Maaike Heethaar: 'Ik heb heel veel geluk gehad'

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Maaike Heethaar: 'Ik heb heel veel geluk gehad'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 07:49

www.destentor.nl

'Het ging hard, heel hard. Misschien wel 50 kilometer per uur. Van de valpartij weet ik me niets meer te herinneren. In de ambulance dacht ik alleen maar: dit is einde oefening met de missverkiezing.''

Als Miss Overijssel behoorde Maaike Heethaar tot de prominenten van Toppers te Paard, een programma van RTVOost. In Geesteren kwamen een paar enthousiaste 'Toppers' weer in actie. Maaike Heethaar kwam met haar favoriete paard Twister in de barrage. Bij de laatste hindernis ging miss Overijssel volledig over de kop tegen de grond. De combinatie was vol in galop. Maaike Heethaar: ,,Toen ik daar op de grond lag, dacht ik dat ik alles kon vergeten. Ik had veel pijn aan de zijkant van mijn lichaam. Ik zou die avond met vriendinnen gaan stappen in Amsterdam. Ik wilde eigenlijk liever niet naar het ziekenhuis.''

Na foto's en een echo ging de stapavond niet door. ,,Ik moest ter observatie blijven. Ik ben zo blij dat ik niks gebroken heb. Voor hetzelfde geld is je gezicht helemaal naar de mallemoer. Het mooie is: Twister heeft de hindernis wel genomen. Dus ik heb wel gewonnen.''

Verwante artikelen:

[VN] Angela Esajas breekt been tijdens training Toppers te Paard
[VN] KNHS trekt handen af van Toppers te Paard
[ON] Klaagt Angela Esajas RTV Oost aan?
[ON] Finale Toppers te Paard tijdens CSI Twente
[VN] Acteur Jan Riesewijk wint tweede editie Toppers te paard

KiWiKo

Re: Maaike Heethaar: 'Ik heb veel geluk gehad'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:53

mag ik zeggen dat ik dit een enorme ego reactie vind van haar??

IKKE, IKKE, MIJN, IKKE..........

Hoest met het paard, is niet belangrijk.......... maar ze heeft wel gewonnen.......

misschien mijn frustratie Lachen

jokari

Re: Maaike Heethaar: 'Ik heb heel veel geluk gehad'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:00

pffft weinig compassie mee. Wat zit iemand die, zo lijkt het toch, niets met paarden heeft, op zo'n dier te doen. Scheve mond

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:10

hihi paardrijden is niet veilig Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:12

Zolang men denkt dat je paardrijden kunt leren in een paar weken zullen deze valpartijen blijven...
Paardrijden is gewoon geen sport die je wel ff doet...

Ze kunnen beter gaan dammen... ook veiliger voor de ego's van die personen en al helemaal voor die arme dieren...

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:16

KiWiKo schreef:
hihi paardrijden is niet veilig Haha! Haha!

Nee oke, maar een beginnende ruiter een springparcours in sturen is natuurlijk wel vragen om extra problemen.
Van die grietjes die na een val niet meer kunnen stappen bijvoorbeeld. De DRAMA.

Dat het arme beest pijn in zijn mond heeft omdat mevrouw geen evenwicht heeft, doet er dan helemaal niet toe. Mevrouw kan niet stappen, dus dat is het einde van de wereld Gestoord

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:17

ben het helemaal met je eens.............. absoluut

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:23

Ooooh okee! Dan ga ik straks nog even kijken Knipoog

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:45

Nou, dat heeft er dus ongeveer zo uitgezien:

Afbeelding
© 2008 Lisa Heethaar, Zwolle

De hindernis is wel niet heel hoog, ik schat ca. 60 à 70 cm., maar voor iemand die het voor het lolletje 'ff gauw' geleerd heeft, vind ik haar er niet eens heel beroerd op zitten.
Daarnaast vind ik het ook niet raar dat iemand, voor wie paarden en paardrijden slechts bijzaak zijn, op een andere manier op zo'n incident reageert dan de meeste mensen hier op Bokt zouden doen. Dit meiske kan naar alle waarschijnlijkheid in de loop van de komende paar jaar een duizelingwekkende hoeveelheid geld verdienen met haar uiterlijk en als deze valpartij lelijk was afgelopen, was die mogelijkheid in één 'klap' weg geweest. Dat vind ik wel iets om even in je oordeel mee te wegen, alvorens en masse over haar heen te vallen om haar te verketteren.

Edit 1: 50 km/u lijkt me overigens een wel wat erg optimistische inschatting van haar snelheid. Bij ons op stal staat sinds kort een draver, die wel getraind is voor de baan maar nooit gekoerst heeft omdat ie niet hard genoeg ging. Hij kon namelijk 'maar' 50, terwijl 55 toch wel dringend gewenst is om een beetje leuk mee te kunnen komen. Lijkt me dus stug dat je zo'n snelheid haalt in een springparcours met allemaal - voornamelijk korte - wendingen en hindernissen.

Edit 2: Typo in Edit 1.
Laatst bijgewerkt door Eirikur op 29-07-08 10:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:47

Dan moet ze niet mee doen aan zo'n programma...

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:07

Het allervervelenste vind ik dat er bij jou en mij niet zo'n drama achter weg zou komen( speculatie! ik weet het)

Maar op zo'n grietje duiken meteen 25 man af om haar maar veilig te houden, terwijl jij en ik met gedeukt ego en zweepje in de hand, op zoek zouden mogen gaan naar je paard....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:16

Citaat:
RAALTE - Miss Overijssel Maaike Heethaar is gistermiddag ontslagen uit het Twenteborg-ziekenhuis in Almelo. Daarin belandde de 23-jarige Raaltese zaterdagmiddag na een zware valpartij tijdens een springwedstrijd met paarden in Geesteren.

Zie ook:
Maaike Heethaar: 'Ik heb veel geluk gehad'

Heethaar liep bij de crash ondermeer inwendige bloedingen en een gekneusde nier op.

De springwedstrijd was een voortvloeisel uit het programma Toppers te Paard van de regionale omroep RTVOost. Hierin leren prominenten paardrijden. Willie Oosterhuis presenteert het programma. Vorig jaar raakte de bekende jurist Robert Speijdel ook behoorlijk geblesseerd na een valpartij van een paard tijdens opnames van dezelfde tv-serie.

De climax van het programma is een springwedstrijd voor de volle tribunes van het internationale springconcours in Geesteren. Deze wedstrijd, twee weken geleden, verliep zonder incidenten. Drie enthousiaste Toppers konden er niet genoeg van krijgen, onder wie de Sallandse blondine Maaike Heethaar.

Voor het programma had Heethaar nog nooit paard gereden. Na de val werd zij direct per ambulance naar het ziekenhuis in Almelo vervoerd. Na foto's en echo's bleek dat Heethaar pittige verwondingen had opgelopen: nekpijn, bloeduitstortingen, inwendige bloedingen en een gekneusde nier. ,,Ik dacht dat het gebeurd was met mijn kansen op Miss Nederland'', zegt Heethaar.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:22

KiWiKo schreef:
Citaat:
RAALTE - Miss Overijssel Maaike Heethaar is gistermiddag ontslagen uit het Twenteborg-ziekenhuis in Almelo. Daarin belandde de 23-jarige Raaltese zaterdagmiddag na een zware valpartij tijdens een springwedstrijd met paarden in Geesteren.

Zie ook:
Maaike Heethaar: 'Ik heb veel geluk gehad'

Heethaar liep bij de crash ondermeer inwendige bloedingen en een gekneusde nier op.

De springwedstrijd was een voortvloeisel uit het programma Toppers te Paard van de regionale omroep RTVOost. Hierin leren prominenten paardrijden. Willie Oosterhuis presenteert het programma. Vorig jaar raakte de bekende jurist Robert Speijdel ook behoorlijk geblesseerd na een valpartij van een paard tijdens opnames van dezelfde tv-serie.

De climax van het programma is een springwedstrijd voor de volle tribunes van het internationale springconcours in Geesteren. Deze wedstrijd, twee weken geleden, verliep zonder incidenten. Drie enthousiaste Toppers konden er niet genoeg van krijgen, onder wie de Sallandse blondine Maaike Heethaar.

Voor het programma had Heethaar nog nooit paard gereden. Na de val werd zij direct per ambulance naar het ziekenhuis in Almelo vervoerd. Na foto's en echo's bleek dat Heethaar pittige verwondingen had opgelopen: nekpijn, bloeduitstortingen, inwendige bloedingen en een gekneusde nier. ,,Ik dacht dat het gebeurd was met mijn kansen op Miss Nederland'', zegt Heethaar.
Verward Nu ben ik de weg kwijt. Als die finale 2 weken geleden al was, wat deed ze nu dan afgelopen zaterdag nog op een paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:28

Idd ze kon er geen genoeg van krijgen staat in het artikel

maar ook dit:
Citaat:
De springwedstrijd was een voortvloeisel uit het programma Toppers te Paard

dus heeft het dan nog met dat programma te maken?

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:18

Volle tribunes?? Valt nogal mee gezien de foto's, dan zal 50 km per uur ook wel gehalveerd mogen worden Haha!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:29

t was zeker niet vol, maar ook niet rustig.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:33

Dat ze mensen in korte tijd leren paardrijden , okeey !
Maar ze gelijk op een "springwedstrijdje" te zetten ?
Tja dan vraag je om zulke ongelukken .

Ze heeft niks met paarden denk ik dus logisch dat ze het alleen over haarzelf heeft misschien .
Toch vind ik haar bekkie helemaal niet zo intressant en vind het veel boeiender om te weten hoe het met het paard is afgelopen Lachen

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:50

onee de muts Tong uitsteken maar ik vind het zobiezo onverantwoord dat hele programma, die mensen hebben totaal geen gevoel met paarden en dat kun je er echt niet even instampen in 8 weken.. en voor springen is veel vertrouwen in je paard nodig,, maargoed das mijn mening Bloos

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:54

Tja als ik zo'n duikel had gemaakt dan zou ik me ook druk maken om mezelf hoor, ook om mijn paard: absoluut, maar minstens zoveel om mijzelf. Ze zal de schrik er wel behoorlijk in hebben gehad.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:00

ik zou me ook wel druk maken om mezelf maar op een andere manier. Ik zou kijken of ik nog enigszins heel ben en dan gelijk kijken naar me paard.
Zodra je merkt dat je niks gebroken hebt of niet leeg bloedt dan ga je je toch druk maken om je paard? niet of je gezichtje nog wel mooi genoeg is en of je die avond nog wel kunt stappen Verward

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:04

Marley schreef:
ik zou me ook wel druk maken om mezelf maar op een andere manier. Ik zou kijken of ik nog enigszins heel ben en dan gelijk kijken naar me paard.
Zodra je merkt dat je niks gebroken hebt of niet leeg bloedt dan ga je je toch druk maken om je paard? niet of je gezichtje nog wel mooi genoeg is en of je die avond nog wel kunt stappen Verward

Maar jij bent een paardenliefhebber (neem ik aan), dus dan kijk je daar heel anders tegenaan. Als ik aan een motorcross programma mee zou doen en over de kop zou vliegen dan zou het me ook geen moer interesseren hoe die dure motor eruit ziet. Het is natuurlijk iets anders dan een paard, maar voor een motorcrosser is die motor zo ongeveer z'n kind net zoals een paard voor ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:06

daarom is zo'n programma ook al zo belachelijk dat het gemaakt wordt...
Paarden zijn geen machines...

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:07

Ik weet niet, ik vind het een beetje kort door de bocht om haar te beoordelen op een nieuwsbericht. Die zetten er vaak ook in wat zij het beste vinden voor HUN verhaal. Ze kunnen haar neerzetten hoe ze willen door bepaalde reacties weg te laten en uitspraken van haar op een andere manier achter elkaar te zetten.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:10

runningkawa schreef:
daarom is zo'n programma ook al zo belachelijk dat het gemaakt wordt...
Paarden zijn geen machines...

Daar is alles mee gezegd. Heb je helemaal gelijk in. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:15

Pff is dit zoveelste ongeval niet hét bewijs dat paarden geen speeltjes zijn? Ik vind dit programma sowieso niet verstandig, het is ondoordacht om mensen een paar lessen te geven en ze meteen een wedstrijd te laten doen met honderden kilo's aan spieren en energie onder hun kont. Dat ze zich druk maakt om haarzelf snap ik wel, ze heeft totaal geen gevoel voor paarden zelf ontwikkeld en dat kan ook eigenlijk niet op zo'n korte termijn. Ze heeft geen idee dat een paard ook geblesseerd kan raken na een val van de ruiter. Zelfs als paardenliefhebber is het vaak zo dat ruiters zelfs éérst naar hun paard kijken en dán pas naar hunzelf. Althans, zo erg ben ik wel Bloos Ben een keer gevallen met paard en stond op om naar het paard te kijken, even later kwam ik erachter dan mijn enkel zwaar gekneusd was, kon er niet eens meer op lopen. Maar als ze zich daadwerkelijk druk maakte om het avondje uit vind ik haar best wel een triest geval hoor, alsof de hele wereld draait om uitgaan Lips are sealed