De quarantaineperiode voor de olympische springpaarden, die aanstaande vrijdag begint, stelt bondscoach Rob Ehrens voor dilemma’s. Op diezelfde dag vindt namelijk in Hickstead de zesde etappe van de Samsung Super League plaats. Na deze ronde wachten nog twee wedstrijden; in Dublin en Barcelona (finale). Wie moeten daar nu naar toe? ‘Je hoort mij niet zeggen dat we op volle sterkte naar Groot-Brittannië vertrekken, maar we hebben in Nederland momenteel een brede groep ruiters die op topniveau behoorlijk mee kan komen. Ik heb er vertrouwen in dat deze ruiters een goede prestatie neer gaan zetten’, zegt Ehrens.
Voor Hickstead heeft Ehrens een beroep gedaan op Jur Vrieling met VDL Emmerton, Gerald Geessink met Casco, Wout Jan van der Schans met P-Pilot of Sir Corland en Mathijs van Asten met VDL Groep Castella.
ik geloof dat jur en mathijs(en de andere) net zo goed daar zullen presteren als de andere in hong kong
Denk dat ze nog wel voor verrassingen kunnen zorgen, niet de hele wereld let op hun maar op de rest in Hongkong. Ligt er in Hickstead toch wat minder druk achter.