de M-dressuur met de tong buiten boord nog 70% te scoren. Dat zie ik je niet doen........ Nagelbijten / Gniffelen

Beetje zwak van de Hoefslag. Ligt het alwéér aan de jury.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:10

Ja daar wel voor ja... maar voor individueel dus niet. Das mooi! Kunnen we mooi 1, 2 en 3 worden *LOL*

edit:

@ CGJ12 : mee eens! Maar zoals Imke... alle jury's gaven haar boven de 72% en 1 duitse jury maar 68%. Dus ja, dan kan je wel zeggen dat ze laag bedeeld is, ook al had ie de tong eruit. Als 4 van de 5 haar gewoon dat percentage geven, dan mag je toch aannemen dat het wel ongeveer goed zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:12

CGJ12 schreef:
Cayenne schreef:

Wat een zielige berichtgeving van de Hoefslag eigenlijk.
De Hoefslag insinueert eigenlijk dat de lage score aan de jury lag, en niet aan de ruiters/paarden.........

Waarom schrijft de Hoefslag niet "matig gereden proeven" ?
Zo super was het namelijk niet. Dat hebben Imke en HP zelf ook ronduit verklaard.
Probeer voor de gein zelf maar eens in de M-dressuur met de tong buiten boord nog 70% te scoren. Dat zie ik je niet doen........ Nagelbijten / Gniffelen

Beetje zwak van de Hoefslag. Ligt het alwéér aan de jury.

Precies wat ik ook meteen dacht bij die zin.. Heb de proeven niet eens gezien, maar van veel kanten gehoord dat er niet denderend werd gereden door beide..

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:23

rowo schreef:
@ CGJ12 : mee eens! Maar zoals Imke... alle jury's gaven haar boven de 72% en 1 duitse jury maar 68%. Dus ja, dan kan je wel zeggen dat ze laag bedeeld is, ook al had ie de tong eruit. Als 4 van de 5 haar gewoon dat percentage geven, dan mag je toch aannemen dat het wel ongeveer goed zal zijn.

Nee hoor, ze gaven haar allemaal in de 71 procent. En dat was al aan de hoge kant (m.i.). Sowieso is dat veelste weinig om nog aanspraak te kunnen maken op het goud. Imke is de 2e Nederlander, en ze komt niet eens boven de 3e Duitse, tsja, dan houdt het al snel op. Als Isabel (en Nadine) rijdt zoals ze gewoonlijk doet dan is deze achterstand door Anky niet meer weg te werken denk ik.

(De enige manier om dan nog te winnen is inderdaad als Satchmo spoken op het scherm ziet, maar degenen die daar op hopen vind ik wel zó ongelofelijk onsportief! Zielig, dan heb je naar mijn mening dus echt geen hart voor de dressuursport.)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:27

Sorry... das een typfout. K bedoelde uiteraard 71%, maar das wel dik 3% meer dan die Duitse jury.

Ik vind het maar een politiek spelletje, geef mij maar springen *LOL*

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:39

Wat ik vooral bedoelde te zeggen: als die Duitser haar, net als de andere juryleden, ook 71 had gegeven, dan had ze gemiddeld dus op 71 uitgekomen ipv 70. Maar 71 procent is óók (bij lange na) niet genoeg om nog voor goud te kunnen gaan... aangezien zij de 2e Nederlandse is en nog áchter de 3e Duitse staat (ook als ze 71 % had gehad).

(Wel uitgaande van een normaal wedstrijdverloop, dus dat Anky, Nadine en Isabell alledrie rijden zoals ze normaal doen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:40

Idd margreet, vond het meteen al een beetje flauw om het op die jury af te schuiven.. Het 1e bericht dat na haar proef verscheen schreef dat al meteen. Terwijl ze gewoon duidelijk beneden haar kunnen heeft gereden.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:06

Ik vind het sowieso flauw om te zeggen; die jury is duits hij trekt de duitsers voor. Zet er een nederlandse jury neer en dat word door de duitsers geroepen. Dat blijf je altijd houden, welk land dan ook. En nouja nederland en duitsland klikt nou eenmaal niet zo Clown
Desondanks, ik vind het goed dat ze een score laten vervallen, dan maken wij nog kans Haha!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:16

Ik heb beide proeven "live" gezien en vond vooral Imke helaas tegenvallen. Dat van die tong was erg storend, duurde te lang en die oefening telt voor 2.................. dan zak je (terecht!) in de klassering.
H.P. maakte een domme fout, ook in de traversalen, deed 1 x 7 galopsprongen i.p.v. 6.............. telt ook dubbel dus............

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:32

Zijn er nu voor de special en de kur aparte medailles ? Of worden de resultaten bij elkaar opgeteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:37

Apart toch? Is dat niet sinds een paar jaar zo?

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:12

De president van de jury was een Nederlandse Ja

En idd CGJ12, de proeven waren nou niet echt geweldig.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:03

linky schreef:
H.P. maakte een domme fout, ook in de traversalen, deed 1 x 7 galopsprongen i.p.v. 6.............. telt ook dubbel dus............

Toch kost dat echt niet veel punten. Het betreft een "telfout" (dat is "jury-vakjargon" maar het is natuurlijk gewoon een rijtechnische fout) en dat wordt relatief licht bestraft.

Ik had veel meer problemen met die bijzonder moeizame piaffes van Nadine.
Allemaal zeer moeizaam, óf teveel voorwaarts, of steeds één pasje terug (!). Dat ging echt niet op een manier van: "zal ik er nog even 40 passen tegenaan gooien"......... maar meer op een manier van "heb ik er al bijna 12?"........

Ik had nu echt zoiets van: Adelinde staat zich nu (terecht) compleet op te vreten, en Sjef idem .......... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:10

CGJ12 schreef:
Ik had nu echt zoiets van: Adelinde staat zich nu (terecht) compleet op te vreten, en Sjef idem .......... Nagelbijten / Gniffelen

Ik zag gister op tv een kleine flits voorbij komen van de proef van Imke (het laatste scheve halthouden Knipoog ) en toen zag je Adelinde en Sjef zeer bescheiden klappen en niet zo blij kijken

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:10

linky schreef:
Ik heb beide proeven "live" gezien en vond vooral Imke helaas tegenvallen. Dat van die tong was erg storend, duurde te lang en die oefening telt voor 2.................. dan zak je (terecht!) in de klassering.

Dan vergeet je nog te melden dat Imke de eerste uitgestrekte draf zowat in galop inzette. Toen was het kwaad van de gehele proef mijns inziens al geschied.
In de L2 heb je dan gelijk je eerste 4 al te pakken. Maar misschien zit dressuur wel zo krom in elkaar dat je in de GP daar nog een dikke 7 aan overhoudt......... Knipoog

By the way: ik vond een aantal andere paarden soms knap onregelmatig in het drafwerk. Eén van die dikke schimmels was compleet onkant in de uitgestrekte draf, en later al net zo ongelijk in de passage. Ik dacht toch echt dat TACT hoog in het rijtje van het "scala" voorkwam.