Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
fjordido schreef:het uitgeputte paard uit putten zit in de put..
gelukkig dat ie er weer uit is.. maar ik werd er wel een beetje melig van toen ik het nieuwsbericht hoorde
Citaat:De Puttense brandweer is gisteren ruim vier uur bezig geweest om een paard te redden dat vast zat in een put in een schuur aan de Driestweg. Het paard zat vast in een kelder van een meter bij anderhalve meter en kon niet meer uit de put komen op eigen kracht.
De brandweer werd gewaarschuwd en kwam met twee auto's ter paatse. Het lukte het Puttense korps niet het paard te bevrijden waarop assistentie werd ingeroepen van het korps Uddel/Apeldoorn.
De eigenares van het paard werd het emotioneel te veel. Zij moest worden behandeld door personeel van een inmiddels gewaarschuwde ambulance.
De dierenarts behandelde het paard aan zijn verwondingen. Het ging om onder meer oogletsel, schaafwonden en beenletsel.
Met vereende krachten lukte het beide brandweerkorpsen uiteindelijk het dier uit de put te bevrijden.
missblondie schreef:Huh, maar gaat het nou wel of niet goed met dat paard? Want bij die foto staat dat hij weer in de wei loopt, en in het tekstje staat dat hij in kritieke toestand is.... Wat is het nou? :S Want er staan 2 heel verschillende dingen.... Arm paardje, hopelijk komt hij er helemaal bovenop! Vraag me af of dat paard ooit nog zijn stal in durft...