Paardenmisbruiker komt niet op vrije voeten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paardenmisbruiker komt niet op vrije voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 07:49

www.gelderlander.nl

De 22-jarige man uit Amsterdam die paarden in een stal in Doorwerth misbruikte en vervolgens de beheerder die hem betrapte de keel dichtkneep, komt niet op vrije voeten.
Dat bepaalde de rechtbank gisteren. De man is ondertussen opgenomen in een kliniek in Assen, voor een behandeling om de kans op herhaling te verkleinen. Hij wil echter een behandeling dichter bij zijn pleegouders in Amsterdam, zodat deze op bezoek kunnen komen.

Zijn advocate vroeg de rechtbank eerder al om schorsing van de voorlopige hechtenis. De man zat al twintig maanden vast en dat vond ze wel genoeg. De rechtbank wilde toen eerst horen van de reclassering of zij dit proces kan begeleiden.

Gisteren bleek dat dat onderzoek werd gestaakt toen de man in Assen werd opgenomen. Reden voor de advocate om opnieuw schorsing te vragen. Dan kan de man naar huis en moet gezocht worden naar een kliniek meer in de buurt.

De rechtbank wees dit verzoek af, ze besloot de zaak opnieuw aan te houden in afwachting van een behandelplan in de kliniek. Over tweeënhalve maand hoopt ze die te hebben en te kunnen beoordelen hoe het verder moet met de man.

De Amsterdammer ging in november 2006 in de fout, toen hij in Doorwerth onder invloed van drank en drugs een stal met paarden binnendrong. Hij misbruikte de dieren. Toen de gealarmeerde beheerder eraan kwam, ontstond er een gevecht.

De verdachte wordt poging tot doodslag verweten en het beschadigen van de paarden.

Verwante artikelen:

[VN] Amsterdammer gepakt voor misbruik paard
[VN] Verdachte misbruik paarden Doorwerth naar kliniek
[VN] Misbruiker paarden wordt onderzocht
[VN] Rechtszaak mogelijke misbruiker paard volgende maand
[VN] Rechtzaak tegen paardenverkrachter sleept zich voort

LiNdA1986

Re: Paardenmisbruiker komt niet op vrije voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 08:27

Het is te hopen dat hij inderdaad niet vrijkomt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 09:44

Ik krijg waarschijnlijk heel Bokt over me heen, maar imo mag hij na zijn behandeling wel vrijkomen. Als hij wel dus pas volledig behandeld is, dus ook voor de drank en drugs en men er dus op kan vertrouwen dat deze man geen foute dingen meer gaat doen. Hij zal dan toch nog op de één of andere manier begeleid worden en onder streng toezicht staan. En dat vind ik uiteraard ook nodig.

Andere criminelen komen ook vrij na een bepaalde tijd. Zelfs moordenaars komen vrij uit de gevangenis. Anderen, verslaafden, komen na hun behandeling(en) ook weer gewoon de straat op.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:03

Ze zullen wel z'n redenen hebben om (nog) hem niet vrij te laten Tieneke Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:03

Ik zeg ook niet dat ze hem nu moeten vrijlaten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:05

Tieneke ik ben ook met jou eens. De zwaarste criminelen lopen op een gegeven moment ook weeer op straat.

maline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:11

Waar staat dan dat hij niet na zijn behandeling vrij komt?? Lijkt me wel logisch dat hij niet de rest van zn leven gevangen zit. Kortom ik snap hem even niet helemaal:p

Horse_Us

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:16

Ach ja, sommige (bekende) Nederlanders krijgen na het doodrijden van een mens ook maar 250 uur dienstverlening. Wat ik bedoel te zeggen is dat zijn staf na bahandeling vast niet zo hoog zal zijn.

cow_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:16

maline schreef:
Waar staat dan dat hij niet na zijn behandeling vrij komt?? Lijkt me wel logisch dat hij niet de rest van zn leven gevangen zit. Kortom ik snap hem even niet helemaal:p

Was maar waar dat ie de rest van zijn leven vastzat! Opruimen die handel! Frusty

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:22

cow_girl schreef:
maline schreef:

Was maar waar dat ie de rest van zijn leven vastzat! Opruimen die handel! Frusty

Nou, zo werkt het nu eenmaal niet. Zou ook niet logisch zijn dat als moordenaars weer vrijkomen, dat deze man opgesloten blijft voor de rest van zijn leven.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:36

ik hoop dat zijn zieke geest weer gezond word en hij noooooit weer zoiets in zijn hoofd haalt

cow_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:42

Nee, ik weet het, Tieneke zo werkt het helaas niet, maar van mij had dat wel gemogen, ik HAAT intens dat soort mensen, die vooral de dieren iets aandoen, hulpeloze dieren die zich niet kunnen verweren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:19

Als het duidelijk is dat moordenaars in herhaling vervallen na hun vrijlating, bijvoorbeeld lust-moordenaars, dan worden ze minder snel vrijgelaten dan iemand die min of meer "per ongeluk" iemand heeft omgelegd, zoals bijvoorbeeld een mishandelde echtgenote die uiteindelijk van ellende haar man doodt.
Blijkbaar wekt de paardenmisbruiker de indruk toch wel zeer gevaarlijk te zijn, dat ze hem ongebruikelijk lang vasthouden.
En dat die advocaat vrijlating eist, tja, daar is het een advocaat voor he. Die wordt daarvoor betaald. Tong uitsteken

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:18

cow_girl schreef:
....Opruimen die handel! Frusty

helemaal mee eens. je moet er nog medelijden mee hebben ook.... net als die andere rotzooi die in de bak zitten! komt toch niks meer van terecht. en die taakstraffen en dienstverlening is ook een wassen neus dus afschaffen. maarja het blijft het nederlands rechtssysteem he.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:36

Ik zeg: Laat hem lekker hoofd knijpermaker worden in de bak! Iemand de strot afknijpen! Is hij nou helemaal gek! (moet wel, anders stop je ook niet je leuter in een paard, maar dat terzijde)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:34

Ik zeg: laat die gek maar lekker lang brommen! Viezerik!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:59

Iemand die duidelijk niet helemaal goed is in zijn hoofd. Toen hij zich betrapt voelde zo in paniek raakte dat hij iemand anders zijn strot dichtkneep. Tsja...zo iemand moet je wel behandelen natuurlijk, al denk ik niet dat het helemaal goed komt. Er zit dan toch ergens een kronkel in je hersens. Maar wat is nou precies de tenlastelegging? Bestialiteit is in Nederland nog niet bij de wet verboden (ja, heel apart) maar misschien dat ze het op dierenmishandeling hebben gegooid.

Maargoed, wat ik me dan af ga vragen: Hoe krijgt hij het voor elkaar? Dat zo'n paard dat toelaat enz... Vraag me ook af in hoeverre een paard hier echt onder lijdt.

Sneu gevalletje hoor.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:32

Jeetje.... bij een van onze buurtgenoten is ook zoiets gebeurd- het zou best wel kunnen dat dat rond diezelfde tijd gebeurt is.. ; misbruik van de paarden en toen de man betrapt werd, werd de stalhouder ook bijna vermoord. Misschien was het wel dezelfde figuur..

@ Sigrid: misschien wel voor poging tot doodslag ( dichtkijpen keel)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:18

sigrid: er wordt niet gesproken over een leuter, vaak gaan die eikels een paard met stokken, heiningpalen e.d. te lijf. misschien dat iemand hier wel weet wat ie exact heeft gedaan met de dieren?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:56

Iemand in mijn omgeving doet het ook met dieren, heb echt al een paar keer moordneigingen gehad, maar daar heb k alleen mezelf mee. Haha! Maar die persoon doet t met mannen, vrouwen, dieren, echt met alles volgens mij. Bah!
Snap er echt niks van! Vind t zo triest!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:23

cow_girl schreef:
....Opruimen die handel! Frusty

inderdaad Ja

anneliesjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:13

iemand die dit doet is dus niet helemaal lekker in zijn hoofd!
hoe kan je het in je kop halen om een dier zo te misbruiken!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:36

Tja, de ex-man van mn vader (ja hij is homo) doet t ook met dieren. Vind het zo walgelijk! Stoom uit je oren