Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Joto schreef:Ongelukjes buiten de auto's om zijn natuurlijk zo gebeurd, ook ik heb geregeld in de sloot gezeten door vogel, bloemtje o.i.d. Tuurlijk moeten automobilisten rekening met paard en overige dieren houden, Maar het wekt ook ergenis voor de niet paarden mensen. En ook omdat er steeds meer paarden komen, steeds meer ruiters/amazone's. Ik weet nog wel een paar jaar geleden als je toen een paard tegen kwam, ik keek mn ogen uit. In het weekend alleen al kom ik 5 verschillende tegen. En daarbij aangezien wij niet meer langs het fietspad mogen en je daar een boete voor kan krijgen, en wij massaal (Niet dus!) op de 80 km weg gaan rijden. Vraag ik me af, hoe je dan ongelukken wil gaan verkomen..
Door een omleiding is het nu erg druk op het rustige landweggetje bij ons aan de stal, sommige auto's geven maar al te graag wat meer gas als ze je voorbij komen, of ze gaan claxoneren
Ik mag zels geen paard, dat 200m verder op de wei staat, alleen gaan halen, omdat ze zo dicht komen dat ik af en toe een autospiegel tegen mijn arm krijg
Dus nu verspert de begeleider dan maar eventjes de weg, om te proberen om ongelukken te voorkomen.petraaken schreef:Als het het clipje is dat ik sedert dit weekend op tv heb gezien met dat weigerend springpaard ben ik wel bang dat het niet veel zal uithalen. Geen autobestuurder die de link legt tussen een weigerend springpaard en eentje op de openbare weg. Zelfs ik snapte niet wat de bedoeling ervan was. Nu ik bovenstaand artikel lees snap ik het wel. Maar wel fijn dat meneer De Croo zich ervoor wilt inzetten.
, er is zo ook een soortgelijk reclamespotje over turnsport (waarbij een turner in volle snelheid tegen de grond smakt, met de tekst "turnen heeft ons veel geleerd over airbags"). Gewoon een kwestie van in de olympische sfeer te blijven met hun reclame geloof ik..
Lieke_M schreef:Ja ik merk ook dat motorrijders het beter doen dan autobestuurders. De 2e keer dat ik op buitenrit ging kwamen we een motorbende tegen (tegengestelde richting) van zeker 100 motoren - één of andere tocht die ze deden. Ik was zooooooooooooo bang, en toen gingen ze allemaal stapvoets passeren, sommige stopten zelfs en enkele legden zelfs hun motor stil (niet dat dat nog veel uitmaakte want ze waren met zoveel).
Die hadden toch wel mijn respect hoor.
Lieke_M schreef:Ja ik merk ook dat motorrijders het beter doen dan autobestuurders. De 2e keer dat ik op buitenrit ging kwamen we een motorbende tegen (tegengestelde richting) van zeker 100 motoren - één of andere tocht die ze deden. Ik was zooooooooooooo bang, en toen gingen ze allemaal stapvoets passeren, sommige stopten zelfs en enkele legden zelfs hun motor stil (niet dat dat nog veel uitmaakte want ze waren met zoveel).
Die hadden toch wel mijn respect hoor.
tantjeuh schreef:SUPER vind ik dat, daar zouden veel chauffeurs van kunnen leren!
Huertecilla schreef:tantjeuh schreef:SUPER vind ik dat, daar zouden veel chauffeurs van kunnen leren!
Mijns inziens zouden ruiters moeten leren dat zo´n paard niet op de openbare weg hoort: je bent een gevaar voor de samenleving.
. In mijn geval was dat jammer genoeg pas de tweede keer dat mee naar buiten ging, had ze de keer daarvoor (buiten het schrikken) nergens op gereageerd, en heb ik dus ook pas die keer door gekregen daar paardlief toch wel een beetje een angst gecreeerd had voor motors/brommers
. Ondertussen is die angst heel wat minder, door véél brommers/motors te laten passeren langst de piste waar ik train (die afgesloten is), en is ze nu wél perfect beheersbaar... Ze heeft nog steeds bang, maar zal geen rare dingen doen. Huertecilla schreef:tantjeuh schreef:SUPER vind ik dat, daar zouden veel chauffeurs van kunnen leren!
Mijns inziens zouden ruiters moeten leren dat zo´n paard niet op de openbare weg hoort: je bent een gevaar voor de samenleving.
Ook paarden die naar huis rennen na een val van de ruiter horen mijns inziens niet op de openbare weg. Dat is een ongeleid projectiel van 500+ kilo wat op de samenleving losgelaten wordt.
Elke verkeersdeelnemer moet ervan uit kunnen gaan dat iedereen het voertuig veilig en betrouwbaar beheerst.
Het ergste wat de ruiterij kan overkomen is dat een paard een uitzonderingspositie krijgt en niet als voertuig dus de ruiter niet volwaardig verkeersdeelnemer gezien wordt.
Zorg dat je een volwaardig verkeersdeelnemer BENT; beheers je voertuig en ken de regels.
hc
Ik zorg wel dat mijn vriend mee is als we langs de weg gaan.
Mag ik niet eens, trouwens