Gerco: "We gaan met goede moed het beste geven"

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gerco: "We gaan met goede moed het beste geven"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 18:44

www.horsetelex.nl

"Als ik er geen goed gevoel bij zou hebben, dan had ik deze keuze ook niet gemaakt".

Afbeelding
Gerco met Eurocommerce Acapulco tijdens CSI Twente
foto: http://www.sjoert.com

Vanmiddag vliegen we naar Hong Kong. Na een week trainen in de quarantainestal van Wilco van Grunsven hebben we besloten om Eurocommerce Monaco mee te nemen naar de Olympische Spelen. Daar hebben we goed over nagedacht, we hebben dit besluit in goed overleg genomen, ook met Rob Ehrens.

Op de Olympische Spelen kun je extreme dingen verwachten. Daarom vinden we het toch iets een risico om – vrij kort na onze valpartij in Aken – Eurocommerce Berlin mee te nemen. Hij is fit, hij springt fantastisch en in San Patrignano hebben we ook een heel goed concours gehad. Daar sprong hij twee keer foutloos en in de Grote Prijs hadden we één foutje. Maar na zo’n voorval als in Aken heb je iets meer ritme op een aantal grotere wedstrijden nodig om zeker te weten dat het vertrouwen weer 100 procent is.

We hebben met het nemen van dit besluit gewacht tot het einde van de quarantaineweek. We wilden zeker weten of beide paarden fit waren en goed sprongen. Vrijdag heeft onze teamdierenarts Albert van Unen de paarden nog helemaal onderzocht. Monaco was superfit en toen hebben we besloten om hem mee te nemen.

Sommige mensen vragen zich misschien af of we nu nog wel medaillekansen hebben. Maar als ik er geen goed gevoel bij zou hebben gehad, dan hadden we deze keus niet gemaakt. En natuurlijk is het erg jammer dat Albert en Jeroen er niet bij zijn. Albert was ongelooflijk in vorm, hij heeft zelfs twee geweldige paarden. En Jeroen is al jarenlang een ijzersterk onderdeel van het team. Die twee zijn natuurlijk enorm belangrijk geweest voor de successen van de afgelopen jaren. Maar in St Gallen en Rotterdam hebben we laten zien dat we ook zonder hun tot goede prestaties kunnen komen.

We vliegen vandaag met de paarden mee naar Hong Kong. Alleen Albert van Unen en mijn groom Wim Buyst mogen in het vliegtuig bij de paarden komen. Ik neem een stel films mee en een spel kaarten, zo komen we de uren wel door. Maar het mooiste zou zijn als ik het grootste deel van de vlucht zou kunnen slapen. Maar dat lukt nou eenmaal niet altijd.

In de quarantainetijd hebben we de paarden goed doorgetraind en getest. Naar het einde toe hebben we de training weer afgebouwd. Gisteren ben ik niet meer naar Handel gereden, toen heeft mijn groom Wim de paarden lekker ontspannen wat gereden.

Zo, de reis gaat beginnen. We gaan met goede moed het beste geven.

Gerco

Verwante artikelen (Olympische blogs)

[VN] Groom Anja van Academy Bartels gaat al vliegen
[VN] Imke en Sunrise in Hong Kong
[VN] "Dit is echt geen vakantie, ik weet waarom ik hier ben"
[OS] Anky rent heel veel heen en weer in Hong Kong
[VN] Chaotische Imke vertelt over de beveiliging in Hong Kong
[OS] Hans Peter Minderhoud: Een dagje op stal met Imke
[VN] Imke, Tim Lips en Hans-Peter niet naar opening van Spelen

nowornever

Re: Gerco: "We gaan met goede moed het beste geven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:50

Het lijkt mij ook een goeie keuze om berlin thuis te laten en monaco doet zeker niet onder voor berlin.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:53

Erg leuk stuk weer!! Ik weet zeker dat ze het super gaan doen!! Haha!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:07

Go Gerco! Go jij! Go jij!
laat zien wat je kan Haha!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:23

Vind het toch wat raar, heb je zulke kostbare, goede paarden laat je die rijden door een groom. . .

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:25

Henkjan schreef:
Vind het toch wat raar, heb je zulke kostbare, goede paarden laat je die rijden door een groom. . .

Dat wordt bij alle springpaarden gedaan, daar worden ze echt niet slechter van.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:29

Denk maar niet dat het zomaar en groom is hoor die erop gezet wordt...

Zie ook niet in waarom het niet zou kunnen...

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:17

Zal gerust wel goed gaan, anders laat hij hem er niet op.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:32

Henkjan schreef:

Een goede groom wordt blijkbaar nog steeds zwaar onderschat. Ben maar blij dat je de paarden de kost niet hoeft te geven die meer door hun groom dan door hun ruiter gereden worden. En een goede groom kent zijn/haar paard(en) beter dan de ruiter/amazone ga daar maar vanuit.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:34

Denk meer dat de keuze voor Monaco een commerciële keuze is geweest, ook van de eigenaar. Wanneer een hengst als Berlin niet zou presteren, dan keldert het dekgeld enorm en kunnen ze geen 3250 euries meer vragen. Eénmaal een hoogvlieger bied geen garantie voor de toekomst, en daarom laten ze volgens mij de hengst thuis. Het dekseizoen is nog een maand of twee en met al die ongein een te groot risico om hem af te laten reizen. Leuk verhaal maar ik geloof er niets van. Wens ze ondanks dit veel succes. Vork

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:47

hilden1971 schreef:
Denk meer dat de keuze voor Monaco een commerciële keuze is geweest, ook van de eigenaar. Wanneer een hengst als Berlin niet zou presteren, dan keldert het dekgeld enorm en kunnen ze geen 3250 euries meer vragen. Eénmaal een hoogvlieger bied geen garantie voor de toekomst, en daarom laten ze volgens mij de hengst thuis. Het dekseizoen is nog een maand of twee en met al die ongein een te groot risico om hem af te laten reizen. Leuk verhaal maar ik geloof er niets van. Wens ze ondanks dit veel succes. Vork

Het gaat vooral om een sportieve keuze. Zo`n val als in aken heeft een behoorlijke impact ze zijn vooral heel bang voor herhaling met montreal. En het dekgeld hoef je je niet zo druk om te maken ze blijven toch wel fokken met berlin hij heeft al genoeg laten zien.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:07

mmmhm niet erg netjes om zo over mensen te oordelen zonder ze persoonlijk te kennen, die grooms rijden niet "zomaar even op die kostbare paarden" en net wat nowornever zegt, Berlin heeft zich genoeg bewezen en ik weet zeker dat Gerco het beste voor z'n paard wil en net als ieder ander de Olympische Spelen wil winnen!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:11

hilden1971 schreef:

Wat een onzin; ga er maar van uit dat het een sportieve keuze is geweest.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:16

Ook dit is weer een super leuk stuk! Pling

Denk dat ze het goed gaan doen op de spelen!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:22

leuk stuk, en idd dat doen waar je het beste gevoel bij hebt.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:27

Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen met de springers ondanks alle tegenslagen. Ik vind het een verstandige beslissing van gerco waar ik me helemaal in kan vinden.

Jammer van die rare reacties hier over dekgeld en grooms... hoe ver kun je het zoeken. Het dekgeld gaat zeker niet omlaag, berlin heeft al een aantal hele fijne nakomelingen gegeven. Staat er echt los van.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 09:26

De persoon die over dekgeld begon houdt wel van een beetje rellen. De hengst geeft zulke fijne nakomelingen dat ik er van overtuigd ben dat het gewoon een doordachte sportieve keuze is om geen risico te lopen met Berlin voor de rest van zijn carriere. Ze trekken daar heel duidelijk lering uit het verleden.

Ik heb gisteren in VW naar het groomspringen gekeken, zaten een paar verdomd fijne ruiters tussen en de rest was ook absoluut niet slecht. Denk dat er een verschil is tussen Penny-grooms en grooms. De eerste groep is waardeloos en de tweede groep hun gewicht in goud waard.

Het probleem met de ijzers hebben we in een ander topic al opgelost en verder kunnen we er alleen maar het beste van hopen voor onze mannen en vrouwen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:13

Inderdaad, ik sluit me bij Danielle aan. Vork

Go Gerco.....tubbig powerrrrrrrrrr