Het leek een eenvoudige klus te worden: het opsporen van de man die vorige week woensdag stukken prikkeldraad in een weiland met paarden aan de Kerklaan, nabij het Emergobos gelegen tussen Oude Pekela en Meeden, had gegooid. Immers, de man reed rond in een kleine rode auto, mogelijk een Toyota. Hij was 60 tot 70 jaar oud en heeft grijs haar. Bovendien is hij vaker in de buurt gesignaleerd. Ook door de eigenaar van de paarden.
De paardeneigenaar gaf de naam van deze man dan ook door aan de politie. "Hij heeft ons verteld dat hij het niet heeft gedaan. Wel is het zo dat deze man regelmatig in deze buurt sport", aldus politiewoordvoerder Anthony Hogeveen. Bij de politie hebben zich verder geen getuigen gemeld. De paardeneigenaar was bezig met maaiwerkzaamheden toen stukken prikkeldraad in het weiland werden gedumpt. Hij schonk hier in eerste instantie geen aandacht aan. Hij dacht dat zijn beesten werden gevoed.
Wat een rare eigenaar die niet ingrijpt als vreemden zijn paarden voeren! Ik zou dat nooit toelaten! Ze kunne nwel beschimmeld brood krijgen, of erger! En als het "voer" dan prikkeldraad blijkt te zijn, vraag ik me wel af, in hoeverre de eigenaar inderdaad de man heeft kunnen herkennen. Nee, hier valt niets te bewijzen, denk ik. Hij had het nummer van dehauto moeten opnemen, of een foto maken met de handy. Maar Hij heeft dus gewoon niet erg goed opgelet en dan is de geloofwaardigheid va nhet "herkennen" wel weg.
Ik snap die eigenaar echt niet! Hij laat gewoon zn paarden voeren door vreemden.. Dat had ik al zowiezo nooit toe gelaten! En dat het dan idd nog blijkt dat t prikkeldraad is, werd ik echt helemaal woest xD ! Maar ik vind t ook raar dat ze denken dat die man zou zeggen dat hij t heeft gedaan! Dat doen ze echt niet..
Waarom is dit gelijk een paardenhater? Natuurlijk ben je een mega rund als je je zooi dumpt maar misschien heeft deze man nooit bedacht dat dit de paarden flink zou kunnen verwonden. Nogmaals, ik keur zijn gedrag helemaal af maar vind de titel wel een erg hoog "Party" gehalte hebben.
Jullie hebben helemaal gelijk! Ik zou het nooit goed vinden als een vreemde man, die wel vaker in de buurt is gesignaleerd, MIJN paarden zou gaan voeren! Dat vertrouw je dan toch niet? :S En als je die man al vaker hebt gezien, dan weet je toch wel een beetje hoe die eruit ziet? Raar verhaal hoor! En dat prikkeldraad...... Wat een dierenbeul!
Hele volkstammen vinden het heel normaal om een paard in de wei een stukje brood of een suikerklontje te geven, zeker als het paard in een wei apart staat (dus niet bij manege of woonhuis). Snap best dat de eigenaar dacht dat dat gebeurde.
hmm ik krijg ingevingen wwat ik die man aan zou doen als ik hem tegen zou komen hihhi maar nu even terug naar de echte wereld.. Wat geeft die mensen toch de kick aan dit soort dingen? Ga bungeejumpen of parachute springen dat is pas kicken een weerloos dier verwonden is gewoon rond uit zielig
Nou, ik ging vroeger ook altijd de paardjes die in een weitje vlakbij mijn opa en oma stonden een stukje brood voeren. Dus ik snap best dat die man dat dacht hoor, maar ik vraag me af, is hij nu al opgepakt?