Nuttige kennismaking voor Anky van Grunsven en Salinero

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nuttige kennismaking voor Anky van Grunsven en Salinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 09:29

www.gelderlander.nl

Anky van Grunsven en haar paard Salinero hebben vrijdag in Hongkong voor het eerst kennisgemaakt met het wedstrijdstadion. De Brabantse amazone mocht voor het eerst trainen op de plek waar ze haar straks olympische titel verdedigt.

,,Ik ben blij dat ik erin ben geweest'', keek ze aan de rand van het stadion terug op de eerste training. ,,Salinero was in het begin wel een beetje bang voor de beelden op de grote schermen. Maar daarna ging het goed. Het zal bij de wedstrijd wel anders zijn, maar het is toch belangrijk zo vaak mogelijk hier te trainen.''

De spanning neemt wel met de dag toe bij Van Grunsven. Ze heeft nu ook veel meer het gevoel dat er naar haar wordt gekeken. ,,Voor Athene was ik er een tijd uit en was Salinero nog onervaren. Er werd niks van mij verwacht. Ik heb toen geen moment aan goud gedacht. Nu voel ik toch wel wat druk. Het is toch wel makkelijker als je niks te verliezen hebt. Alles gaat nu goed, blijft dat ook zo, vraag ik me wel eens af'', mijmerde de amazone, die vrijdag in Hongkong voor haar training het Nederlands voetbalelftal van Foppe de Haan bezocht.

Met al twee olympische titels op zak zou het missen van het goud voor Van Grunsven ook niet dramatisch zijn. ,,Mijn wereld gaat dan niet ten onder. Maar je streeft toch wel naar winst'', geeft ze toe. Ze ziet nu ook wel een extra uitdaging in de teamwedstrijd. ,,Dat is het enige onderdeel waarop ik het goud nog niet heb. Ik weet dat het nu kan om met elkaar die titel te pakken. Alles loopt ook goed tot nu toe.''

Ze verblijft niet in het olympisch dorp in Hongkong. Ze heeft met levenspartner en trainer Sjef Janssen, haar twee kinderen en een oppas haar intrek genomen in een appartement. ,,Ik laat mijn kinderen geen maand meer alleen. Dit is een prima oplossing voor mij.''

Van Grunsven vindt het ook niet erg dat de paardensport buiten Peking wordt afgewerkt. Hoewel ze in 2000 wel vlaggendraagster was, heeft ze zichzelf bij andere edities niet beziggehouden met andere sporters. ,,Ik heb die opening al een keer meegemaakt. Dat was supermooi, maar dat heb ik nu wel gezien. Ik ben volledig gefocust op mezelf. Ik kom hier maar voor één doel en dat zijn de wedstrijden.''

___Tessa___

Re: Nuttige kennismaking voor Anky van Grunsven en Salinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:51

Het zou mooi zijn als ze nu ook in de landenwedstrijd goud weten te halen Lachen

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:57

Dat zou inderdaad heel mooi zijn. Ja
Ik verwacht niets, maar een overwinning zou natuurlijk super zijn.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:35

Als we ooit de kans krijgen om Teamgoud op de OS binnen te slepen dan is het nu. Ja Ons team is gewoon ijzersterk op het moment, het zal in ieder geval heel erg spannend worden!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 15:13

De duiters voelen ons iig wel in hun nek hijgen als het om de landenwedstrijd gaat, het zal een mooie strijd opleveren hoop ik

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 15:17

We staan er inderdaad wel met een ijzersterk team voor! Hoop dat we het goed doen!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:13

Nou duimen met z'n allen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:33

Vreemd, ik dacht toch in een van haar eerdere collumns (volgens mij in de Telegraaf) te hebben gelezen dat ze het juist leuk vond dat alle sporten op de OS bij elkaar kwamen (?)... En dat ze dat jammer vond van deze locatie. Maar misschien heeft ze daar dit jaar met de kinderen minder behoefte aan oid.
Hoewel ik op vakantie ben en het minder kan volgen ben ik heel benieuwd naar 'onze' prestaties in Hongkong!