Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
savath schreef:
Cayenne schreef:Mag je een hengst die nog nooit heeft gedekt wel uberhaupt een dekhengst noemen?![]()
@Tyleysmiley, die pagina doet het niet.
Citaat:In 1985 ging Prizrak naar Tervete stud in Letland waar hij enkele Arabische
merries dekte en ook gebruikt werd in de fokkerij voor moderne sport paarden.
Citaat:In de winter van 1996 werd na vele onderhandelingen Prizrak verkocht en
getransporteerd naar België, waar hij helaas op 27-jarige leeftijd stierf zonder daar een merrie gedekt te hebben
Jannepauli schreef:Las ik goed dat het paard ten tijde van het overlijden al 27 jaar oud was? Hoe realistisch is het om op die leeftijd nog van een dekhengst te spreken? Als hij nou nog een 'jonge god' geweest was dan zou je je kunnen voorstellen dat hij jarenlang voor heel veel goedgekeurde nakomelingen had kunnen zorgen en dan zou je op basis daarvan misschien tot een aardig inkomensplaatje kunnen komen. Maar een 'tijdslijn' toepassen vanaf 27 jaar, leert dat die schade vast niet zo hoog had zullen zijn.
Ik vraag me af hoe reëel deze uitspraak is..
Citaat:PRIZRAK*
gr 1970
ARABIAN
died September 1993
Jannepauli schreef:Las ik goed dat het paard ten tijde van het overlijden al 27 jaar oud was? Hoe realistisch is het om op die leeftijd nog van een dekhengst te spreken? Als hij nou nog een 'jonge god' geweest was dan zou je je kunnen voorstellen dat hij jarenlang voor heel veel goedgekeurde nakomelingen had kunnen zorgen en dan zou je op basis daarvan misschien tot een aardig inkomensplaatje kunnen komen. Maar een 'tijdslijn' toepassen vanaf 27 jaar, leert dat die schade vast niet zo hoog had zullen zijn.
Ik vraag me af hoe reëel deze uitspraak is..