Gemeente dagvaardt ondernemer van paardencrematorium

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gemeente dagvaardt ondernemer van paardencrematorium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 09:04

www.nhd.nl

Ondernemer Paul van Eerden moet de weg naar zijn paardencrematorium in aanbouw verwijderen. De weg is aangelegd op gemeentegrond en zou bovendien over het beoogde tracé van de Westelijke Randweg lopen.

De Beverwijker erkent dat hij geen vergunning aangevraagd heeft, maar wil tot een oplossing komen met de gemeente. Die heeft hem echter al gedagvaard. Na vijf jaar lang vele milieu- en bouwprocedures doorlopen te hebben, mocht Van Eerden begin dit jaar eindelijk beginnen met de bouw van Nederlands eerste crematorium voor paarden. Een kostbare investering voor de ondernemer die aan de Zeestraat reeds twintig jaar een dierenpension runt en sinds dertien jaar tevens een 'gewoon' dierencrematorium.

Lida3

Re: Gemeente dagvaardt ondernemer van paardencrematorium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:11

Heeft de gemeente eindelijk na 5 jaar procederen weer een stok gevonden om mee te slaan.
Ben daar vorige week nog geweest voor minder prettige bezoek, maar als je ziet wat daar wordt
neergezet dan ben je wel even stil zo mooi, en dan de gemeente weer zeuren bah.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:40

Tja, hij wist dat hij die weg niet aan mocht leggen en toch doen, he. Dan ben je wel stom bezig. Dat heeft niets te maken met wat je aan het bouwen bent, hoe mooi ook.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:42

Ja ik kan niet anders dan me aansluiten bij Kaka. Als je al weet hoe moeizaam alles gaat, leg dan geen weg over gemeentegrond aan terwijl je daar geen vergunning voor hebt!
Blijft het feit natuurlijk dat het tijd wordt dat er een crematorium voor paarden komt, zodat je als eigenaar in de toekomst tenminste een keuze hebt na het overlijden van je paard!!

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 11:49

Cayenne schreef:
www.nhd.nl

Ondernemer Paul van Eerden moet de weg naar zijn paardencrematorium in aanbouw verwijderen. De weg is aangelegd op gemeentegrond en zou bovendien over het beoogde tracé van de Westelijke Randweg lopen.

De Beverwijker erkent dat hij geen vergunning aangevraagd heeft, maar wil tot een oplossing komen met de gemeente. Die heeft hem echter al gedagvaard. Na vijf jaar lang vele milieu- en bouwprocedures doorlopen te hebben, mocht Van Eerden begin dit jaar eindelijk beginnen met de bouw van Nederlands eerste crematorium voor paarden. Een kostbare investering voor de ondernemer die aan de Zeestraat reeds twintig jaar een dierenpension runt en sinds dertien jaar tevens een 'gewoon' dierencrematorium.

waar slaat dat op? er is al een crematorium voor paarden in rotterdam

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:00

Lida3 schreef:
Heeft de gemeente eindelijk na 5 jaar procederen weer een stok gevonden om mee te slaan.
Ben daar vorige week nog geweest voor minder prettige bezoek, maar als je ziet wat daar wordt
neergezet dan ben je wel even stil zo mooi, en dan de gemeente weer zeuren bah.

Dit begrijp ik niet helemaal. Iemand legt willens en wetens een weg aan op andermans grond en als de eigenaar van die grond het daar niet mee eens is vind jij dat zeuren? Ik vind het vrij logisch dat de gemeente hier niet mee akkoord gaat, hoe mooi het einddoel ook is. Mijn buurman kan iets prachtigs gaan bouwen waar de hele maatschappij de tranen van ontroering van in de ogen schiet, maar als hij daarvoor over mijn grond zomaar een weg aanlegt zonder overleg ga ik toch ook echt niet akkoord. Dat zal met een gemeente niet anders zijn.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 13:30

Het gezeik van gemeentes was voor ons al jaaaren geleden een reden om Nederland te verlaten. Nederland was toen al een dictatuur aan het worden als het aan gemeenten lag. Praten kunnen ze niet, dirigeren willen ze graag. En weten waar ze het over hebben en hoe de wet echt in elkaar zit ho maar.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 14:18

Insider schreef:
Het gezeik van gemeentes was voor ons al jaaaren geleden een reden om Nederland te verlaten. Nederland was toen al een dictatuur aan het worden als het aan gemeenten lag. Praten kunnen ze niet, dirigeren willen ze graag. En weten waar ze het over hebben en hoe de wet echt in elkaar zit ho maar.

Dus jij vind het volkomen normaal dat je op grond van iemand anders een weg aanlegt? Ik niet, dat heeft niets met een dictatuur te maken, maar wel met eigendomsrechten. Dat is overal ter wereld zo.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:03

diesel_ schreef:
Cayenne schreef:
www.nhd.nl

Ja wou ik net zeggen, in Rotterdam is een crematorium en een hele goede ook trouwens.

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:33

berpie schreef:
diesel_ schreef:

Ja wou ik net zeggen, in Rotterdam is een crematorium en een hele goede ook trouwens.

In Rotterdam past een paard niet 'in z'n geheel' in de oven (om het zo maar even te zeggen)
Het vernieuwende van het te openen crematorium in Beverwijk is dat er hier een oven staat die groot genoeg is voor het paard in z'n geheel.
Klinkt een beetje naar zo, maar ik weet ook niet hoe ik het anders uit moet leggen.