Brandweer Putten redt paard uit put

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Brandweer Putten redt paard uit put

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 21:24

tvgelderland.nl

De brandweer heeft maandagavond een paard uit een put in een paardenstal aan de Driesweg in Putten gered.
Het paard was met de achterbenen op een luik gaan staan en zakte vervolgens in een put van 80 centimeter bij een meter.
De politie kreeg om 16.00 uur de melding dat het paard in de put stond. De brandweer kwam met drie wagens ter plekke. Met betongereedschap werd het gat groter gemaakt, waarna het dier om 20.15 uur uit haar benarde positie kon worden bevrijd. Het paard is in kritieke toestand.

Klik hier voor een foto en een geluidsfragment

Anouk94

Re: Brandweer Putten redt paard uit put

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:26

Arm paard..! Ik hoop dat hij er bovenop komt!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:46

He wat akelig!
Dit staat bij het artikel trouwens: " Het paard maakt het inmiddels goed en loopt in de wei."

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:01

het uitgeputte paard uit putten zit in de put.. Haha!

gelukkig dat ie er weer uit is.. maar ik werd er wel een beetje melig van toen ik het nieuwsbericht hoorde

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:27

Aah wat erg!

Gelukkig gaat het nu weer goed met het paard!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:35

oei wat sneu voor het paard!!

fijn dat hij nu wer lekker in de wei staat en er niks met hem aan de hand is

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:05

fjordido schreef:
het uitgeputte paard uit putten zit in de put.. Haha!

gelukkig dat ie er weer uit is.. maar ik werd er wel een beetje melig van toen ik het nieuwsbericht hoorde

het uitgeputte paard uit putten zat zowel geestelijk als lichamelijk in de put!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 23:39

Maar inmiddels is het uitgeputte paard uit putten weer uit de put (letterlijk en figuurlijk) Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 07:55

Citaat:
De Puttense brandweer is gisteren ruim vier uur bezig geweest om een paard te redden dat vast zat in een put in een schuur aan de Driestweg. Het paard zat vast in een kelder van een meter bij anderhalve meter en kon niet meer uit de put komen op eigen kracht.

De brandweer werd gewaarschuwd en kwam met twee auto's ter paatse. Het lukte het Puttense korps niet het paard te bevrijden waarop assistentie werd ingeroepen van het korps Uddel/Apeldoorn.

De eigenares van het paard werd het emotioneel te veel. Zij moest worden behandeld door personeel van een inmiddels gewaarschuwde ambulance.

De dierenarts behandelde het paard aan zijn verwondingen. Het ging om onder meer oogletsel, schaafwonden en beenletsel.

Met vereende krachten lukte het beide brandweerkorpsen uiteindelijk het dier uit de put te bevrijden.

www.destentor.nl

Klik hier voor nog een foto.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:33

Arm paard.. Dat dat kan gebeuren, is de stal toch niet helemaal veilig zou je zeggen... Ook sneu voor de eigenaresse!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:00

Huh, maar gaat het nou wel of niet goed met dat paard? Want bij die foto staat dat hij weer in de wei loopt, en in het tekstje staat dat hij in kritieke toestand is.... Wat is het nou? :S Want er staan 2 heel verschillende dingen.... Arm paardje, hopelijk komt hij er helemaal bovenop! Vraag me af of dat paard ooit nog zijn stal in durft...

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:32

Hoop dat hij dr wel weer bovenop komt

LucBakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 01:07

De brandweer is om 4 uur gealarmeerd en hadden het paard er ook om 8 uur half 9 uit de Put.

Het paard liep verschillende letsels op.
Hier mijn verslag:

Putten – maandag omstreeks 16:00 uur kreeg de brandweer putten een melding van een dier dat in een put vast zat in een schuur aan de Driestweg.
De brandweer rukte met 2 wagens uit.
Ter plaatse aangekomen zat er een paard in een kelder van 1 bij 1,5 meter vast en kon er niet meer zelf uitkomen.De brandweer lukte het niet om het paard te bevrijden en kregen assistentie van brandweer uddel/Apeldoorn. Ook kwam er een ambulance terplaatse voor de eigenaresse die het allemaal teveel werd,zij werd ter plaatste behandeld .
Het paard werd doormiddel van een veetakel uit de kelder gehaald nadat de brandweer het gat waarin het paard was gevallen ruimer had gemaakt al ging dit met veel moeite.
De dierenarts was ook terplaatse om het paard te behandelen aan zijn verwondingen o.a. oogletsel.schaafwonden en een beenletsel .
Om 20:15 Sprak de bevelvoerder van de brandweer putten dan ook tegen de meldkamer:” Een verlossend bericht, het paard is uit de kelder”.
Al met al nog een goede afloop voor het paard na een spannende middag/avond

( foto te zien op: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2008/ ... jd_uit_put

missblondie schreef:
Huh, maar gaat het nou wel of niet goed met dat paard? Want bij die foto staat dat hij weer in de wei loopt, en in het tekstje staat dat hij in kritieke toestand is.... Wat is het nou? :S Want er staan 2 heel verschillende dingen.... Arm paardje, hopelijk komt hij er helemaal bovenop! Vraag me af of dat paard ooit nog zijn stal in durft...

Het paard is door de kritieke toestand en de schrik en angst weg gerend het beschikte over z`n 30 brandweerlieden en mensen van de pers. Tvgelderland en destentor heb ik getipt toen ik de toestand zag.

Het paard maakt het inmiddels goed!
Laatst contact gehad met eigenaar oplittekens na loopt het vrolijk en gezellig in de weide.
Het paard was op zoek naar eten en zakte door een plank heen.

Tot zover,

Luc bakker

mochten er nog vragen zijn ik beantwoord ze graag