Het 'borrelt' al bij Gerco Schröder

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Het 'borrelt' al bij Gerco Schröder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 09:13

www.ed.nl

""Het gaat goed hoor. Geen topvorm, maar ja, wat is topvorm eigenlijk?"

Het grote aftellen is begonnen. Nog een dag en dan begint het avontuur dat Olympische Spelen heet voor Gerco Schröder. Vandaag gaat de 29-jarige Twent tijdens het Internationaal Concours Valkenswaard nog voor de winst van de Grand Prix, morgen vertrekt de olympische springploeg naar Hongkong.

Afgelopen week was Eindhoven voor even zijn thuis. Relatief dicht bij zijn twee paarden Eurocommerce Berlin en Monaco die in Handel in quarantaine staan en die toch dagelijks getraind moeten worden en bovendien in de buurt van CSI Valkenswaard. "Omdat het toch goed is voor je wedstrijdritme" , verzekert hij.

Schröder is net terug van een training met zijn twee potentiële olympiagangers. "Het gaat goed hoor. Geen topvorm, maar ja, wat is topvorm eigenlijk? De paarden voelen goed aan en dat vind ik het voornaamste. Dan weet ik dat het wel goed zit. We rijden elke week dit soort concoursen en af en toe zit het dan tegen."

Hij doelt op de afgelopen wedstrijden met Berlin. Het paard liep en sprong goed, maar gemiddeld maakte hij toch een fout. In Aken viel Schröder zelfs van het paard. "Ik moet gewoon rustig blijven en op dezelfde manier doortrainen. Dan komt het wel goed."

Wat zijn specifieke manier van trainen is, kan hij niet verwoorden of hij wil het gewoon geheim houden. Wel verklapt hij dat hij niet zo rustig is als hij oogt. "Dat is uiterlijk vertoon. Het borrelt bij mij van binnen. Zeker nu de Spelen aanstaande zijn."

Het worden zijn tweede Spelen. In Athene werd hij vierde met het team en 46e individueel. Na het wegvallen van olympisch kampioen en Albert Zoer is Schröder nu min of meer het boegbeeld van de ploeg. En niet alleen omdat hij prestatief beter heeft gescoord, voor Vincent Voorn, Angelique Hoorn, Marc Houtzager worden het de eerste Spelen.

"Het wegvallen van Albert Zoer is jammer voor het team, hij was in topvorm. Maar ook dit team heeft veel in zijn mars. We wonnen de Superleague van Sankt Gallen en in Rotterdam waren we tweede. We zijn een team, kunnen goed met elkaar opschieten en we slepen elkaar erdoor."

In de vier jaar na Athene deed de inmiddels 29-jarige springruiter veel ervaring op. Zo won hij in 2006 met het team de Wereldruiterspelen en afgelopen jaar werd Schröder met het landenteam, waartoe ook Voorn behoorde, Europees kampioen. Maar of een dergelijk succes ook in Hongkong kan worden bereikt?" Je weet het nooit in de paardensport...", zegt hij.

Over de omstandigheden in Hongkong maakt Schröder zich niet druk. "Ik heb gehoord dat het wel meevalt. We zijn in mei in Qatar geweest, daar was het 35-40 graden maar de paarden bleven superfit. De enige die er last van hadden waren wij, de ruiters. Rob (Ehrens) is in Hongkong gaan kijken en naar wat ik heb gehoord, is het allemaal perfect geregeld in Hongkong. Wat dat betreft vind ik het ook niet erg dat we afgezonderd zitten van de rest. We komen voor de wedstrijden. Van de sfeer pikken we toch iets mee want we gaan wel naar de openingsceremonie."

Er wacht hem vandaag niet alleen nog de VDL Groep Grand Prix waar 300.000 euro te vergeven is; ook zal de knoop worden doorgehakt welk paard met hem mee naar China gaat. "Ik ben er al een week mee bezig. Morgen komt de veterinair nog alles onderzoeken, daarna overleg ik met bondscoach Rob Ehrens en mijn broer Wim en neem ik een besluit. Beide paarden hebben veel vermogen en zijn superfit. Met Monaco reed ik ook in Athene en hem hebben we met de fles grootgebracht. Maar ach, Berlin is een heel grote, sterke hengst die tot het uiterste gaat... Het gevoel zal de doorslag geven."

Borg

Re: Het 'borrelt' al bij Gerco Schröder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:42

Ah, mogen ze niet alletwee mee, ik heb toch nog even vakantie en wel wat borsteltjes om mee te nemen.....

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:48

da's een luxe positie dat je een dag voor je weg gaat nog kan kiezen Lachen

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:02

Als ie monaco mee neemt mag hij de hoefsmid wel vast inschakelen dat hij gereed staat.

Tessii ludger zit helemaal ruim hij heeft 4 paarden in qaurantaine staan die heeft al een team opzich

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 11:09

nowornever schreef:
Als ie monaco mee neemt mag hij de hoefsmid wel vast inschakelen dat hij gereed staat.

Tessii ludger zit helemaal ruim hij heeft 4 paarden in qaurantaine staan die heeft al een team opzich

Laatst was het toch Berlin die 2 ijzers verloor tijdens Aken? Haha!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 11:15

Ja maar bij monaco verloor in athene zijn ijzers. Daarom eigelijk en ja berlin verloor ook zijn ijzers. Haha!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 11:27

Misschien tijd voor een andere hoefsmid voor Gerco? Haha!
Hopelijk blijven ze onder in Hong Kong Nagelbijten / Gniffelen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:38

Ik zou zeggen; geen risico nemen, secondelijm onder die ijzers Knipoog

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:51

Heb vast een tube secondelijm op de post naar hongkong gedaan voor gerco.

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:59

Proost.."borrel"voor Gerco...

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 07:19

ik wil de lol over de ijzers niets bederven.. maar uhhh Ik denk toch echt wel dat er een hoefsmid aanwezig is daar hoor Knipoog die ten alle tijde nog ff n ijzertje eronder kan tikken Tong uitsteken

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:48

Tuurlijk is er een hoefsmid aanwezig maar dan mag hij hem wel vast inlichten dat hij monaco mee heeft.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:10

Hup Gerco Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:08

play_coy schreef:
ik wil de lol over de ijzers niets bederven.. maar uhhh Ik denk toch echt wel dat er een hoefsmid aanwezig is daar hoor Knipoog die ten alle tijde nog ff n ijzertje eronder kan tikken Tong uitsteken

Ik mag idd hopen dat RE niet zelf de losse ijzers er onder hoeft te timmeren als er eentje losgaat Rolleyes

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:11

Dan komt het vast niet goed met nederland danielle

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:16

Ik proef een lichte twijfel over de multifunctionaliteit van onze geliefde bondscoach

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:17

Haha! nee toch

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:19

Nee, dan las ik dat gewoon helemaal verkeerd na een lange dag VW Schijnheilig

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:22

Afgod