Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Alexx schreef:er loopt een topic over in overig nieuws; [ON] Hersenschudding na val van paard Renesse
misschien moet daar wat mee gebeuren

marsmars schreef:is toch eigen keuze om op een paard te gaan zitten?
Elaine schreef:marsmars schreef:Dat is zo, maar wat als je niet goed geinformeerd bent over de gevaren?is toch eigen keuze om op een paard te gaan zitten?

er werd totaal niet gelet op ervaring, en dan met 27 man een rit gaan maken... heb me er echt over verbaasd. Terwijl zij zelf als een van hun huisregels hadden dat er max 12 personen mee gingen met een rit.
. Die paarden doen doorgaans zowat niets anders. Mijn eigen ervaring met dit soort ritten (niet zozeer op dat strand of bij een bepaalde manege) is wel dat er vaak mensen meerijden die daar eigenlijk toch echt de rijervaring voor missen. Dat probleem zit dus niet in de paarden, maar in degenen die erop zitten. En dat is nu wel iets waar een organisator iets aan kan doen. De suggestie van de strandwacht voor het eerst maken van een testrit vind ik zo gek nog niet, net als het idee van een EHBO diploma. 
Alexx schreef:ik ben zondagavond teruggekomen met paard uit Renesse, wat akelig dat dit gebeurt is. En dat het blijkbaar zo vaak gebeurt, ik kom er ieder jaar een paar weken maar hoor zelden dat iemand daar van zijn paard kukelt. Ik hoop dat het meisje snel beter wordt.
Proefrijden doen ze daar overigens, ze kijken of ze kunnen rijden, als ze dat niet kunnen, gaan ze met een andere groep terug