Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ninx schreef:Ik ga de test dan ook maar even doen... iets zegt me dat de meeste ruiters zelf verre van fit zijn, als ik eens goed om me heen kijk.....
En die paarden maar zwoegen......
Lise81 schreef:Ik heb hem ook ingevuld, goede test met duidelijke vragen - wil geen kans maken op het boek - dat heb ik al
Relaxed schreef:Lise81 schreef:Ik heb hem ook ingevuld, goede test met duidelijke vragen - wil geen kans maken op het boek - dat heb ik al
En heb je er wat aan?
Lise81 schreef:Wat ik ook jammer vindt is dat het beeld van fit, in combinatie met paardensport, niet altijd goed wordt neergezet. Ik krijg wel eens de indruk dat iedereen zo fit zou moeten zijn als topsporters als Anky. Lichamelijk gezien is dat -bij lange na- niet voor iedereen haalbaar, maar door zo'n voorbeeld na te streven kan ook erg demotiveren in mijn optiek. Fitheid wordt gezien als een geheel, maar bestaat uit heel veel verschillende onderdelen. Ik bedoel dus in de trant van: er zijn topfitte mensen die niet op een paard kunnen blijven zitten.
Ik denk dat het per persoonlijk belangrijk is om je zwakke punten en ook de sterke punten te kennen en op een leuke manier aan je zwakke te werken.
Leentje_ schreef:mogen ze hier in belgie ook eens doen zo'n test
ik kan er echt niet tegen mensen die zelf geen conditie hebben en dan vanalles verlangen van hun paard ik kan er echt woedend van worden
Cyntje schreef:Leentje_ schreef:mogen ze hier in belgie ook eens doen zo'n test
ik kan er echt niet tegen mensen die zelf geen conditie hebben en dan vanalles verlangen van hun paard ik kan er echt woedend van worden
Mensen die geen conditie hebben kunnen ook niet veel van hun paard verlangen...
Dus ik snap je beredenatie niet zo
Cyntje schreef:Geen conditie hebben en te zwaar zijn is wel ff iets heel andersDat het vaak samenhangt is een ander verhaal