Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Cayenne schreef:Op deze Olympische Spelen tellen, in tegenstelling tot in Athene 2004, de resultaten van de Grand Prix niet mee voor het individuele klassement. Dit betekent dat de laag beoordeelde proeven van Imke Schellekens-Bartels (derde na dag 1 met 70,88%) en Hans Peter Minderhoud (vijfde na dag 1 met 69,63%) wegvallen.
CGJ12 schreef:Cayenne schreef:Op deze Olympische Spelen tellen, in tegenstelling tot in Athene 2004, de resultaten van de Grand Prix niet mee voor het individuele klassement. Dit betekent dat de laag beoordeelde proeven van Imke Schellekens-Bartels (derde na dag 1 met 70,88%) en Hans Peter Minderhoud (vijfde na dag 1 met 69,63%) wegvallen.
Wat een zielige berichtgeving van de Hoefslag eigenlijk.
De Hoefslag insinueert eigenlijk dat de lage score aan de jury lag, en niet aan de ruiters/paarden.........
Waarom schrijft de Hoefslag niet "matig gereden proeven" ?
Zo super was het namelijk niet. Dat hebben Imke en HP zelf ook ronduit verklaard.
Probeer voor de gein zelf maar eens in de M-dressuur met de tong buiten boord nog 70% te scoren. Dat zie ik je niet doen........
Beetje zwak van de Hoefslag. Ligt het alwéér aan de jury.
rowo schreef:@ CGJ12 : mee eens! Maar zoals Imke... alle jury's gaven haar boven de 72% en 1 duitse jury maar 68%. Dus ja, dan kan je wel zeggen dat ze laag bedeeld is, ook al had ie de tong eruit. Als 4 van de 5 haar gewoon dat percentage geven, dan mag je toch aannemen dat het wel ongeveer goed zal zijn.
linky schreef:H.P. maakte een domme fout, ook in de traversalen, deed 1 x 7 galopsprongen i.p.v. 6.............. telt ook dubbel dus............
CGJ12 schreef:Ik had nu echt zoiets van: Adelinde staat zich nu (terecht) compleet op te vreten, en Sjef idem ..........
linky schreef:Ik heb beide proeven "live" gezien en vond vooral Imke helaas tegenvallen. Dat van die tong was erg storend, duurde te lang en die oefening telt voor 2.................. dan zak je (terecht!) in de klassering.