Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sash schreef:Heb de wedstrijd gezien en verbaasde me echt over die Nederlander waar dat paard zo "stout" van was. paard wilde naar de uitgang, ruiter corrigeerde en gaf het paard een aantal tikken tegen zijn oren/hoofd/hals. paard sprong bij de volgende hindernissen allemaal balken eraf. Het was wel duidelijk dat dat paard helemaal van slag was. En toen aan het eind prikte hij nog eens lekker met zijn sporen in het paard om tegelijkertijd eventjes goed in te houden
Ik snap wel dat het frustrerend is, zeker als het om zoveel geld gaat maar dit loste echt helemaaal niets op!
En dan die man op dat kleine paardje waarvan de presentator zei dat hij hem een keer van dichtbij zag (ik zou eigenlijk namen moeten onthouden) Die zat echt afschuwelijk.
Maargoed gefeliciteerd voor de winnaars.
pharagirlke schreef:Oh en jij denkt dat het paard minder mensen gaat om ver lopen als hij hem vanvoor volledig naar zich toe trekt en vervolgens zijn sporen er vier of vijf keer in ramt? Ja dat helpt beslistwerkt bij mijn peerd ook altijd goed. Het incident zelf pakte hij inderdaad goed aan. Was simpelweg niet anders op te lossen. Maar ná het parcourse had niet gemoeten. Absoluut niet zelfs.
daniella74 schreef:pharagirlke schreef:Oh en jij denkt dat het paard minder mensen gaat om ver lopen als hij hem vanvoor volledig naar zich toe trekt en vervolgens zijn sporen er vier of vijf keer in ramt? Ja dat helpt beslistwerkt bij mijn peerd ook altijd goed. Het incident zelf pakte hij inderdaad goed aan. Was simpelweg niet anders op te lossen. Maar ná het parcourse had niet gemoeten. Absoluut niet zelfs.
Hij zal hem toch even aan zijn hulpen moeten zetten. Ik sta volledig achter die acties van Leopold, dat doet hij echt niet zomaar voor de kick. Over jouw paard kan ik niet oordelen.
Sammie schreef:Dames, houden jullie het wel rustigEn als je op een persoon reageert waarvan de laatste reactie boven de jouwe staat hoef je in principe niet te quoten
pharagirlke schreef:Mag quoten ook al niet meer?Dacht voor de duidelijkheid...
Nja, zal er aan denken.
daniella74 en ik zag er geen "aan de hulpen zetten" inHelemaal niet zelfs. Het is maar wat je "aan de hulpen zetten" noemt.... Bij die van mij hoef je het iig niet te proberen.
en waarom doe je zo aangebrand overigens? Omdat JIJ hem goed vind kan hij niets fout doen in jouw ogen maar misschien zien andere mensen wel dingen die hen niet zinnen. Is toch puur je mening over een rijstijl? Wat is dit nu weer voor laag bij de grondse onzin over penny beleving...Kan je een discussie niet op een degelijkere manier voeren dan dit?
Kijk ik vind waarschijnlijk ruiters goed waar van jij denkt van "zie je dat en dat en dat dan niet?" iedereen kijkt gewoon naar wat anders. Ik geloof best dat hij een beste ruiter is die het beste met zijn paard voor heeft. Anders kom je IMO niet op dat niveau of houd je het daar iig niet lang vol. Maar enkel het incident dat ik hier zag vond ik "not done"
Jammer dat je kennelijk niet wil lezen dat ik vind dat hij het probleem toen het zich voordeed wél goed op lostte en ik daar absoluut niets "mishandelen" aan vond. Integendeel zelfs. Veel ruiters hadden het paard een pak harder aangepakt met alle gevolgen van dien. Hij sloot daar een hele mooie "compromis" met het paard op hele korte tijd.
Chapeaux daar voor onder die druk. Maar na het parcourse na schoppen vond ik wat minder....
Ik doe hem geen van beide na. En van het ene vind ik dat jammer maar van dat laatste ben ik meer dan blij.