Hippische vakantie in oostrand Dronten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Hippische vakantie in oostrand Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 06:35

www.destentor.nl

Mogelijk krijgt Dronten een hippisch recreatiepark.
Een ondernemer heeft interesse om in de oostrand van de gemeente een bungalowcentrum speciaal voor paardenliefhebbers te beginnen, meldt wethouder Hillebrand Koning. Bij de vakantiehuisjes worden stallen geplaatst. Kortom, je gaat op vakantie en neemt je paard mee. Ook moeten er een manege komen, een rijbaan en andere voorzieningen. Bedoeling is om het park aan te sluiten op een netwerk van rijpaden, zodat de gasten de omgeving kunnen verkennen met hun paard. De ondernemer is in gesprek met verschillende bedrijven in de oostrand, aldus Koning.

Volgens de wethouder is de gemeente aan het 'verpaarden', een verschijnsel dat zich in Overijssel al nadrukkelijker schijnt voor te doen.

Het is een trend, om stallen te bouwen in woonwijken en recreatieparken. Koning wil ook praten over 'stallen aan huis' in Dronten-West. De nieuwe Flevomanege komt dichtbij de nieuwbouwwijk te liggen, wellicht is er een soort verweving mogelijk.

'Wonen bij je paard': in de Noordoostpolder zijn er al concrete plannen voor. De Almeerse projectontwikkelaar Indio & Co wil onder deze naam een wijk bouwen bij het Kuinderbos bij Bant. De belangstelling is groot, zegt Wally Stahlberg, mede-directeur van Indio & Co. Ruim negenduizend mensen hebben zich ingeschreven voor een woning. Terwijl hij rekent op zo'n 65 woningen.

Overigens is het nog niet zeker of de wijk er komt. "De gemeente wil wel meewerken, de provincie doet moeilijk", zegt Stahlberg. "En ondertussen doet het hele land ons na."

denbine

Re: Hippische vakantie in oostrand Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:18

Na 10 jaar in Dronten paarden te hebbe gehouden, ben ik toch echt tot de conclusie dat de gemeente en omgeving absoluut niet paard vriendelijk is!
Ook voor vakantiehouders, kan ik me niet voorstellen wat je in dronten wil doen!!!! Denk dat e meeste toch liever de Veluwe, Zeeland etc aan willen doen.

De ruiterpaden zijn al jaren waardeloos in Dronten, slechte klei bodem, veel verkeer, mountainbikers etc.
En daarbij is dronten nou ook niet echt een gezellig dorp.
Mag dan wel een heel nieuw centrum hebben maar kan nou niet zeggen dat het er gezellig en sfeervol is!!!!!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:38

Hier nog iemand met dezelfde mening, en welke geweldige ruiterpaden? Of het moet de laatste paar jaar enorm verbeterd zijn, 5 jaar terug was het dramatisch

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:40

zal ook niet beter worden. een en al kleibende, daarna hadden ze er houtschillen over gegooid werd het nog gladder!
Alle paden worden gebruik door het verkeer van staatsbosbeheer, wandelaars met honden en mountainbikers een grotte modderpoel !!!!!!
Ik zou nooit geld uitgeven aan ruitersport in deze omgeving.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:20

Ik heb nog nooit in Dronten gereden, zelf wel veel in Biddinghuizen (gem. Dronten)
Hier zijn toch wel redelijk goede paden hoor, maar mijn voorkeur gaat wel uit naar de Veluwe.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 13:17

Ik woon in Dronten..en vraag me af waar het de bedoeling is...(roggebot valt ook onder Dronten en daar is het leuk rijden)

En ze zijn er echt wel mee bezig om het te onderhouden(maar bijv het wisentbos valt niet onder de hoede van gemeente Dronten...

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 13:31

Ik denk dat hier gaat om Dorhout Mees. Dat zit bij het water , tussen biddinghuizen en Harderwijk. Ik heb al eerder gehoord dat zij iets dergeliks van plan waren.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:29

het roggebot is ook niet meer wat het ooit was, kale bedoening nu en na 2 keer heb je t wel gezien

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:22

denbine schreef:
het roggebot is ook niet meer wat het ooit was, kale bedoening nu en na 2 keer heb je t wel gezien

Dank je wel Bloos ben er nog nooit geweest en de paarden staan er nu ongeveer al bijna een half jaar. Haha!
We gaan zeker nog een keer als het weer een beetje mee zit.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:26

denbine schreef:

Nou, ik heb het erg nog steeds naar me zin...maar jij woont waarschijnlijk nu op een plek waar je je helemaal thuis voelt.. Knipoog

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 23:17

het roggebot is een fijn bos om naar buiten te gaan, maar het is geen veluwe of de duinen en zal het ook nooit worden.
Voor wat jaren terug was het er heerlijk voor ze alles plat walsde en omver gooiden het word steeds meer een "commercieel" bos. maar als je dan in de buurt van dronten iets wil dan inderdaad het roggebot

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 08:34

Nee het is inderdaad geen veluwe..maar 't Harde is vlakbij waar je ook heerlijk kunt rijden...dus er zijn uitrijmogelijkheden genoeg!!
Je kan in ieder geval op zoek naar "kabouters"in het roggebot..Lachen

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:20

haha ja het kabouterbos!!! maar net wat je zelf zegt het harde is dichtbij, mijn mening is dat dronten nooit een paarden stad gaat worden

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:59

't Harde heeft zeker een superfijn bos! Net zoals Doornspijk. Lachen Jammer dat er haast geen ruiterpaden hier zijn.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:56

Tja, we zullen het moeten doen met wat de gemeente aanlegd.
Ik het bos bij walibi kan je overigens ook wel leuk rijden... tja het is geen veluwe, maar we vermaken ons daar ook prima!

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:15

ze zijn nu wel bezig(of zijn net klaar) in het wisentbos met ruiterpaden, iets van 9 km ofzo? heb er nog niet gereden maar er ligt nu mooi zand op de paden zag ik..

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:33

9 km in het wisentbos?....nou nou...Zeker gerekend in rondjes..Lachen

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:19

geen idee volgens mij ook richting lelystad langs t water.. en ze zouden een `paardvriendelijke` brug gaan maken over t kanaal maar of dat doorgaat Verward