Daniel Deusser wint Global Champions Tour Valkenswaard

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Daniel Deusser wint Global Champions Tour Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 22:30

www.knhs.nl

Henk van de Pol grijpt mis; val van paal kost 77.000 euro

Iedereen gunde Henk van de Pol uit Knegsel bij Eindhoven de volle winst in de zesde wedstrijd van de Global Champions Tour reeks, die in Valkenswaard werd verreden. Honderdduizend euro zou de sympathieke prijsvechter in zijn zak hebben kunnen steken als die ene paal daadwerkelijk was blijven liggen.

Maar die ene paal viel en dat kostte Van der Pol met Rhodos 77.000,-- euro. Henk was in de barrage, waarvoor zich vijf combinaties hadden geplaatst, wel de snelste, maar dat bleek niet genoeg. Nu ging de zege naar de Duitser Daniel Deusser met Air Jordan Z, die in bezit is van de organisator van deze wedstrijdenreeks Jan Tops. Deze ex-topruiter had toch al een goede avond want zijn vriendin, de Australische Edwina Alexander, pakte met Isovlas Socrates de derde plek en daarvan is diezelfde Jan Tops ook de eigenaar. Tops was dus met een eerste en derde plaats de grootverdiener, want hij stak als eigenaar maar liefst 140.000,-- euro in zijn zak. Daartussen nestelde zich in de uitslag nog de Brit Nick Skelton met Arko III, terwijl de Fransman Michel Robert zich met Mme. Pompadour M door twee springfouten in de barrage tevreden moest stellen met de vijfde plaats. Gerco Schröder (Tubbergen) legde met Eurocommerce Milano beslag op de 13de stek.

Meer info zie: http://www.csivalkenswaard.com

Uitslag Global Champions Tour:

1) Daniel Deusser (Dui) - Air Jordan Z - 0 / 0 / 0 - 34.50
2) Nick Skelton (Eng) - Arko III - 0 / 0 / 0 - 34.97
3) Edwina Alexander (Aus) - Isovlas Socrates - 0 / 0 / 0 - 36.69
4) Henk van de Pol (Knegsel) - Rhodos - 0 / 0 / 4 - 33.50

Tussenstand GCT na 6 wedstrijden:

1) Nick Skelton (Eng) - 69
2) Meredith Michaels-Beerbaum (Dui) - 56
3) Edwina Alexander (Aus) - 54
17) Albert Zoer (Echten) - 27
25) Henk van de Pol (Knegsel) - 15
27) Jeroen Dubbeldam (Weerselo) - 14

Verwant artikel:

[VN] Zesde etappe van de Global Champions Tour in Nederland

Sash

Re: Daniel Deusser wint Global Champions Tour Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:34

Heb de wedstrijd gezien en verbaasde me echt over die Nederlander waar dat paard zo "stout" van was. paard wilde naar de uitgang, ruiter corrigeerde en gaf het paard een aantal tikken tegen zijn oren/hoofd/hals. paard sprong bij de volgende hindernissen allemaal balken eraf. Het was wel duidelijk dat dat paard helemaal van slag was. En toen aan het eind prikte hij nog eens lekker met zijn sporen in het paard om tegelijkertijd eventjes goed in te houden

Ik snap wel dat het frustrerend is, zeker als het om zoveel geld gaat maar dit loste echt helemaaal niets op!

En dan die man op dat kleine paardje waarvan de presentator zei dat hij hem een keer van dichtbij zag (ik zou eigenlijk namen moeten onthouden Tong uitsteken) Die zat echt afschuwelijk.

Maargoed gefeliciteerd voor de winnaars.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:47

Toen heb ik ook gezeten van "ja dat gaat helpen Scheve mond"
Fok hem anders lekker op. En dat terwijl Frans van der ent in bit beweerd dat je pas leert rijden als je leert springen. Dan liever een dressuurruiter die niet kan rijden en niet met mijn sporen in mn paard zijn zij rammen terwijl ik hem in houd Ach gut
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-08-08 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 22:48

*heeft het niet gezien en vraagt zich af over wie jullie het hebben?*
Best handig om namen te onthouden Haha!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:49

ja zag er inderdaad onvriendelijk uit heb het van dicht bij gezien idioot

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:51

Goh... Is er ergens een startlijst? Als ik de naam zie weetk et Clown Kan er nl niet op komen Bloos

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:54

Was het niet Leopold Van Asten met VDL Groep Kaid die even de mist in ging waarna Leopold zijn frustraties af reageerde? Ben er nagenoeg zeker van eigenlijk Lachen Paard was ook wel bijzonder irritant aan het doen maar dan nog...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:56

Sash schreef:
Heb de wedstrijd gezien en verbaasde me echt over die Nederlander waar dat paard zo "stout" van was. paard wilde naar de uitgang, ruiter corrigeerde en gaf het paard een aantal tikken tegen zijn oren/hoofd/hals. paard sprong bij de volgende hindernissen allemaal balken eraf. Het was wel duidelijk dat dat paard helemaal van slag was. En toen aan het eind prikte hij nog eens lekker met zijn sporen in het paard om tegelijkertijd eventjes goed in te houden
Ik snap wel dat het frustrerend is, zeker als het om zoveel geld gaat maar dit loste echt helemaaal niets op!

En dan die man op dat kleine paardje waarvan de presentator zei dat hij hem een keer van dichtbij zag (ik zou eigenlijk namen moeten onthouden Tong uitsteken) Die zat echt afschuwelijk.

Maargoed gefeliciteerd voor de winnaars.

Ik snap niet zo heel goed waarom jij stout tussen haakjes zet. Dit paard was echt heel stout en ik vond dat Leopold dit uiterst professioneel doch paardvriendelijk corrigeerde. Als jij denkt dat jij het beter kan dan zo'n ongelooflijk getalenteerde ruiter die ook nog eens bijzonder vriendelijk voor zijn paarden is dan wil hij hem graag een paar weekjes aan je uitlenen hoor. Moet hij zijn paard dan dwars door de boarding in het publiek laten klappen of mensen omver laten rennen door de uitgang afgezien van het opvoedkundige element? Als hij zijn paard hiermee had laten wegkomen omdat een Penny op Bokt daarover gaat janken kunnen ze die knol net zo goed meteen de frikandellen indraaien want dan is dit paard niet meer te handhaven in de wedstrijdsport/omgang en een levensgevaarlijk ongeleid projectiel geworden.

Doe voortaan geen uitspraken over mensen en situaties als je duidelijk totaal geen benul hebt van waar je het over hebt. Ik hoop voor jou dat je ooit zoveel ruitergevoel krijgt als hij als 5 jarig mannetje met zijn shetje in het topje van zijn pink had.

Pol goed gereden, jammer van het balkje. Hij gaat erg lekker de laatste tijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:58

Oh en jij denkt dat het paard minder mensen gaat om ver lopen als hij hem vanvoor volledig naar zich toe trekt en vervolgens zijn sporen er vier of vijf keer in ramt? Ja dat helpt beslist Ja werkt bij mijn peerd ook altijd goed. Het incident zelf pakte hij inderdaad goed aan. Was simpelweg niet anders op te lossen. De tikjes die hij gaf waren ook amper slaan te noemen. Was eerder zo'n hint van "NIET IN DE TRIBUNE SUKKEL!!" Clown Maar ná het parcourse had niet gemoeten. Absoluut niet zelfs.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:59

pharagirlke schreef:
Oh en jij denkt dat het paard minder mensen gaat om ver lopen als hij hem vanvoor volledig naar zich toe trekt en vervolgens zijn sporen er vier of vijf keer in ramt? Ja dat helpt beslist Ja werkt bij mijn peerd ook altijd goed. Het incident zelf pakte hij inderdaad goed aan. Was simpelweg niet anders op te lossen. Maar ná het parcourse had niet gemoeten. Absoluut niet zelfs.

Hij zal hem toch even aan zijn hulpen moeten zetten. Ik sta volledig achter die acties van Leopold, dat doet hij echt niet zomaar voor de kick. Over jouw paard kan ik niet oordelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:02

daniella74 schreef:
pharagirlke schreef:
Oh en jij denkt dat het paard minder mensen gaat om ver lopen als hij hem vanvoor volledig naar zich toe trekt en vervolgens zijn sporen er vier of vijf keer in ramt? Ja dat helpt beslist Ja werkt bij mijn peerd ook altijd goed. Het incident zelf pakte hij inderdaad goed aan. Was simpelweg niet anders op te lossen. Maar ná het parcourse had niet gemoeten. Absoluut niet zelfs.

Hij zal hem toch even aan zijn hulpen moeten zetten. Ik sta volledig achter die acties van Leopold, dat doet hij echt niet zomaar voor de kick. Over jouw paard kan ik niet oordelen.

Oh zóóóó zet je een paard aan de hulpen! Pling
En die stomme lesgevers mij maar altijd leren dat vanvoor je hele gewicht er aan hangen en vanachter in die zij rammen met sporen geen nut heeft...Ook niet als je gefrustreerd bent. Clown Dacht dat je aan de hulpen zette beter kon doen van uit een ontspannen paard en dus eerst even terug die ontspanning op zoeken ipv hem bruutweg vooruit te schoppen en hem dan tegen een muur aan te laten knallen door hem vanvoor volledig op te sluiten. Maak je hem alleen maar opgefokter mee. Knipoog Ik heb een relatief brave merrie tov dat soort paarden, maar zij zou gewoon het bit gepakt hebben en hem in de tribune geknald hebben als hij haar dat flikte. En terecht.

Da's botweg afreageren. Niks aan de hulpen zetten aan. Iig heb ik paarden er zelden beter van zien luisteren Knipoog eerder het tegendeel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:05

Dames, houden jullie het wel rustig Lachen En als je op een persoon reageert waarvan de laatste reactie boven de jouwe staat hoef je in principe niet te quoten Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:07

Geloof mij, hij heeft wel ergere rondjes gereden in zijn leven en daar heeft hij zich ook niet voor afgereageerd op zijn paard. Tja, ik ga daar verder niet over in discussie en ik zag er echt geen afreageren in. Verder is over deze situatie mijn onderschrift bijzonder goed van toepassing.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:07

Sammie schreef:
Dames, houden jullie het wel rustig Lachen En als je op een persoon reageert waarvan de laatste reactie boven de jouwe staat hoef je in principe niet te quoten Lachen

Ik laat ze niet zo maar een hetze over een gerespecteerd ruiter beginnen omdat zij het met hun Penny-beleving niet trekken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:10

Mag quoten ook al niet meer? Nagelbijten / Gniffelen Dacht voor de duidelijkheid... Nagelbijten / Gniffelen Nja, zal er aan denken.

daniella74 en ik zag er geen "aan de hulpen zetten" in Clown Helemaal niet zelfs. Het is maar wat je "aan de hulpen zetten" noemt.... Bij die van mij hoef je het iig niet te proberen. Clown en waarom doe je zo aangebrand overigens? Omdat JIJ hem goed vind kan hij niets fout doen in jouw ogen maar misschien zien andere mensen wel dingen die hen niet zinnen. Is toch puur je mening over een rijstijl? Wat is dit nu weer voor laag bij de grondse onzin over penny beleving...Kan je een discussie niet op een degelijkere manier voeren dan dit? Scheve mond Kijk ik vind waarschijnlijk ruiters goed waar van jij denkt van "zie je dat en dat en dat dan niet?" iedereen kijkt gewoon naar wat anders. Ik geloof best dat hij een beste ruiter is die het beste met zijn paard voor heeft. Anders kom je IMO niet op dat niveau of houd je het daar iig niet lang vol. Maar enkel het incident dat ik hier zag vond ik "not done" Knipoog Jammer dat je kennelijk niet wil lezen dat ik vind dat hij het probleem toen het zich voordeed wél goed op lostte en ik daar absoluut niets "mishandelen" aan vond. Integendeel zelfs. Veel ruiters hadden het paard een pak harder aangepakt met alle gevolgen van dien. Hij sloot daar een hele mooie "compromis" met het paard op hele korte tijd. OK dan! Chapeaux daar voor onder die druk. Maar na het parcourse na schoppen vond ik wat minder.... Lachen Ik doe hem geen van beide na. En van het ene vind ik dat jammer maar van dat laatste ben ik meer dan blij.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:14

Nick bovenaan in de championstour!

Man wat kan hij rijden met zijn Arko!
Erg jammer dat hij nét wat te kort kwam, maar het ging geweldig! Haha! *trots*

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:24

pharagirlke schreef:
Mag quoten ook al niet meer? Nagelbijten / Gniffelen Dacht voor de duidelijkheid... Nagelbijten / Gniffelen Nja, zal er aan denken.

daniella74 en ik zag er geen "aan de hulpen zetten" in Clown Helemaal niet zelfs. Het is maar wat je "aan de hulpen zetten" noemt.... Bij die van mij hoef je het iig niet te proberen. Clown en waarom doe je zo aangebrand overigens? Omdat JIJ hem goed vind kan hij niets fout doen in jouw ogen maar misschien zien andere mensen wel dingen die hen niet zinnen. Is toch puur je mening over een rijstijl? Wat is dit nu weer voor laag bij de grondse onzin over penny beleving...Kan je een discussie niet op een degelijkere manier voeren dan dit? Scheve mond Kijk ik vind waarschijnlijk ruiters goed waar van jij denkt van "zie je dat en dat en dat dan niet?" iedereen kijkt gewoon naar wat anders. Ik geloof best dat hij een beste ruiter is die het beste met zijn paard voor heeft. Anders kom je IMO niet op dat niveau of houd je het daar iig niet lang vol. Maar enkel het incident dat ik hier zag vond ik "not done" Knipoog Jammer dat je kennelijk niet wil lezen dat ik vind dat hij het probleem toen het zich voordeed wél goed op lostte en ik daar absoluut niets "mishandelen" aan vond. Integendeel zelfs. Veel ruiters hadden het paard een pak harder aangepakt met alle gevolgen van dien. Hij sloot daar een hele mooie "compromis" met het paard op hele korte tijd. OK dan! Chapeaux daar voor onder die druk. Maar na het parcourse na schoppen vond ik wat minder.... Lachen Ik doe hem geen van beide na. En van het ene vind ik dat jammer maar van dat laatste ben ik meer dan blij.

Over het ingrijpen zijn we het eens en daarom reageer ik op dat stukje niet verder. Het onderdeel naschoppen heb ik geen problemen mee, dat is wel duidelijk. Hij heeft igg het lef om het publiekelijk te doen en niet op een voorterrein. Ontspanning is op dat moment denk ik volledig uitgesloten en morgen of maandag als hij er weer op gaat zitten komt een correctie als mosterd na de maaltijd. Een deel van mijn berichten was ook nie tvoor jou bedoeld.

Ik word een beetje fel omdat Leopold al vaker de gebeten hond is in springland. Dan is het weer zijn (gebrek aan) karakter, dan rijdt hij te mooi, dan grijpt hij eens in en zijn allerlei mensen in rep en roer, hij is onlangs nogal knullig door zijn sponsor bij een teampresentatie "over geslagen" en zo is er regelmatig wat waar hij eigenlijk zelf niet zoveel aan kan doen maar wel de klos is. Ik voind gewoon dat hij dat niet verdiend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:28

Nogmaals, ik wil hem absoluut niet afbreken en echt, ik geloof best dat het een ruiter is die zo eerlijk mogelijk probeert te zijn en vaak ook is. Tuurlijk helpt het maandag niet meer, maar imo hielp dit ook al lang niet meer. Hij geeft hem nl eigenlijk een schop na terwijl hij een laatste relatief goede sprong nam...... Lachen Hij is boven al mens en zo'n reactie kan nu eenmaal gebeuren. Maar dat betekent niet dat ik "happy" werd van dat te zien. Lachen Alle goede ruiters zijn de gebeten hond in elke tak van de paardensport. Van het moment dat je niveau boven dat van andere komt proberen ze je neer te halen...Het is eenzaam aan de top. Lachen Ik snap dus je felle reactie maar van mijn kant was het niet bedoelt om nog eens extra te happen. Want vond hem tot dat momentje heel netjes rijden. Netter dan andere ruiters. Het paard was al vanaf hindernis 1 heel erg aan het trekken als ik het goed zag en moeilijk te rijden. Ik hoopte heel erg voor hem dat de bom niet in het parcourse zou barsten maar helaas toch. Weinig aan te doen op zo'n moment behalve wat hij gedaan heeft... Die ene waarvan gezegd werd dat zijn rijstijl niet de mooiste was...Ja amahula... Scheve mond

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:33

Ok, dan is het opgelost verder. De rest van Bokt bedenkt zich nu 2x voor ze over Leopold beginnen als ik online ben. Bloos
Bost rijdt al kleine 30 jaar mee op het hoogse niveau en doet echt 100 jaar met zijn paarden. Hij zit niet helemaal stylisch verantwoord op zijn paard maar dat hebben er meer en die winnen ook bakken met geld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:35

Hm weet niet, het was niet zozeer zijn zit waar ik me aan irriteerde. Eerder het bochtenwerk met name...Hoe zijn handen in die bochten hun "handelingen" uit voerde Clown Kan me voorstellen dat het moeilijk is ivm snelheid enz. (ben op en top dressuurruiter sinds een 4-tal jaar dus Clown) maar echt vriendelijk vond ik dat er niet uit zien. Zag er een heel aantal die ook een mooie tijd neer zette en een pak vriendelijk waren met die teugelvoering.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:41

Het is een Frans paard, die sturen op zijn zachtst gezegd niet heel makkelijk over het algemeen en zijn vaak stug in de mond. Wellicht is het ook een beetje de Franse manier van rijden maar je ziet ze bijna nooit op een ander paard verschijnen dus dat is wat dubieus om daar uitspraken over te doen. Het zit een beetje in hun SF-fokkerij verankerd. Let maar eens op hoe vaak dat een SF-paard is als je dat constateert.

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:52

Leuk voor Daniel dat hij zijn 'thuiswedstrijd' heeft gewonnen. Henk en Rhodos ook super, rijden sterk de laatste tijd.

Leopold had helaas enorme pech.. alsof de druk voor hem nog niet hoog genoeg is, vanwege het goed moeten presteren omdat zijn baas/sponsor de hoofdsponsor van de GP is.. enz..

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:36

Super voor daniel op zijn thuisbasis. En ik vind jordan een geweldig fijn paard en edwina derde super.

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:05

wat denk je van vleut die staat nu eerste echt knap zeg