Ik was de bestuurder van de auto, maar het verhaal dat in de pers verschenen is klopt niet.
Ik reed met (gelukkig een lege) trailer in de richting van Emmen en keurig volgens de regels rond de 80 km. Sommige automobilisten vinden dat erg irritant en vinden het kennelijk nodig om in een bocht te gaan inhalen. Mijn auto was zwaar genoeg, maar als je aangereden wordt tot twee maal toe van achteren kun je het niet recht houden, geloof mij maar.
De eerste keer (de linkerachterkant van de trailer) dat ik geraakt werd, kon ik het dacht ik wel op de weg houden, maar kennelijk stond de trailer al dwars achter de auto. Toen kreeg ik weer een tik, nu op het linker voorwiel en kwam ik omgekeerd met de hele combinatie op de andere weghelft terecht.
Gelukkig waren er niet meer tegenliggers, want anders had ik hier waarschijnlijk niet kunnen reageren!
Ik gleed achteruit richting de sloot. Auto, maar ook de trailer zijn totaal los........
Al met al een erg enge ervaring en hoop een waarschuwing voor anderen, kijk uit met inhalen van trailers, maar natuurlijk ook van andere auto's.