Paard en wagen rijden van dijk af

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard en wagen rijden van dijk af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 14:57

www.gelderlander.nl

Op de Rijndijk in Lienden, ter hoogte van de kerk, is gistermorgen een ongeval gebeurd met een paard en wagen. De koetsier raakte gewond, hij is per ambulance naar een ziekenhuis gebracht.

Zijn zoon, die ook op de wagen zat, liep lichte verwondingen op. Het paard bleef ongedeerd.

Volgens een woordvoerder van de brandweer is het paard vermoedelijk ergens van geschrokken. Daardoor sprong het dier over een omheining en sleurde de wagen achter zich aan.

De politie sloeg groot alarm. Ook de brandweer werd ingeschakeld. De spuitgasten spanden touwen om het slachtoffer naar boven te dragen. Het paard werd opgevangen door omstanders en uitgespannen. Het dier en de wagen konden via een weiland van het terrein af.
Laatst bijgewerkt door Angela op 13-08-08 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Toevoegen meer info

Cyntje

Re: Paard en wagen rijden van dijk af

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 01:20

Tja... ik lees het net op teletekst... dijken zijn akelig stijl!
Weten we hier maar al te goed Lachen

Gelukkig valt de schade enzo nog mee Ach gut

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 01:56

Wat ik me dan weer afvraag is waarom zijn ze van de dijk afgereden? Is het paard geschrokken, kwam er een tegenligger zodat ze te ver de berm in gingen of was het een slechte menner?
Maar gelukkig dat het paard niks mankeerd.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 02:04

Paard hoeft maar een sprong te maken omdat het schrikt en er is geen houden meer aan hoor Knipoog

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 02:15

Ja, dat snap ik. Maar ik wil altijd graag weten waarom een ongeluk gebeurd is. Is het paard echt geschrokken of is er iets anders aan de hand?

AnneB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:22

Hallo iedereen,
Ik ben de dochter/getuige van wat er precies gebeurt is.
Ik zal het allemaal uitleggen wat er gebeurt is, het is tenslotte mijn vader die in het ziekenhuis ligt met allerlei dingen in zn heup gebroken en gescheurt en mijn broertje met een zwaar gekneusde-gebroken knie.

De pony mankeert niets, heeft wondjes op haar achterbenen en is een beetje stijf. Het is een pony van 3,5jaar oud en schrok van een paraplu van mensen die langs de kant stonden, ze ging stijgeren en toen gleed ze uit richting een betonnen paal, mn pa heeft de leidsels van mn broertje over genomen anders was ze gespiest, en haar richting de wei gestuurd, ze kon geen andere richting op. Oja de pony loopt ongeveer 1,5 maand voor de kar.

Koetsier is ervaren, maar de pony waarmee hij altijd rijd had ik toevallig mee onderhet zadel. Oja het paard is niet door OMSTANDERS losgemaakt, maar door mijn handen losgesneden. Omstanders waren bang voor paarden en koeien, en durfte dus niets te doen. Brandweer, ambulance en politie kwamen pas toen de pony al los was.

Oja schade valt niet mee, Kar is Totalloss ik kan fotos sturen als dat nodig is, tuig is helemaal kapot. Vader in het ziekenhuis met bekkenbodemfractuur en gescheurd schouderblad. En een broertje wat niet kan lopen.

GELOOF NIET ALLES WAT IN DE KRANTEN/OP INTERNET STAAT, MENSEN DIE HET ZELF MEEGEMAAKT HEBBEN WETEN HET MEESTAL HET BESTE. TIS EEN BEETJE LULLIG ALS JE IEMAND VALS BESCHULDIGD OVER DINGEN DIE NIET KLOPPEN.

Als je nog meer wil weten meld het dan. Haha!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:19

Goh, ik wist niet dat een gebroken knie als licht gewond werd beschouwd. Heel veel beterschap toegewenst voor je vader, broertje en pony.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:23

jeetje, wat een vervelend ongeluk. Ik hoop dat je vader en broertje gauw weer beter zijn. En dat de pony geen trauma aan dit alles heeft opgelopen.
sterkte ermee!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:37

Ach gut AnneB_ fijn dat je het even toelicht.
Sterkte met het herstel!