De Ronde verstevigt leidende positie NK vierspannen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

De Ronde verstevigt leidende positie NK vierspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 07:51

www.knhs.nl

Koos de Ronde heeft zaterdag tijdens het NK vierspannen in Beekbergen zijn leidende positie verstevigd. De menner uit Zwartewaal eindigde na de Australiër Boyd Exell en de Duitser Michael Brauchle als derde in het internationale deelnemersveld van de marathon. Alle overige Nederlanders eindigden achter De Ronde die op weg lijkt naar zijn tweede nationale titel, na Zelhem 2004 toen hij favoriet IJsbrand Chardon wist te verslaan.

In de tussenstand om het Nederlands kampioenschap heeft De Ronde een ruime voorsprong van bijna zestien punten op de nummer twee, Mark Weusthof. ,,Ik mag vijf fouten maken’’, zei De Ronde. ,,Hij moet er zes maken’’, zei Weusthof, pratend in diens eigen belang. Beide menners waren uiterst content over hun optredens in het zwaarste van de drie onderdelen. De weersomstandigheden in Beekbergen, heet en benauwd, zorgden voor een ware slijtageslag. ,,Extreem warm”, zei De Ronde.

De paarden van zowel De Ronde als Weusthof toonden zich echter topfit. ,,Ik ben klaar voor het WK”, zei De Ronde, met een verwijzing naar het toernooi dat van 3 tot en met 7 september in het Betuwse Beesd wordt gehouden. ,,We staan er goed voor”, zei ook bondscoach Tjeerd Velstra die op 6 augustus de drie leden van de WK-equipe bekend zal maken. Theo Timmerman, niet in Beekbergen gestart, krijgt volgende week in het Duitse Riesenbeck nog een kans om zich te bewijzen. Een andere concurrent, Herman ter Harmsel, maakte zaterdag in de marathon een kostbare fout.

De Ronde kwam de marathon zonder kleerscheuren door, Weusthof had in de voorlaatste hindernis een kleine miscommunicatie met zijn span en raakte het hout. ,,Dat heeft mij de overwinning in de marathon gekost, maar ik heb toch een goed gevoel aan overgehouden”, zei de menner uit het Overijsselse Rossum. ,,Je ging te zacht”, luidde het commentaar van De Ronde aan het adres van de nummer twee. De koploper in het NK nam zelf in de waterhindernis de alternatieve route, wenste geen overbodige risico’s te lopen. ,,De paarden heel houden, dat is ook belangrijk”, zo luidde de complimenten van keuzeheer Velstra.

NK vierspannen.
Uitslag marathon: 1. Koos de Ronde (Zwartewaal) 74,93, 2. Mark Weusthof (Rossum Ov) 75,13, 3. Peter de Ronde (Zwartewaal) 84,04, 4. Ton Monhemius (Halfweg) 84,86, 5. Harry de Ruyter (Kessel Lb) 86,53, 6. Edwin van der Graaf (Honselersdijk) 87,42, 7. Ad Aarts (Liessel) 87,42, 8. Hans Heus (Eerbeek) 92,73, 9. Edwin Spek (Putten) 102,70, 10. Piet de Ronde (Zwartewaal) 122,32, 11. Martin Elders (Hengelo Gld) 136,09, 12. Herman ter Harmsel (Rijssen) 136,09.

Stand NK na dressuur en marathon: 1. Koos de Ronde 118,83, 2. Weusthof 134,39, 3. Monhemius 143,61, 4. De Ruyter 146,18, 5. Peter de Ronde 148,42, 6. Aarts 151,16, 7. Heus 151,61, 8. Van der Graaf 157,95, 9. Spek 178,35, 10. Ter Harmsel 187,16, 11. Piet de Ronde 190,03, 12. Elders 202,80.

Uitslag marathon CAI Beekbergen: 1. Boyd Exell (Australië) 73,74, 2. Michael Brauchle (Duitsland) 74,53, 3. Koos de Ronde 74,93, 4. Mark Weusthof 75,13, 5. Daniel Würgler (Zwitserland) 78,13.
Stand: 1. Exell 112,65, 2. Koos de Ronde 118,83, 3. Würgler 121,52.

Volledige uitslag: http://www.caibeekbergen.nl

Verwante artikelen:

[VN] Menner Koos de Ronde als favoriet van start op NK
[VN] Koos de Ronde slaat zijn eerste slag op NK vierspannen

kally

Re: De Ronde verstevigt leidende positie NK vierspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:00

Zo gaat ie goed, ff zijn hoofd erbij houden en zijn paarden bij de les en de 2 e
title is binnen........Wij gunnen het hem.....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:53

Go Koos Haha!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:54

Ben er gister geweest en hij reed echt super! Zoveel punten zal hij wel niet weggeven met de vaardigheid op Mark Weusthof!
Hoop wel dat Mark na het WK mag! Clown

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:16

Ben helaas niet geweest. Ben in Rotterdam gebleven om de paarden te voeren.
Ik hoop dat hij vandaag gewoon een nette vaardigheid rijdt, dan komt het wel goed. En ik duim ook voor Peter en Piet natuurlijk Haha!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:33

Wauw goed hoor!

xQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:11

GaitMonster schreef:
Ben er gister geweest en hij reed echt super! Zoveel punten zal hij wel niet weggeven met de vaardigheid op Mark Weusthof!
Hoop wel dat Mark na het WK mag! Clown

Ik ben ook geweest! Tong uitsteken

xQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:13

Het was echt heel erg warm in Beekbergen Boos!
Het was wel heel erg gezellig. Echt super jammer dat Herman die fout maakte. Zijn achterpaarden kwamen met het ding (ik weet niet meer hoe het heet) dat zorgt dat ze de voorpaarden niet kunnen bijten tegen de voorpaarden aan en toen ging het hele hoofdstel af Boos!
(volgens mij ging het zo Tong uitsteken ) En daarna was hij helemaal uit concentratie en is hij 2x naja niet vastgereden maar stil gestaan.
Helaas is er voor Herman nu waarschijnlijk geen plekje meer in het team Boos!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 17:26

He did it again!!!!!!!!

Gefeliciteerd Koos........

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:32

xQuinta schreef:
Het was echt heel erg warm in Beekbergen Boos!
Het was wel heel erg gezellig. Echt super jammer dat Herman die fout maakte. Zijn achterpaarden kwamen met het ding (ik weet niet meer hoe het heet) dat zorgt dat ze de voorpaarden niet kunnen bijten tegen de voorpaarden aan en toen ging het hele hoofdstel af Boos!
(volgens mij ging het zo Tong uitsteken ) En daarna was hij helemaal uit concentratie en is hij 2x naja niet vastgereden maar stil gestaan.
Helaas is er voor Herman nu waarschijnlijk geen plekje meer in het team Boos!

Dat ding heeft niks te maken met het feit dat ze de voorpaarden niet kunnen bijten hoor. Dat ding zit onder aan een bit. Zodat de leidsel van de voorpaarden niet tussen het bit en de mond van een achterpaard kan komen.
Hij bleef dus gewoon met zijn bit aan een leidsel oog van een voorpaard hangen waardoor er mega veel druk op het hoofdstel kwam te staan en het hoofdstel scheurde dus gewoon door.
Gewoon even tussen neus en lippen door hoor haha.
Tja jammer van Herman hoor maar ja zo hadden wij in hindernis 1 een paard plat liggen. Sh*t happens.