Amerikaans Olympisch team komt naar CH de Wolden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Amerikaans Olympisch team komt naar CH de Wolden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 06:54

www.stegen.net

De Amerikaanse Olympische springploeg maakt zaterdagavond haar opwachting tijdens het internationale CH De Wolden in Veeningen. Het is voor het team de laatste test voordat de paarden naar Hongkong worden gevlogen. De acht dagen daarvoor gaan de viervoeters in quarantaine in de manege van Roel Koopmans in Fluitenberg.

Hoewel het CH De Wolden, dat van 17 tot en met 27 juli gehouden wordt, pas de vierde editie beleeft mag het zaterdagavond, de dag voordat de Grote Prijs De Wolden wordt verreden met deelname van onder anderen de Nederlandse Olympia-gangers Marc Houtzager en Angelique Hoorn, de Amerikaanse springploeg welkom heten. Het team bestaat uit Beezie Madden, Mclain Ward, Will Simpson, Laura Kraut en reserve Ann Kursinsky, en staat onder leiding van George Morris.

Dat het Olympische team in Drenthe verblijft heeft veel te maken met de goede contacten die oud-Europees kampioen Johan Heins uit De Wijk met de Amerikanen onderhoudt. ,,Ik ken de teamleden erg goed en kom ze regelmatig tegen. Beezie Madden was vorig jaar ook al op het CH De Wolden maar dat was toen voor de De Wolden Summer Sale, een paardenveiling waar ze toen ook een paard kocht. Ze willen zich graag in de luwte voorbereiden op de Olympische Spelen en waar kan dat beter dan in Drenthe. Enkele teamleden zijn al sinds het CHIO van Aken met hun paarden bij de familie Koopmans in Fluitenberg. De ploeg is donderdag helemaal compleet en wordt de blik helemaal op de Olympische Spelen gericht."

De komst van het Amerikaanse team heeft voor het echtpaar Koopmans in Fluitenberg heel wat gevolgen voor de dagelijkse gang van zaken. Ria Koopmans: ,,Een paar ruiters zijn al vanaf de wedstrijd in Aken bij ons. Dat betekent niet alleen de ruiters met hun paard, maar ook hun hele hebben en houden. Hun komst was echt een complete volksverhuizing. Wat hebben die wat spullen bij zich zeg. Dat is ook logisch want ze zijn natuurlijk al maanden van huis. Op zich is het wel heel bijzonder dat ze bij ons zijn. Dat maak je waarschijnlijk maar één keer mee."

Zaterdagavond staat de laatste oefenronde tijdens het CH De Wolden op het programma. Daarna gaan de paarden acht dagen in quarantaine. Na afloop daarvan wordt het team met de paarden vanaf (waarschijnlijk) Schiphol naar Hongkong gevlogen.

Marigold

Re: Amerikaans Olympisch team komt naar CH de Wolden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:08

komt dat ook op filmloop?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:37

Ik ga het live bekijken Lachen

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:43

filmloop zend inderdaad uit.
Prachtig georganiseerd concours. Ja

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:47

Martine_R schreef:
Ik ga het live bekijken Lachen

Wou ik ook doen, maar ga dan op vakantie.. Huilen

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:41

pas op voor loslopende Amerikanen Schijnheilig

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:54

_Rianne_ schreef:
pas op voor loslopende Amerikanen Schijnheilig

ervaring?? Schijnheilig

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:13

*LOL*

Sure!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:01

was weer een zeer geslaagde avond! Ja

Alleen ontging mij even waarom Beezie Madden Judgement én Authentic startte? Verward