Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
ainty schreef:ik ben er gisteren ook geweest,
en idd er staan altijd paarden bij die
meer verzorging en aandacht nodig gehad zouden hebben.
zo ook een kwpner waar de botten uitstaken, dat is natuurlijk
niet nodig om die eerst nog op een markt te verhandelen.
Een handelaar van 2 friese 2 jarige, hij sloeg dat ene paard
meerdere keren met zijn stok onder de kin, omdat het paard
hooi van de grond wilde eten.
Heb gevraagd aan hem, of als hij zijn vrouw nodig heeft
haar eerst ook een paar stok slagen geef, voordat ze luisterd.
Man was niet blij met me, omdat vele mensen het hebben gehoord,
dat intresseerde me nou net niets.
Ik ga er vandaag niet meer heen, heb mijn buik wel weer vol
van de nederlandse handelaren.
marianne1980 schreef:Dit soort handelaren halen inderdaad het imago van de paardenmarkt aardig onderuit!!
marianne1980 schreef:Over het algemeen stonden er gezonde paarden, sommige wat mager maar over het algemeen zagen ze er goed uit!!
ImkeTarek schreef:dat het veel voorkomt bij paarden met veel haar op de benen vind ik eigenlijk een slechte smoes.. als je paard maden aan de benen heeft, heb je daar gewoon wat aan te doen!!! een paard hebben kost veel geld en tijd, dat is gewoon een feit!
Rianneke schreef:ImkeTarek schreef:dat het veel voorkomt bij paarden met veel haar op de benen vind ik eigenlijk een slechte smoes.. als je paard maden aan de benen heeft, heb je daar gewoon wat aan te doen!!! een paard hebben kost veel geld en tijd, dat is gewoon een feit!
misschien heeft die eigenaar het niet eens gezien...
marieminime schreef:een goede zorgzame eigenaar ziet alles.
Je behoort je dier elke dag te controleren op wondjes, zwellingen en insecten.
Als hij werkelijk om dierenwelzijn had gegeven dan was dit wel opgemerkt.
marieminime schreef:dit is een van de redenen waarom ik nog nooit op een paardenmarkt ben geweest en er nooit zal komen.
Ik kan niet tegen deze dingen, iemand die het paard slaat had van mij al een paar rake klappen terug gehad om het eens te voelen. Dat arme trekpaard, waarom naar de slacht..... als ik daar was geweest en het had geweten was ik waarschijnlijk met een trekpaard naar huis gegaan, vandaar dat ik daar niet kom.
Kitty84 schreef:maar buiten dat is het geen excuus om een paard daarvoor niet te behandelen
Kitty84 schreef:Als je al bezit over een dergelijke gemakszucht en het je eigenlijk niet zo heel veel kan schelen waar je paard heen gaat....want dat valt nu eenmaal niet te controleren op zo'n markt. Dan hoeft het voor mij al niet meer. Want hoe makkelijk is iemand dan geweest met het verbergen van problemen? En de nodige verzorging van het paard?