Vogelgriep H5N1 aangetroffen in Hong Kong

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Vogelgriep H5N1 aangetroffen in Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 12:08

dvb.nl

Kort geleden werden er bij het Olympische stallencomplex in Hong Kong twee dode vogels gevonden. Na onderzoek is gebleken dat beide vogels besmet zijn met het vogelgriepvirus.
Het is nog onbekend of het om het voor mensen dodelijke vogelgriepvirus gaat met het type H5N1.

In de stad is bij enkele pluimveekramen echter wel het voor mensen dodelijke type H5N1 virus aangetroffen. Voor zover bekend heeft de vondst nog geen invloed op de voortgang van de Olympische Spelen in Hong Kong.

Verwant artikel:

[VN] Mensen in angst door dode vogels bij Olympische stallen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-08-08 17:45, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: aangepast naar regels van VN

pros_zero

Re: Vogelgriep H5N1 aangetroffen in Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 12:54

dat is niet best, hopelijk heeft het geen invloed op de OS

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 12:58

Zou niet fraai zijn; tyfoondreigingen, schenden van mensenrechten, hitte en hoge vochtigheid, smog...en nu dit...
Waarom worden de OS in godsnaam in zo'n instabiel continent gehouden... ik ben benieuwd hoe het allemaal afloopt... ik hoop dat het meevalt...

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 13:02

Dus toch... nu maar hopen dat het geen invloed heeft op de OS! En natuurlijk op de paarden zelf, dat ze het niet meebrengen naar hun thuisland, of helemaal niet naar huis mogen...

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 13:17

Ooh nee
Ik hoop echt dat dit geen consequenties gaat krijgen voor de paarden en de OS..

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 14:16

Sh*t happens!!
Wat nu? ze gingen alles stop zetten eens er vogelgriep was gevonden... ze gaan ook niet naar huis mogen vliegen met dit virus geloof ik...

Moet juist lukken dat het aan de stallen gebeurd is...

Ik hoop dat er niks wordt aan overgehouden!!!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:26

O dit is echt niet best! Echt te hopen dat dit geen problemen oplevert voor de OS.
Snap zoiezo al niet dat ze het daar houden. Mensenrechten schendingen, dit al vaker uitgebroken virus (dacht ik te hebben gelezen) maar ja hopelijk komt alles goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 16:56

Irma_Maandag schreef:
Zou niet fraai zijn; tyfoondreigingen, schenden van mensenrechten, hitte en hoge vochtigheid, smog...en nu dit...
Waarom worden de OS in godsnaam in zo'n instabiel continent gehouden... ik ben benieuwd hoe het allemaal afloopt... ik hoop dat het meevalt...

Ik vind het ook vragen om problemen, de OS op zo'n plek houden.
Vind je het gek dat daar vogelgriep is, als je ziet hoe het er daar aan toe gaat allemaal, enorm veel mensne en dieren, ontzettend slechte hygiene...

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:19

Lekker, en nu?. Laat die paarden die er al zijn dan ook maar daar, en de ruiters komen door dit alles zonder paarden terug. Men weet dat er een import verbod is uit China mbt dit soort risico gebieden. Wat zal dat die ruiters gaan kosten wanneer hun paarden daar een jaar moeten staan zonder training? Ik blijf het een stelletje sukkels vinden hoor om daar naartoe af te reizen voor alleen een beetje sport. Maar goed we zullen zien waar dit toe zal leiden. Slapen

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:43

Gaat allemaal wel lekker zo, Irma_Maandag ik ben het helemaal met je eens.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:03

Het ontgaat mij een beetje waarom er boven dit artikel DVB.nl als referentie staat.

Theo

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:27

nou fijn ... wat nu?? moeten straks de paarden daar blijven staan?? hoe zit t met de ruiters??? zijn die besmet??

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:34

Had het gelezen idd, niet zo best

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:36

Hm Scheve mond Hopelijk gaat dat goed komen... bureaucratie is daar ook genoeg en paniek, paniek als het om vogelgriep gaat...

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:05

Nou lekker zeg, wat gaan we nog meer verwachten?? Het is nog niet eens 08-08-2008 of er is al genoeg aan de hand. Ik ben er bang voor dat het hier helaas niet bij zal blijven en dat er nog meer staat te wachten...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:14

Irma_Maandag schreef:
Waarom worden de OS in godsnaam in zo'n instabiel continent gehouden...

denk dat ze gewoon de grootste zak met geld en de lekkerste hoërtjes gestuurd hadden.
een andere reden kan ik toch werkelijk niet verzinnen...

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 00:15

Luxx: me neither....

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:26

Irma_Maandag schreef:

China ligt nog steeds op hetzelfde continent als Nederland en België Knipoog

Het is inderdaad voor zowat iedereen een raadsel waarom de spelen daar gehouden worden. Het is er voor geen enkele atleet een aangenaam klimaat, het land is geen voorbeeld als het gaan om mensenrechten (integendeel), ze doen helemaal niets aan hun luchtvervuiling (ja, enkel nu voor de OS eventjes, daarna zal alles weer zijn gewone gang gaan), ze zitten met dat vogelgriepvirus,... en ga zo maar door.

Ik was als atleet denk ik niet gegaan maarja, dat is wel makkelijk gesproken vanachter mn scherm natuurlijk Knipoog

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:35

Ach, China zal wel wat verzinnen om dit alles mooi te verdraaien en te verbloemen (ze hebben nu ook zoveel bloemen daar staan dat er bijna geen water meer is voor de bewoners. Dit even terzijde). Ze schotelen ons immers dezelfde mooie verhaaltjes voor die ze ook aan hun eigen bevolking vertellen.

Het is bijna knap te noemen dat je zo een groot volk onder de duim weet te houden, gedwongen lachen en juichen ze voor de camera...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:38

Dus toch....
Zal mij benieuwen wat er nu gaat gebeuren...

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:55

Equinecoach schreef:
Ach, China zal wel wat verzinnen om dit alles mooi te verdraaien en te verbloemen (ze hebben nu ook zoveel bloemen daar staan dat er bijna geen water meer is voor de bewoners. Dit even terzijde). Ze schotelen ons immers dezelfde mooie verhaaltjes voor die ze ook aan hun eigen bevolking vertellen.

Het is bijna knap te noemen dat je zo een groot volk onder de duim weet te houden, gedwongen lachen en juichen ze voor de camera...

Ja, idd, en wanneer de smog-gehaltes te hoog komen te liggen, dan leggen ze (nu, voor de OS) toch 90% van het verkeer in de grote steden lam? En niemand van de bevolking mag er dan over klagen, al levert dit grote financiele tegenvallers op. Want als organiserend land, levert dit je een behoorlijk aanzien op (en economische groei voor de gerenomeerde bedrijven en toeristensector, al is dit laatste slechts tijdelijk).
1x raden hoeveel % van de bevolking hier echt beter van wordt.....

Paljassofie : geografisch gezien heb je gelijk (we zitten op dezelfde plak land), maar ik doel op "Europa vs Azië". Zitten nogal wat km tussen.... Tong uitsteken

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:29

Irma_Maandag : ik begrijp wat je bedoelt Clown maar kon het als studente geografie echt niet zien staan Knipoog
Zou het niet echt op de regio steken verder, de spelen in Seoel zijn toch wel soepel verlopen dacht ik?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:31

Paljassofie schreef:
Zou het niet echt op de regio steken verder, de spelen in Seoel zijn toch wel soepel verlopen dacht ik?

Het eerste wat me te binnen schiet over de Spelen in Seoul is dat die iig op een later tijdstip in het jaar werden gehouden, eind september en/of begin oktober als ik het me goed herinner. En niet begin augustus als het weer in die regio te tropisch voor woorden is.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:16

Karin:
Dat is in ieder geval al een beter idee geweest dan nu... maar verder is de toestand daar toch iets beter dan in china meen ik mij te herinneren, ik neem er even mijn eigen onderzoek bij naar de algemene ontwikkeling daar Knipoog
even opgezocht : in mijn HDI-ranking (zelf opgesteld, had er goede punten voor Knipoog ) staat China op plaats 75, Zuid-Korea op 28. Zuid-Korea en Japan zijn overigens de enige landen in die regio met een hoge score. Dus vermoedelijk zit het daar met mensenrechten ed toch ook iets beter Ja
China lijdt gewoon heel hard onder de politieke situatie, wat erg jammer is voor dat overgrote deel van de wereldbevolking, het zou er zoveel beter kunnen zijn.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:45

Hopelijk dat het niet vatbaar is voor Mens en Dier zoals Paarden Sporters Verward