http://www.academybartels.com
Voor mijn gevoel gaat het nu echt beginnen. Heel de week zijn we met zijn allen bezig om te zorgen dat we alle spullen bij elkaar hadden voor de quarantaine. Want éénmaal in quarantaine, mogen er geen nieuwe spullen meer bij. Sunnie d'r koffertje moest dus vandaag compleet zijn, zodat dat volgende week mee in het vliegtuig kan. Haar koffer mag overigens maximaal 320 kilo wegen. (Terwijl onze koffer normaal maximaal 20 kilo mag wegen in het vliegtuig!)
Voordat we de quarantaine in mochten, werd er nog een neusswab genomen om te controleren of de paarden geen influenza bij zich dragen. In dat geval zouden we linea recta naar huis kunnen, maar gelukkig was iedereen negatief en konden we zonder problemen de stal in. Sunrise staat op stal naast het eventing paard Oncarlos van Tim Lips, die zich in Aachen op het laatste moment nog wist te kwalificeren voor de Spelen.
Sunnie's vaste groom Anja is in Handel gebleven om te zorgen dat alles goed geïnstalleerd is voor de komende week. Anja zal een aantal nachten daar slapen en een aantal nachten nog naar huis komen.
Ik rijd elke dag op en neer om Sunrise daar te trainen en de paarden die thuis zijn toch ook nog door te werken. Want vanaf volgende week vrijdag moeten ze het een maand zonder me doen...
Ook dat is natuurlijk een heel geregel. Sommige paarden krijgen twee weken vakantie en twee weken lichte training, andere paarden worden alle weken rustig doorgewerkt door ons fantastische team thuis en sommige gaan tijdelijk terug naar de eigenaar. Gelukkig hebben we een hele fijne groep mensen op stal, die weten hoe het bedrijf door moet gaan draaien als mam en ik er al die weken niet zijn!
We gaan de laatste week voor vertrek in. Raar gevoel dat het nu echt zo dichtbij begint te komen, spannend, maar wel héél leuk!
Ik hou jullie op de hoogte!
Veel groeten,
Imke
Verwant artikel:
[ON] Salinero en Painted Black in quarantaine