dehoefslag.nl
Met de verkoop van de ruin Show me the Money komt er voorlopig een einde aan een indrukwekkende concourscarrière van één van de meest succesvolle tuigpaarden van de laatste jaren. ‘Shumy’ werd deze week door Robbie en Chantal van Dijk afgeleverd bij zijn nieuwe eigenaren Gerrit de Greef en Jeanine Hendrickx in Nuenen. Zij willen voorlopig alleen recreatief met Show me the Money rijden. Er ging zeker een jaar overheen voor de partijen het eens werden over een prijs. Hendrickx en De Greef zijn bijzonder verheugd met de komst van de ruin; ze volgden Show me the Money al jaren en deden verwoede pogingen om hem in bezit te krijgen. Afgelopen maandag werden de partijen het eindelijk eens over een prijs. Show me the Money begon zijn carrière op de hengstenkeuring waar hij het tot de tweede bezichtiging bracht. Vanwege veterinaire redenen kon zijn hengstencarrière niet worden vervolgd. Als ruin won in zijn eerste jaar de KNHS Competitie (2002) en het FSP-plan. Dit jaar werd Show me the Money nog kampioen éénspannen in de open- en damesklasse in de regio Zuid.