Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 13:24

www.destentor.nl

De Partij voor de Dieren is een hele andere mening toegedaan dan de mensen die met sportdieren werken. Sportdieren zijn bijvoorbeeld paarden, sledehonden en duiven, maar ook vissen.

Bestuurslid Ton Dekker: "Het probleem van sport met dieren is dat de dieren hierbij vaak in hun gezondheid en welzijn worden aangetast. Dat geldt in hoge mate voor het hengelen dat er op gericht is om vissen met een haak te vangen. Maar ook andere vormen van 'sport' kunnen dieren in hun welzijn benadelen door dieronvriendelijke trainingsmethoden, overbelasting en door vervroegd doden van dieren die bij het teruglopen van hun prestaties worden afgedankt. Zo verdwalen ten gevolge van de extreme eisen van de duivensport in Nederland jaarlijks honderdduizenden postduiven tijdens wedvluchten en komen vervolgens in vogelopvangcentra en in steden terecht, waar opvang en verzorging van deze dieren en hun nakomelingen gepaard gaat met veel kosten. De Partij voor de Dieren staat wel positief tegenover behendigheidstraining en spelvormen voor honden, waarbij geen wedstrijdelement of winstbejag aanwezig is, mits de dieren niet in hun gezondheid en welzijn worden aangetast.

Wij stellen in het algemeen voor om met strenge regelgeving het welzijn van dieren die in sport en recreatie worden gebruikt, te waarborgen. Wij denken hierbij ook aan verboden.''

Rana

Re: Partij voor de Dieren: regelgeving strenger voor sportdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:28

spreek dan maar eens heel duidelijk uit wat goed is en fout.

Want als wij paarden lui er onderling al niet uit kunnen komen zonder hoog oplopende discussies? Hoe willen zij het dan doen?????????????

Vork

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:31

Ik heb het idee dat de Partij voor de Dieren eigenlijk beter Partij voor Publiciteit genoemd wil worden. Want ze roepen van alles wat ik eigenlijk nergens op vind slaat om maar in de publiciteit te komen.

Ik zie liever dat er veranderingen en verboden komen op heel ander gebied. Want zo veel duiven belanden er bijvoorbeeld niet eens in een vogelopvang. De meeste vinden hun plekje zelf wel in de natuur of komen terug bij de eigenaar. Vissen worden dan wel gevangen maar het is onduidelijk of die dieren pijn kunnen voelen omdat daar bepaalde hersenactiviteit voor nodig zijn en vissen niet zulke goed ontwikkelde hersens hebben. Daarbij wordt 99 van de 100 vissen ook weer gewoon terug gezet.

Vind het daarnaast wel vreemd dat hondensport dan juist wél weer positief is. Want ook daar is wel een wedstrijdbelang je doet namelijk mee om te winnen en niet om te verliezen Clown

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:33

Thats_Me schreef:
Ik heb het idee dat de Partij voor de Dieren eigenlijk beter Partij voor Publiciteit genoemd wil worden. Want ze roepen van alles wat ik eigenlijk nergens op vind slaat om maar in de publiciteit te komen.

Ik zie liever dat er veranderingen en verboden komen op heel ander gebied. Want zo veel duiven belanden er bijvoorbeeld niet eens in een vogelopvang. De meeste vinden hun plekje zelf wel in de natuur of komen terug bij de eigenaar. Vissen worden dan wel gevangen maar het is onduidelijk of die dieren pijn kunnen voelen omdat daar bepaalde hersenactiviteit voor nodig zijn en vissen niet zulke goed ontwikkelde hersens hebben. Daarbij wordt 99 van de 100 vissen ook weer gewoon terug gezet.

Vind het daarnaast wel vreemd dat hondensport dan juist wél weer positief is. Want ook daar is wel een wedstrijdbelang je doet namelijk mee om te winnen en niet om te verliezen Clown

En toch wordt er op gestemd. Zal mij benieuwen de volgende verkeizing hoeveel ziel er nu weer een stem op uit brengen zodat NL nog verder afzakt. Een gevaar voor sport denk ik.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:36

ik niet in ieder geval...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:39

Het zal de PvdD wel weer eens niet zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel sportduiven in de vogelopvang terecht komen, die beesten hebben toch allemaal een ring. Alsof mensen hun prijzige duiven niet terugwillen.
De hengelsport ben ik ook niet zo'n fan van, maar hondensport ed. lijkt me toch niet zo verschrikkelijk. Er zijn veel acutere zaken op het gebied van dierenwelzijn die de aandacht verdienen. Broodfokkers, mensen die hun hond aan een boom binden in deze tijd van het jaar, de bio-industrie om maar eens wat te noemen. Dan hebben de sportdieren het maar wat goed, daar wordt over het algemeen heel goed voor gezorgd, anders presteren ze ook niet.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:40

dit is weer typisch een gevalletje van tijdens de zomer iets roepen omdat de rest van politiek den haag toch op vakantie is. anders raakt zoiets totaal onder gesneeuwd rond andere thema's.

tuurlijk is het belangrijk om het welzijn van de dieren in de gaten te houden. maar kom dan eens met concrete ideeen ipv hard iets roepen en weg rennen Clown

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:41

Het enige goede dat de PvD doet is dat ze de discussie over het welzijn van paarden stevig aanzwengelt. Niet dat ik een fan ben van deze partij, maar het is wel goed dat men kritisch kijkt naar o.a. huisvesting, omgang etc. Er valt namelijk op dat gebied nog het nodige te verbeteren (welkom in Utopia).

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:50

ach het is gewoon weer een publiciteits stunt. Even laten blijken dat ze er weer zijn... wordt zo eentonig

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:53

En het zal weer eens niet. Partij voor de dieren begint weer met hun eindeloze gezeik wat vaak helemaal nergens op slaat.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:05

juust.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:08

Ik begrijp niet zo goed waarom bokkers die over het algemeen toch wel dierenliefhebbers zijn, zo anti PvdD zijn?

Waarom is dit artikel gezeik en slaat het nergens op?
Voor zover ik de politiek kan volgen, grijpen alle partijen de gelegenheid aan om met een stuk in de publiciteit te komen om hun mening te uiten, hetzij omtrent een groot actueel probleem, hetzij om een minder actueel probleemstuk.

Als het met duiven echt zo beroerd gesteld is als zij beweren, en als vissen wel pijn ondervinden van het hengelen, dan vind ik het een goede zaak dat de PvdD dit aan het licht brengt!
En al helemaal de huisvesting van de paarden in ons land!

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:13

Partij voor de dieren Huilen van het lachen ...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:17

Ik zou zo graag een keer een goeie discussie (met respect wederzijds) willen hebben met de partij van de dieren. Staat nog altijd op mijn verlanglijstje.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:22

Misschien een idee om hen uit te nodigen op Horse Event Haha!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:24

Sjoert schreef:
Misschien een idee om hen uit te nodigen op Horse Event Haha!

Strak plan!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:26

Ja dat kan je proberen maar wij hebben ze ook wel is uitgenodigd voor een discussieochtend over welzijn van dieren en ze zouden komen maar niemand te bekenen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:30

nowornever schreef:
Ja dat kan je proberen maar wij hebben ze ook wel is uitgenodigd voor een discussieochtend over welzijn van dieren en ze zouden komen maar niemand te bekenen.

Lekker is dat zeg bereid je, je voor op een goede discussie en komt er niemand op dagen. Lijkt me namelijk ook wel wat om eens goed de discusseren. Ben wel benieuwd hoe ze tegen bepaalde dingen aan kijken en waarom.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:33

Ze roepen en roepen maar een echte discussie gaan ze uit de weg en oplossingen hebben ze ook niet. Beetje jammer. Ze hadden veel kunnen betekenen voor de dieren.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:38

Zo'n hekel aan mensen die achter-hun-bureautje proberen te vertellen hoe wij onze dieren moeten behandelen......

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:40

Ik heb op bokt altijd sterk het gevoel van springt 1 schaap over de dam dan volgen meerdere!! Ik ben in ieder geval blij dat er een partij is die voor de dieren opkomt! Soms over minder "grote" onderwerpen als een vissekom (daarom niet minder belangrijk) of grotere onderwerpen als de bioindustrie ze staan er wel voor!
Hier op bokt zeggen een paar mensen Pvdd wat heb je eraan en het grote gros hobbelt er lekker achter aan, zonder zich ook maar 1 moment serieus in te lezen in wat zo'n partij nou allemaal doet!!

En dat noemt zich dan paarden/dierenliefhebber....hoeze simpel Huilen van het lachen

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:43

De bezorgdheid is goed, maar het is jammer dat we naast een stukje mediatekst verder nooit meer iets horen over deze grote problemen.

De hengelsport: Ja, de vissen worden met haak gevangen, maar de vissen worden ook gevoerd en zelfs verzorgd. In viswinkels zijn complete EHBO kisten te koop voor bijv. karpers (mijn vriend is fanatiek karpervisser). Sinds deze kisten bekendheid hebben worden ze steeds meer verkocht en gebruikt! Ook zorgen júist de hengelsportverenigingen voor de uitzet van nieuwe vissen en zijn ook de vissers zelf bezig met het verplaatsen van vissen naar diverse wateren om ze beter verdeeld te krijgen. (het vissenbestand is o.a. belangrijk om extreme algengroei e.d. tegen te gaan, dus voor het behoud van 'schoon' oppervlaktewater) Gaat de PvdD dat straks ook allemaal zelf doen?

Over de postduiven kan ik niet oordelen, daar weet ik te weinig van. Ik snap de commotie, maar het zou pas écht wat zijn als er ook nog eens wat met de woorden gebeurd...

sammmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:44

partij vd dieren denken dat dieren denken zoals mensen. Ze gaan helemaal niet uit van het dier maar van zichzelf hoe zij zich in een bepaalde situatie zouden voelen zooo dom
Laatst bijgewerkt door delerium op 19-07-08 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: spelfout verbeterd op verzoek

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:47

messica schreef:
Ik heb op bokt altijd sterk het gevoel van springt 1 schaap over de dam dan volgen meerdere!! Ik ben in ieder geval blij dat er een partij is die voor de dieren opkomt! Soms over minder "grote" onderwerpen als een vissekom (daarom niet minder belangrijk) of grotere onderwerpen als de bioindustrie ze staan er wel voor!
Hier op bokt zeggen een paar mensen Pvdd wat heb je eraan en het grote gros hobbelt er lekker achter aan, zonder zich ook maar 1 moment serieus in te lezen in wat zo'n partij nou allemaal doet!!

En dat noemt zich dan paarden/dierenliefhebber....hoeze simpel Huilen van het lachen

Ik weet niet hoor maar je kan best een dierenliefhebber zijn zonder achter de PvdD te staan hoor hoezo simpel Huilen van het lachen Mensen vermenselijken dieren graag en dat doet de PvdD ook. Ze kijken vanuit de mens niet vanuit het dier.

Daarbij de vissekom actie vond ik wel goed Ja Maar goed dat is een vissenkom en tja wat mij betreft mag er veel beter gekeken worden naar de gehele huisdiersector want iedere gek kan nu gewoon een huisdier kopen of nog erger gratis ophalen zonder er kennis van te hebben.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:52

messica schreef:

tja ze doen hun best om niet niet serieus genomen te kunnen worden, met hun vele onzinnige uitspraken...en zonder oplossingen...

Ik sta achter het idee voor meer dierenrechten, maar ik sta niet achter de pvdd