Succes voor Greve en Smolders in San Patrignano

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Succes voor Greve en Smolders in San Patrignano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 18:52

knhs.nl

Nederlandse springruiters actief op vele fronten
De Nederlandse springruiters waren dit weekeinde actief in geheel Europa. Zo waren Marc Houtzager (Rouveen) met Opium VS en Gerco Schröder (Tubbergen) met Eurocommerce Berlin naar het Italiaanse opvangcentrum voor drugsverslaafden San Patrignano gegaan. Daar verraste Nederland drie jaar geleden door met het team brons te winnen op het EK. In het Zweedse Falsterbö stond een landenwedstrijd op het programma en in het Spaanse La Coruna was Leon Thijssen (Baarlo) actief met Olaf. Verder waren er nog wedstrijden in het Duitse Spangenberg, het Franse Royan en werd in Praag en in het Portugese Azeitao zeer succesvol gestreden door de Nederlandse junioren en Young Riders in hun kampioenschappen springen en dressuur.

Willem Greve (Weerselo) zegevierde met de van Celano afstammende Uceline op de openingsdag (vrijdag) van dit concours in een wedstrijd voor jonge springpaarden. In deze wedstrijd legde Marc Houtzager beslag op de zesde plaats met Utopie en werd Eurocommerce Baltimore met Gerco Schröder negende.
In de tweede wedstrijd op de openingsdag, een twee fasen wedstrijd, reden zowel Willem Greve (15e), nu met Tarron, als Gerco Schröder (16e) met Eurocommerce Berlin een dubbele foutloze ronde. In tegenstelling tot Harrie Smolders (Hoge Mierde) reden zij zich niet in het geld, iets wat Smolders wel deed met Exquis Powerfee door tiende te worden.
De derde wedstrijd op de openingsdag was Harrie Smolders met Walnut de Muze in de barrage Markus Ehning en Marco Kutscher net te snel af. Smolders verdiende met deze zege 12.500,-- euro. Gerco Schröder legde met Eurocommerce Seattle beslag op de zesde plek, terwijl Marc Houtzager met Selma 12de werd.

Op de tweede dag werden Greve en Houtzager met resp. Uceline en Utopie tweede en derde, achter de Amerikaanse Laura Kraut met Billy Bianca. In de tweede wedstrijd op zaterdagavond ging de zege naar Harrie Smolders met Exquis Powerfee, die in de winning round het snelste was. In het de zaterdagavond afsluitende jacht reden drie Nederlanders - Schröder, Houtzager en Vincent Voorn - hun Olympische paarden uiterst behoedzaam rond als trainingsronde. Op zondagavond begint de Grote Prijs van San Patrignano om 21.30 uur.

IndianSummer

Re: Succes voor Greve en Smolders in San Patrignano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:54

Goed voor het vertrouwen van Berlin. Gerco zal vast met een goed gevoel richting Hong Kong vertrekken!

shifratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:04

Nou dat konden ze goed gebruiken. Nu met volle moed naar de Spelen!!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:15

Marco poedersuiker Nagelbijten / Gniffelen
Die ruiter kende ik nog niet!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:11

K utscher

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 21:52

Ken je die niet? Hele bekende ruiter hoor Haha!

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:50

Marco poedersuiker haha, het kostte me heel lang denken hoor Tong uitsteken Gelukkig kwam Moonie me gauw redden Afgod Thanks, ik was er nooit zelf op gekomen, terwijl ik dan wel weer van K-utscher gehoord heb. Het kwam gewoon even niet in me op denk ik Clown

Goed, nu nog ff echt reageren dan... dan zitten Gerco en Berlin hopelijk nu weer in het juiste wedstrijdritme en kunnen ze rustig naar HongKong gaan om daar te presteren. We gaan het meemaken!! (oké ik geef toe, op tv dan Tong uitsteken) Maarreuh... de anderen hebben het ook wel goed gedaan dan OK dan!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 23:05

ze stonden net 12de

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:45

gelukkig, berlin heeft het nog steeds door, dat gaat goed komen!!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:53

berlin heeft een cool karater hoor

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 00:45

En die Billy Bianca ging me een partij hard. hárd.. mensen lief.