www.academybartels.com
Vanaf vandaag gaat het avontuur Hong Kong beginnen. Mijn groom Anja gaat in haar eentje al vertrekken richting onze Olympische accommodatie. Zij gaat ervoor zorgen dat alles kant en klaar is, op het moment dat de paarden zaterdagochtend in Hong Kong aan komen. Zij zal de stalindeling maken en alle bedden voor de Nederlandse dressuur- en eventing paarden vast opmaken.
‘Een spannende reis om in je eentje te maken, maar wel erg leuk dat het nu echt gaat beginnen', vindt Anja. De quarantaine periode zit er dus bijna op. Op het moment dat Anja de quarantaine gaat verlaten, neem ik haar plek in en zal ik zorgen dat alle spullen van Sunnie vanavond op de vrachtwagen richting Schiphol gaan. Alle paarden zullen deze laatste dag voor de reis, alleen wat licht werk doen, zodat ze fit aan de reis kunnen beginnen. Vanavond blijf ik in Handel slapen, zodat ik morgen ochtend op tijd op stal kan zijn, om samen met de andere grooms, de paarden nog lekker wat te laten stappen en grazen, voordat we om 7.20 u de paarden op de vrachtwagen gaan laden. Alle paarden gaan met een transporteur, in één vrachtwagen richting schiphol(strikte regelgeving). Dan moeten ze daar nog een hele poos wachten voordat ze het vliegtuig ingaan, en om 15.20u gaan we vliegen. Ik mag helaas niet bij Sunrise, maar zit wel in hetzelfde vliegtuig. Sunrise staat samen met Salinero in één container en Willeke, de groom van Salinero, zal ook voor Sunrise zorgen. Dus dat komt dan toch wel goed! Al met al zal het een spannende trip gaan worden.
De afgelopen dagen ben ik hier en daar nog even langs geweest om nog even kort afscheid te nemen en de komende reis door te nemen. Zoals bijvoorbeeld bij de eigenaren van Sunrise , de familie Smarius. Zij komen natuurlijk ook naar Hong Kong om ons aan te moedigen, maar ik wilde hun natuurlijk nog even bijkletsen over hoe het met Sunnie gaat in de quarantaine,de laatste stand van zaken en de planning van de reis. Vandaag ben ik nog even bij oma geweest, voor wie het allemaal ook extra spannend is, omdat een groot deel van de familie ook af zal reizen naar China. En een maand weg is eigenlijk toch erg lang! Zo voelt het nu, maar ik wed dat de tijd zal vliegen en dat het als we straks terug zijn, lijkt of we maar een week weg geweest zijn!
Veel groeten,
Imke