Twee koetsen slaan over de kop in Enschede

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Twee koetsen slaan over de kop in Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 07:19

www.tctubantia.nl

Een tochtje met een koets is voor twee vrouwen uit Enschede (24 en 37) in het ziekenhuis geëindigd. Twee combinaties paard en wagen reden donderdag omstreeks 20.30 uur achter elkaar over de Witbreukweg.

Plotseling sloeg het achterste paard op hol. Daardoor kwam het linkervoorwiel van de koets tegen het achterwiel van de voorste wagen. Beide koetsen sloegen daardoor over de kop. Alle in totaal acht inzittenden kwamen ten val.

De 24- en de 37-jarige raakten dusdanig gewond dat zij met rug- en armletsel naar het ziekenhuis werden overgebracht. Waardoor het paard op hol sloeg, is niet bekend.

_Patriciaa

Re: Twee koetsen slaan over de kop in Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:34

Jeetje! Bloos!
Hoop dat alles goed komt met de twee!
hoe is het met de paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:00

Ik zat op de achterste koets.

Paarden: goed. Achterste (Welsh Cob) een klein wondje, voorste (een tuiger) meerdere. Woensdagavond waren ze allebei rad. Gistermorgen was de Welsh Cob wat stijf, de tuiger helemaal ok. Gisteravond beide weer voor de koets geweest, de tuiger liep toch niet helemaal goed (maar voor de koets ging goed), Welsh Cob liep goed.

Mensen: één open botbreuk net onder de elleboog (wordt dinsdag bekeken of het geopereerd moet worden), de ander een gebroken rib en heel veel schrammen en blauwe plekken. Ze hebben beide de nacht in het ziekenhuis doorgebracht en ze mochten gistermiddag naar huis. De laatste is een goede vriendin van me. ik heb vannacht ook bij haar thuis geslapen ter begeleiding bij in- en uit bed komen, aankleden en dergelijke.

Koetsen hebben allebei wel enige herstelwerkzaamheden nodig, maar das ook niks ernstigs.

Wat betreft het artikel: tellen kunnen ze niet, maar we waren met z'n negenen en ik ben de enige die op de (achterste) koets heeft kunnen blijven zitten. Ik zat linksvoor (kon er dus toch niet af) en heb instinctief eerst het paard stil gezet voor ik af ben gestapt. Heb dus zelf helemaal niks.

Ik vermoed dan ook dat ze mij zijn vergeten mee te tellen; toen politie en ambulance arriveerden had ik al samen met iemand anders de paarden naar huis gebracht (gebeurde misschien 700 meter van stal op de terugweg), mensen gezocht die ze konden verzorgen en de auto gepakt en terug gereden. Politie en ambulancepersoneel hebben me geen van allen ook maar IETS gevraagd...

Ik heb het verhaal hier al uit getypt: [***] @ [HK] Druktemakers maken hun eigen graag dik

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:28

Nou gelukkig valt het allemaal nog mee, Nouks!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:42

jemig nouks dat moet verschrikkelijk zijn geweest!!
Gelukkig dat het achteraf nog redelijk meevalt, 2 van de 9 gewond en de paarden ok, het had heel veel erger af kunnen lopen zeg Bloos!
super ook dat de paarden toch meteen weer voor de koets hebben gestaan!

heel veel sterlte gewenst voor iedereen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:49

Mja is natuurlijk wel slim om ze direct weer even mee te nemen. Eigenaar zelf kon het gezien zijn lichamelijke conditie voorlopig niet, dus heeft iemand anders ze gisteravond allebei even mee genomen. Twee mensen die donderdag ook op de koets zaten, zijn gisteravond direct ook weer mee gegaan. Daarnaast gaan er twee mensen sowieso niet meer op de koets zitten, de overige vijf (waaronder ikzelf en de vriendin met de gebroken rib) denk ik wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:50

[***] schreef:
Ik zat op de achterste koets.

Paarden: goed. Achterste (Welsh Cob) een klein wondje, voorste (een tuiger) meerdere. Woensdagavond waren ze allebei rad. Gistermorgen was de Welsh Cob wat stijf, de tuiger helemaal ok. Gisteravond beide weer voor de koets geweest, de tuiger liep toch niet helemaal goed (maar voor de koets ging goed), Welsh Cob liep goed.

Foutje in tijdsbeeld:

Donderdagavond is het dus gebeurd, toen waren ze allebei rad, gistermorgen en gisteravond is dus vrijdag.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:09

kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat bokt "vol"staat met zulke berichten.Het is toch niet meer gewoon dat er zoveel ongelukken met ook slechte afloop gebeuren.Is dit iets van de laatste tijd of was dit voor het tijdperk bokt ook al>vroeger hoorde je dit dus amper. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:10

"Vroeger" cq. "nu": internet Knipoog
De nieuwsredactie probeert allerlei nieuws te plaatsen, het staat op internet, ze lezen het (of worden getipt, weet ik veel), ze plaatsen het.

Vroeger zal het ook geregeld zijn gebeurd, maar dan stond het op z'n hoogst in de regionale krant.

Puur omdat het op Bokt staat, lees jij (Zuid-Holland) het dus nu ook.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:31

Dat moet wel even schrikken zijn geweest, helaas zijn zulke dingen lastig te voorkomen.

gelukkig is het allemaal nog vrij goed gegaan nouks, erg knap dat jullie direct weer de dieren rustig ervoor konden laten.

offtopic: volgens mij heb ik je weleens in atak gezien nouks.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:39

"Vroeger," toen het gebruik van paard-en wagen nog net zo gewoon was als nu de fiets en de auto, kwam het idd wel voor dat paarden er vandoor gingen. Maar toen waren er dus ook véél meer aangespannen paarden op straat, en die aangespannen paarden stonden ook veel meer uren ingespannen, en dat dag in dag uit...

Ikzelf denk dat er zoveel berichten verschijnen omdat het nu de tijd van het jaar is dat veel mensen uit rijden gaan, vanwege het warmere weer en de vakantie en ja, dan krijg je ook meer ongelukken in het nieuws.
En daarbij, de paarden van nu zijn frisser, onder meer omdat ze niet meer regelmatig hele dagen voor de kar staan.
Ook de koetsiers maken minder uren, en dat kan in sommige gevallen ook schelen.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:10

Jemig Nouks, dat is niet niks zeg. Ik hoorde het al van je. Zelf heb ik ook ooit eens van heel (veel te) dichtbij een dergelijk ongeluk met een huifkar meegemaakt en sindsdien probeer ik alle soorten aanspanningen te vermijden, gewoon omdat ik teveel geschrokken ben toen.

Ik wens alle gewonden veel beterschap en ben blij dat de schade relatief meeviel en de paarden niet ernstig gewond zijn geraakt!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:15

Beterschap en gelukkig is het relatief allemaal goed afgelopen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:13

Nogmaals sterkte Nouks! Ben iig blij te horen dat jij er goed van af bent gekomen, hopelijk zijn de gewonden ook snel weer de oude.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:18

Spannende actie Nouks, moet je niet te vaak doen! Sterkte ermee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:08

Dank jullie wel!

Om nog even terug te komen op het "waarom haalt dit de kranten/Bokt/etc": ik heb nog een reden ontdekt. Toen ik het vandaag in de Telegraaf zag staan, bedacht ik me dat het wel héél heftig komkommertijd moest zijn momenteel. Duidelijk paginavulling wanneer zoiets de landelijke kranten haalt, lijkt me Rolleyes

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:07

Ja, de komkommertijd speelt ook mee, maar ik denk dat de vakantietijd, het weer en dus meer ritten en daardoor meer kans op incidenten ook meespelen. Ja